کد خبر: ۱۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
در گفتگوی تجارت امروز با رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران مطرح شد؛
هزینه نجومی خرید یا اجاره مغازه در تهران، بیمه تامین اجتماعی و بیمه مخصوص مسافران، مالیات، حق عضویت در اتحادیه، هزینه آب، برق، گاز و تلفن با نرخ تجاری و... . همه این هزینه‌های هنگفت برای ارائه خدماتی قانون‌مند و مطمئن به شهروندان در زمینه حمل‌ونقل درون‌شهری. اما در کنار تکاپوی آژانس‌ها، برخی افراد تنها با تولید یک اپلیکیشن(البته آن هم با کپی‌کاری از یک نمونه خارجی) اقدام به جذب مشتری و انجام خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری در سطحی گسترده در شهر تهران می‌کنند. فعالیتی که نه‌تنها بدون اخذ هیچگونه مجوز قانونی انجام می‌شود؛ بلکه امنیت شغلی بیش از 7 هزار نفر از افراد شاغل در شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری تهران را به خطر می‌اندازد. جریانی که موجب شکایت و پیگیری قضایی صنف اتومبیل کرایه از شرکت‌های تهیه‌کننده این اپلیکیشن‌ها شده است. در این زمینه گفتگویی داشتیم با قاسم قربانی‌خواه رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران که مشروح اظهارات وی را در ادامه از نظر می‌گذرانیم.

به گزارش تجارت امروز، رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران با اشاره به ایجاد اطمینان و امنیت کامل برای مشتریان آژانس‌ها و جبران خسارات جانی و مالی با استفاده از بیمه مخصوص مسافران ابراز داشت: شرکت‌های اینترنتی هیچگونه تضمینی برای تامین جانی و مالی مسافران ارائه نمی‌دهند و در صورت بروز حادثه هیچ مبلغی به عنوان خسارت به آنها پرداخت نخواهد شد. این عدم مسئولیت‌پذیری شرطی است که حتی در اساسنامه این شرکت‌ها که در سایت رسمی آنها موجود می‌باشد نیز بدان اشاره شده و به وضوح بیان شده که شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال شکایات کاربران نخواهد داشت.

قربانی‌خواه اضافه کرد: رانندگان آژانس ملزم به اخذ تاییدیه صلاحیت فردی از اداره اماکن و نیروی انتظامی هستند و در صورت عدم احراز صلاحیت، از مجموعه آژانس اخراج می‌شوند. اما رانندگانی که در اختیار این اپلیکیشن‌ها هستند عموماً از ساکنین شهرستان‌ها و حومه شهر تهران می‌باشند و به‌کارگیری آنها بدون هیچگونه گزینش و احراز صلاحیتی صورت می‌گیرد. این در حالی است که اتحادیه اتومبیل کرایه تهران چنین رانندگانی را فاقد صلاحیت تشخیص داده و به آنها مجوز فعالیت در شهر تهران را نمی‌دهد.

وی افزود: در مواردی مشاهده شده است که مسافر وسایل شخصی نظیر تلفن همراه خود را در خودرو جاگذاشته و شرکت نه‌تنها وسیله را به صاحبش مسترد نکرده، بلکه پاسخگوی مسئولیت و خسارت آن و مجازات راننده خاطی نیز نبوده است. در برخی موارد نیز کاربران درخواست جابجایی بسته و یا کالایی خاص را داشتند که در نهایت به مقصد نرسیده و مفقود گشته است. به خاطر همین موضوع این شرکت‌ها رسماً اعلام کرده‌اند که دیگر حمل اجناس را به عهده نخواهند گرفت.

رئیس این اتحادیه درباره روش‌های جذب مشتری در شرکت‌های اینترنتی توضیح داد: با توجه به نوپا بودن این شرکت‌ها آنها برای جذب هرچه بیشتر مشتریان و درنتیجه شناخته شدن، نرخ مصوب کرایه خود را پایین‌تر از نرخ اتحادیه تعیین کرده‌اند. البته این مسئله مقطعی است و آنها به محض دستیابی به مرز روزانه 8 هزار مشتری در تهران، نرخ‌های خود را با اتحادیه یکسان خواهند کرد. هرچند که پایین‌تر بودن نرخ مصوب آنها از اتحادیه نیز جزئی است و در هر مسیر به بیشتر از 3 هزار تومان نمی‌رسد. همچنین این شرکت‌ها از رانندگان دارای برچسب طرح ترافیک و یا مالکان خودروهای مدل بالا هیچگونه کمیسیونی دریافت نمی‌کنند. به علاوه شرکت‌های اینترنتی با استخدام خانم‌های جوان بازاریاب و استقرار دادن آنها در پمپ‌بنزین‌ها اقدام به جذب و به کارگیری رانندگان آژانس‌ها کرده و با دادن وعده پرداخت کمیسیون 10 درصدی به جای پرداخت کمیسیون 15 درصدی به آژانس‌ها، سعی در اغفال رانندگان آژانسی دارند.

قربانی‌خواه در مورد شکایت و پیگیری حقوقی مسئله به خبرنگار تجارت امروز گفت: ما از طریق اداره محترم اماکن، اتاق اصناف تهران و حراست وزارت صنعت از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌هایی نظیر اسنپ، تپسی، پی‌سی تاکسی و... شکایت کرده‌ایم و حتی اداره اماکن راساً از آنها شکایت کرده است که اکنون این پرونده در شعبه 2 دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مفتوح و در حال رسیدگی می‌باشد.

وی در پایان درباره طرح‌ها و ایده‌های آینده اتحادیه اتومبیل کرایه جهت ورود به بازار فضای مجازی توضیح داد: اتحادیه ما با در اختیار داشتن شبکه‌ای به گستردگی 1700 موسسه اتومبیل کرایه، 6 هزار رزرویشن و بیش از 30 هزار راننده در سطح شهر تهران، جهت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان برنامه‌ای به روز و بسیار کامل‌تر از اپلیکیشن‌های موجود را طراحی و تولید کرده و در حال حاضر مشغول طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم برای شروع به فعالیت آن می‌باشد.

از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

نامه ای که طی آن به این موضوع که رسته فعالیت این شرکت‌ها تولید و عرضه نرم‌افزار است اقرار شده


از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

نامه دستور رفع پلمپ از سوی اتاق اصناف تهران


از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

نامه ای که عدم ارتباط شرکت‌های اینترنتی با حمل‌و‌نقل مسافران درون‌شهری را نشان میدهد


از تهیه‌کنندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو شکایت کرده‌ایم

تصویری از سایت اسنپ که عدم مسئولیت‌پذیری آنها در زمان بروز تخلفات و خسارات را توضیح میدهد


شکایت از اسنپ و سایر سازندگان اپلیکیشن‌های کرایه خودرو +اسناد

مطالب مرتبط
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
3
اینا شیتیلشون نرسیده برسه ساکت میشن شما چرا؟ اینا گرون فروشن؟ صلا کجا قانون هست که اینجا باشه؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
آقا شیتیل یعنی چی؟
این دقیقا مثل اینه که شما کلی هزینه استهلاک مغازه رو بدی بعد یه دستفروش بیاد جلوی مغازت بساط پهن کنه و همه مشتریات رو قاپ بزنه خوب شما باشی صدات در نمیاد؟!
ali.irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
غیرتتون ایرانیتون کو؟؟؟ یکی هم که در اومده این وسط داره یه کاره مشتی و مدرن می کنه دارید می زنید لهش می کتید؟خون داریوش توی رگای کدومتون جاریه؟؟؟؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
1
خوب یکی هم که مثل من بدبخت قانونی کار می کنه هم که هزارتا سنگ میندازن جلو پاش
مشکل از دولت و قوانین کشوره به این بدبختا چی کار دارید؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
داداش مغازه دارشم میدونه هیچ کاری نمی تونه بکنه بیخیال شده دیگه!!!! اتفاقا اونا خوب بلدن شیتیلو باس به کی بدن!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
1
1
خوب یکی هم که مثل من بدبخت قانونی کار می کنه هم که هزارتا سنگ میندازن جلو پاش
مشکل از دولت و قوانین کشوره به این بدبختا چی کار دارید؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
3
اتحادیه حریف این شرکتهای آن لاین نخواهد شد.
در امریکا، بریتانیا و خیلی کشورهای دیگر که از نظر قانونی خیلی پیشرفته تر از ایران هستند کسی قادر اینها نبوده جلوی این شرکتها رو بگیرند چه برسه به اتحادیه آژانسهای تهران که حتی یک ساختار اداری منسجم و اصولی هم ندارد.
دوران اینکه یک مدیر آزانس پشت میز بشینه و بدون هیچ زخمتی درآمد بالایی داشته باشه گذشته. آژانسها یا باید قادر باشند در عرصه رقابت بجنگند و یا باید از بازار رقابت خارج شوند. در دروان ناصری هم که بازار درشکه رانان توسط ماشین دودی تهدید شد از این سرو صدا ها زیاد بلند شد ولی در آخر کار همانی شد که باید میشد.
من اگر مدیر آزانس بودم با این شرکتها نمی جنگیدم بلکه باهاشون کار میکردم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
6
3
سلام. حرف همتون درست! این وسط امنیت چی میشه؟؟؟ طرف خودش میگه شرکت در قبال کار بر مسافر و کاربر راننده هیچ مسوولیتی قبول نمیکنه! یعنی هر اتفاقی بیفته کشششششکککک!! در ضمن دادا اینجا آمریکا و بریتانیا نیست ابنجا ایران ما نسبت به ناموسمون غیرت داریم وقتی آژانس میگیریم واسه این که مطمئنیم هیچ اتفاقی نمیفته اگر هم خدایی نکرده افتاد یه ارگان دولتی جواب گو هستش!! نه این که این شرکت بگه هیچ مسوولیتی قبول نمیکنه.. حالا بعدا گندشون در میاد چقد حق رانندهای بد بختو بالا کشیدنو حساب کاربراشونو خالی کردنو فیلینگو بستن! این قصه سر دراز داره...
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
3
0
سلام متاسفاته هيچ تضميني از سوي مسافر و راننده رو اين شركتها نيست و فقط شركتهاي انلاين پول به جيب ميزنند و متاسفانه كرايه ارزان اول فقط دون پاشي هست مطمئنن اينها مشكل دار هستند و مشكلات امنيتي خواهند اورد
پاسخ ها
ELI.F
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
سلام. ببین دارن خوب زور میگن. یه شرکت شیک و خوبه . قیمتاش خوبه. راننده هاشم من دیدم پسرا خوبین. چرا هر چی تکنولوژی میاد یه مشت امل میگن بده؟
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
2
واقعا با این افکار براتون متاسفم تکنولوژی اومده وکار مردم راحت شده قیمت مناسب رفت وآمد راحت وخیلی امتیازهای دیگه....یه خورده سعی کنیم منصف باشیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
1
0
بده چون راننده که شغلش رانندگیه باهزارتا دوشغله که بعداز کارشون میان باز سرکا قاطی میشه روزی راننده ها کم برای گرفتن چندر قاز که قیمت واقعی نیست باید پدرمون دربیاد تانام شرکت بزرگ تر بشه این یعنی استسمار ما توترافیک اونا پشت میز ماپول کم بگیریم اونا بزرگتر بشن تازه الان که دارن توشهرهای دیگه تبلیغ میکنن تاراننده به تهران بکشونن .وای دیگه چی میشه از شهرهای دیگه میان یه پلاک تهران میگیرن دیگه بیاودرستش کن ترافیک کم بود بیشترم میشه پس بده بده بده به خدابده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
فقط یه مشت احمق بی شعور میتونن به خاطر منافع خودشون جلوی سرویس دهی بهتر با تکنلوژی رو بگیرن جهان سوم همینه دیگه هر چیز خوبی رو له میکنن وگر نه امنیت اینا از آژانس ها خیلی هم بیشتره و قابلیت ردیابی آنلاین همزمان با سفر توش وجود داره
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
داداشم قیمت خوب کدومه؟ صبح میره یه مسیر را 10 تومان عصر میره همونو 16 تومان. کلاهبرداریه داداشو اونا که دارن حالشونو می کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
3
با این حساب هر سرویس آنلاین دیگه هم که هزینه ها رو میاره پایین لابد باید جمع بشه مثلا دیوار و دیجی کالا و ...
چون اصناف بشون بر می خوره و منافعشون به خطر می افته
بعد هم برگردیم به دوران غارنشینی یا اینکه تاکسی رانی باید ایده اینا رو بدزده و اینا رو ببنده که این نوع سرویس خوب باشه
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
قیمتاشم که برد بالا داداشم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
1
1
در ضمن تویی که دم از غیرت ایرانی می زنی خر خودتی خیلی واضحه داری از کلمه آمریکا و بریتانیا سوء استفاده میکنی و در اسنپو می چسبونی به اونا و از این طرف تاکسیرانی رو با وجود همه ناکارآمدی و ضعف هاش در مقایسه با اسنپ میچسبونی به ایران و غیرت ایرانی که بگی تاکسیرانی بهتره در حالی که چیز خوب همه جا خوبه چه تو ایران چه تو آمریکا یا هر جای دیگه
اگه نه تاکسیرانی هم نباید حتی از یه دونه کامپیوتر ویندوز یا هر چیز دیگه ای که تو غرب هم هست یا کپی شده رو استفاده کنه به علاوه اینکه همه جای دنیا اگه فرض کنیم غیرتم نداشته باشن دیگه امنیت خودشون که براشون مهمه آدم بی سواد و کوتاه فکر
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
داداش الان قیمتاشم دیگه از آژآنس 500 تا تک تومان کمتره. هر جا که مجوز کار قانونی نداشته باشه خلاف کاره. دم این سایت گرم که حداقل حرف اصلی را می زنن . نه مثل بقیه که ساکتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
2
کم دروغ بگو مزدور تاکسیرانی
اگه ۵۰۰ تا تک تومن کمتر بود یا امنیت کمتر داشت یا راننده هاش مودب تر و مرتب تر نبودن یا ماشینای بهتر نداشت یا راحت تر در دسترس نبود یا قیمت مشخص نداشت که صد البته از آژانس ارزونتره مردم و حتی مشتری های ۲۰ ۲۵ ساله آژانس های قدیمی نمی رفتن بشن مشتری پروپاقرص اسنپ یا تپ سی
این اقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
تا بوده همین بوده داداش . امنیت.؟؟راننده های اسنپ باید پلیس بعلاوه ۱۰ انگشت نگاری بشن و عدم سابقه کیفری داشته باشن . کدوم اژانس رانندشو فرستاده انگش نگاری؟دوما عاقلانه فکر کن چه جرمی ارزش اینو داره ک بخوای بخاطرش درامد سالی حداقل ۳۰ میلیونو بیخیال شی . نکنه جی پی اس و نمیدونی چیه؟یا فک میکنی طرف بخاطر چی بیاد بیخیال گوشی و شعلش بشه؟؟داداش همیشه سنت با تکنولوژی درگیر بوده و خواهد بود اما تکنولوژی کارخودشو میکنه؟مجوز انفورماتیک هم داره. اگه دیدی قیمتاش تو ی روز فرق میکنه بخاطر ساعات پیک ترافیکه . همون ساعاتی ک اژانس میگه ماشین نداریم یا نیمساعت دیگه میاد. ضمنا وقتی طرح گسترش پیدا می کنه باید ی فرقی بین اونیکه پول داده طرح خریده باشه یا نه؟حرف اخر اژانس میتونه اپلیکیشن بنویسه بیاد رقابت همه چی هم خوب میشه کلی هم اشتغالزایی میشه ملت هم خوشحلترن ترافیک هم کمتر میشه . اگه تو ایران از اول رقابت بود الان وضع خودروسازیمون این نبود چون داخل کشور رقیب ندارن . والا پیکان ۴۸ بنز سال ۴۸ رو تو رالی شکست داد الان چی؟پیکان شیشه هاش برقی نشد بتنز تا کجا رفت؟چرا؟فقط بخاطر رقابت . آژانسم باید اون تلفنای زنگ اخباری رو بندازه دور و بیاد تو دور رقابت و الا له میشه
نام:
ایمیل:
* نظر: