نساجی

حراج لباس زیر در بازار تاناکورا!

در بازار تاناکورای تهران که این روزها، آخرین روزهای خود را می گذراند، همه نوع لباس دیده می شود از انواع مایو و لباس اسکی گرفته تا انواع لباس زیر!

به گزارش تجارت امروز؛ قسمتی از خیابان آذربایجان غربی، راسته فروشگاه‌های تاناکورا (دست دوم)، فروشی است. در این فروشگاه‌ها انواع البسه دیده می‌شود از انواع کیف‌وکفش با برندهای خارجی گرفته، تا لباس زیر!

لباس‌های تاناکورا چه قیمتی دارند؟

لباس‌های دست دوم اغلب بسیار ارزان هستند، انواع کاپشن و پالتو در قیمت‌های پنج تا ۳۰ هزار تومان، انواع شلوار در قیمت‌های پنج تا ۱۵ هزار تومان، انواع مانتو نیز در قیمت‌های پنج تا ۲۰ هزار تومان از جمله لباس‌های موجود در این بازار است.

البته بخش بزرگی از این مغازه ها به کیف و کفش‌های برند تاناکورا اختصاص یافته که با ادعای اصل بودن، کفش‌ها با قیمت ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و کیف‌ها با قیمت ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

علاوه بر این وجود لباس‌های زیر در بازار تاناکورا قابل توجه است. بعضی از این لباسها بسیار کهنه هستند و مشخص است که بارها مورد استفاده قرار گرفتند، با این همه همواره تعدادی مشتری دور این میزها قرار گرفته‌اند و درباره قیمت‌های این لباس‌ها پرس و جو می‌کنند.

یکی از خریداران لباس‌های زیر تاناکورا در پاسخ به این سوال که چرا اقدام به خرید لباس زیر تاناکورا می‌کند؟ پاسخ می‌دهد: قیمت لباس زیر بسیار گران است. قیمت برخی از انواع ساده آن کمتر از ۱۵ هزار تومان نیست. به هر حال من می‌توانم در این مغازه، با دو هزار تومان لباس زیر بخرم.

او در پاسخ به این سوال که آیا نگران آلودگی این لباسها نیست؟ پاسخ می‌دهد: نگران نیستم چون مسئولان این فروشگاه‌ها می‌گویند با مواد شوینده و ضدعفونی کننده قوی این محصولات را می‌شویند.

یکی از فروشندگان این مغازه‌ها هم می‌گوید: خیالتان از بابت آلودگی این لباس‌ها راحت باشد، چون این محصولات با آب جوش و ماده شوینده‌های ضد عفونی کننده شسته شده و پاک هستند.

مایو و لباس اسکی در بازار تاناکورا

یکی دیگر از اقلام مورد توجه در این بازار مایو و لباس اسکی است. مایو در رنگ‌های مختلف با قیمت‌های مختلف حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

لباس اسکی هم که در بازار لباس‌های نو، قیمت‌های بسیار گرانی دارد، در این بازار با قیمت‌های حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

این لباس‌ها از کجا می‌آیند؟

یکی از فروشندگان لباس‌های تاناکورا می‌گوید: این لباس‌ها از طریق واسطه‌ای از کشورهای همسایه می‌آید. به این صورت که وقتی اروپائیان برای مناطق جنگ زده لباس‌های خود را در بسته‌های مختلف می‌فرستند عده‌ای که به این بسته‌ها دسترسی دارند، بخشی از این بسته‌ها را به دلالان لباس دست دوم در کشور ما می‌فروشند.

بازار تاناکورا رو به تعطیلی!

به دنبال هشداری که وزیر بهداشت چند ماه پیش به منظور جلوگیری از فروش لباس‌های تاناکورا داد و از وزرات صنعت، معدن و تجارت نیز یاری خواست، به نظر می‌رسد که راسته تاناکورا فروشان آخرین روزهای خود را می‌گذرانند.

یکی از فروشندگان می‌گوید: ما فقط تا عید اینجا هستیم و بعد از آن مغازه‌های خود را تحویل می‌دهیم. چون ماموران مدام سراغ ما می‌آیند و می‌گویند فقط تا عید فرصت داریم کالاهای خود را بفروشیم.

او ادامه می‌دهد: به همین دلیل ما نتواستیم کالای جدیدی وارد کنیم و هر چه که در مغازه داریم را می‌فروشیم تا اجناس تمام شده و از این مغازه‌ها برویم.

همچنین یکی دیگر از فروشندگان هم می‌گوید: اغلب لباس‌هایی که ما می‌فروشیم دست دوم نیستند. خیلی از آن‌ لباس‌های نویی هستتند که به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند و همگی آنها مارک دارند و چون مسئولان نگران وضعیت بازار کالاهای وارداتی هستند، مانع کار ما شدند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا