کد خبر: ۱۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
فارادی فیوچر، تولید کننده ی خودرو های الکتریکی هوشمند که هنوز محصولی وارد بازار نکرده می گوید خودروی تازه معرفی شده ی این شرکت به نام FF 91 در نمایشگاه CES 2017 با بیش از 64 هزار تقاضای رزرو برای خرید روبرو شده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر با تک شات همراه باشید.

قوای محرکه

۱۰۵۰ اسب بخار و ۱۶۲۷ نیوتن متر

به گزارش تجارت امروز، مسئله‌ی مهم در خودروهای الکتریکی، مقرون به صرفه بودن و میزان توانایی طی مسیر آن‌ها است. اما فارادی فیوچر توجه ویژه‌ای به توان بالای خودروی خود نیز داشته است. این شرکت که پیش از این ویدیویی از تست درگ این خودرو را با ابرخودروهای بنزینی و هیبریدی منتشر کرده بود، در خلال کنفرانس خود و در برابر دید حضار، رقابتی را بین FF91 و تسلا مدل اس P100D برگزار کرد و در نهایت با اختلاف اندک ۰.۰۱ ثانیه پیروز شد. البته مدیر عامل فارادی فیوچر عنوان کرد که لاستیک‌های تسلا مدل اس و سطح کثیف استیج منجر به کاهش احتلاف خودروهای آن‌ها با مدل اس شده است. 

فارادی فیوچر FF91 از توان بسیار بالایی برخوردار است. این خودروی الکتریکی توانایی تولید ۱۰۵۰ اسب بخار توان را در کنار رقم باور نکردنی ۱۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که پیشرانه‌ی دیزلی ۱۱ لیتری کشنده‌ی ماک، حداکثر ۱۶۲۷ نیوتن گشتاور تولید می‌کند.  هنوز فارادی فیوچر چینش موتورهای الکتریکی خود را شرح نداده است، اما احتمال می‌رود که از دو موتور الکتریکی در FF91 بهره برده باشد.

با توجه به سیستم پیشرفته‌ی کنترل تراکشن در FF91، این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۳۹ ثانیه زمان احتیاج دارد. اگر این آمار شما را متحیر نکرده است باید بدانید که در صورت رها کردن این خودرو از ارتفاع، مدت زمان ۲.۷۵ ثانیه لازم خواهد بود تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این موضوع به خوبی نمایانگر توانایی حرکتی بسیار بالای خودروهای الکتریکی است که تنها تایرها و سطح جاده آن‌ها را محدود می‌کند.

یکی از قابلیت‌های FF91 شناسایی رفتار رانندگی و محیط اطراف خود است تا بدین ترتیب بهترین سبک رانندگی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

باتری

۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلومتر شارژدهی باتری

فارادی فیوچر پیش از این نیز اعلام کرده بود که با همکاری ال‌جی در حال توسعه‌ی باتری‌های حجیم و توانمندی است. در همین راستا FF91 بزرگترین باتری موجود بین تمامی خودروهای جهان را در اختیار دارد. باتری ۱۳۰ کیلووات-ساعتی این خودرو به آن قابلیت طی حداکثر ۶۰۸ کیلومتر را با هر بار شارژ می‌دهد. این میزان با توجه به استاندارد EPA اندازه‌گیری شده است و در صورتی که با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت به صورت پیوسته اقدام به رانندگی با FF91 کنید، در نهایت پس از ۷۷۶ کیلومتر نیاز به شارژ مجدد باتری‌ها خواهید داشت.

باتری‌های حجیم زمان زیادی برای شارژ نیاز خواهند داشت. فارادی فیوچر برای حل این مشکل در حال توسعه‌ی سیستم شارژ سریعی است که به ادعای خود تا ۲۰۰ کیلووات توان را به خودرو منتقل می‌کند. این میزان در برابر سوپرشارژر‌های سریع ۱۵۰ کیلوواتی تسلا، بسیار قوی‌تر است. بدین ترتیب به واسطه‌ی این شارژر‌های قادر خواهید بود تا تنها با یک ساعت شارژ، انرژی لازم برای طی ۸۰۵ کیلومتر را بدست آورید. سیستم شارژ وایرلس از دیگر امکاناتی است که فارادی فیوچر در حال توسعه‌ی آن برای خودروهای خود است.

رانندگی خودران

فارادی فیوچر تلاش زیادی برای ارتقای قابلیت‌های خودران FF91 کرده است. این شرکت در همین راستا جدیدترین خودروی خود را به ۱۰ دوربین، ۱۳ رادار و ۱۲ سنسور اولتراسونیک (خودروهای تسلا از ۸ دوربین، ۱ رادار و ۱۲ سنسور اولتراسونیک بهره می‌برند) مجهز کرده است.

FF91 همچنین به سنسور ۳۶۰ درجه‌ای لیدار نیز مجهز شده است. این سنسور بسیار متبحرانه و به صورت یک دیسک کوچک که از بخش میانی کاپوت جلو خارج می‌شود، در خودرو تعبیه شده است. 

فارادی فیوچر هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص توانایی‌های خودران FF91 اعلام نکرده است و مشخص نیست آیا این خودرو اولین نمونه‌ی تجاری خواهد بود که سطح ۴ رانندگی خودران را ارایه می‌دهد. طبق برخی گزارشات این خودرو از الگوریتم‌های یادگیری عمیق استفاده می‌کند تا به مرور زمان توانایی‌های خود در این بخش را افزایش دهد. 

اما یکی از قابلیت‌های جالب FF91 در این بخش، پیاده کردن کاربر در محل مورد نظر وی و سپس جستجو برای پارک در نزدیک‌ترین مکان است. پس از پارم نیز خودرو پایان عملیات را به کاربر اعلام می‌کند. 

شبکه‌ی اتصالی یکپارچه

صندلی‌های بسیار راحت

فارادی فیوچر FF91 را به قابلیت‌های توانمندی در این بخش مجهز کرده است. این خودرو از چندین مودم و هات‌اسپات وای‌فای در کنار نمایشگر‌های HD‌ مجزا برای هر سرنشین بهره می‌برد. صندلی‌های خودرو نیز برای راحتی بیشتر سرنشینان تا ۶۰ در جه تغییر زاویه می‌دهند. در این صندلی‌های بخش مخصوص استراحت پا با سمت بالا حرکت کرده و همزمان پشت صندلی نیز به سمت عقب تغییر زاویه می‌دهد تا سرنشینان در کمال راحتی تجربه‌ی ایده‌آلی از سفر خود داشته باشند. این قابلیت در خودروهای تسلا مدل ایکس و بنتلی بنتایگا وجود ندارد.

فارادی فیوچر FF91 / faraday future

در FF91 می‌توان پروفایل کاربری مخصوصی نیز برای هر سرنشین تعریف کرد که پس از احراز هویت به وسیله‌ی بلوتوث یا سیستم تشخیص چهره، تنظیمات مخصوص هر شخص در رابطه با سیستم‌های سرگرمی، ارگونومی، تهویه‌ی مطبوع و سایر بخش‌های خودرو، اعمال شود. این سیستم که FFD نام دارد با گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر‌ها نیز یکپارچه می‌شود. بدین ترتیب کاربران بلافاصله پس از ورود به خودرو در حالی که مشغول کار با گوشی هوشمند خود هستند، تنظیمات مخصوص آن‌ها در خودرو نیز اعمال می‌شود. 

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت نهایی FF91 مشخص نشده است. اما با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خودرو و عرضه‌ی آن به عنوان پرچمدار خودروهای فارادی فیوچر، نباید انتظار قیمت اندکی از این خودرو را داشت. با این حال کاربرانی که به خرید این خودرو علاقه‌مند هستند و قیمت نهایی آن اهمیتی برایشان ندارد، می‌توانند با پرداخت ۵۰۰۰ دلار، نسخه‌ی اتحاد FF91 را پیش‌خرید کنند. این نسخه به صورت محدود و به تعداد ۳۰۰ عدد تولید می‌شود و فارادی فیوچر در خصوص آن اعلام کرده است که از قابلیت‌های ممتازی بهره می برد و هدیه‌ای است برای اولین افرادی که با ما متحد می‌شوند.

فارادی فیوچر عرضه‌ی FF91 را در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده است. روند توسعه‌ی کارخانه‌ی ۱ میلیارد دلاری فارادی فیوچر در صحرای نوادا در سال جاری می‌تواند نشان دهد که آیا FF91 به خیابان‌ها راه می‌یابد یا تنها به صورت یک طرح جاه‌طلبانه باقی خواهد ماند. 

شاید القای لقب ابرخودرو بیشتر برای انواع سوپراسپرت مناسب باشد، اما فارادی فیوچر به همراه خیل عظیمی از تکنولوژی‌های پیشرفته و البته توانایی حرکتی بی‌مانند عرضه می‌شود که می‌تواند خود را در ابتدای صف خودرو‌های پیشرفته قرار دهد. 

فارادی فیوچر امید زیادی به موفقیت FF91 دارد تا بتواند پیشرفت‌های خود در این بخش را ادامه دهد. شما چه پیش‌بینی از آینده دارید؟ آیا FF91 می‌تواند در برابر سیل گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی و خودران در حال توسعه‌ی برند‌های مطرح دنیای خودرو اعم از تسلا، مرسدس بنز و بی‌ام‌و موفق باشد؟


منبع:زومیت
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری
گذری به موزه صنعت نفت ایران +تصاویر
پس از موافقت مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت با راه اندازی موزه‎های نفت در آبادان، پنج منطقه از اماکن تاریخی و قدیمی صنعت نفت در این منطقه شامل نیروگاه شماره یک پالایشگاه آبادان، بخش قدیمی واحدهای عملیاتی، کارگاه ریخته گری و مخازن قدیمی، اسکله، چرثقیل اکوان و گوگرد، آموزشگاه فنی حرفه ای (Artisan School)، خانه های تشریفاتی و جایگاه پمپ بنزین در فاز نخست برای تبدیل به موزه‎های صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت.
پربحث ترین