سیاسی

متن کامل سخنان رئیسی در مصلای تهران در سال 96

رئیسی در مصلای تهران گفت: اگر درصدی از نقدینگی موجود در کشور برای حل مشکل بیکاری خرج می شد و به بخش تولید می رفت الان وضعیت اینگونه نبود.

به گزارش تجارت امروز، ابراهیم رئیسی در جمع هوادارانش در مصلای تهران اظهار کرد: در حکومت مهدوی دو اصل مهم وجود دارد یکی رعایت اخلاق و دیگری کارآمدی. باید مردم ببینند و حس کنند آنچه باید در زندگی آنان تحقق عینی و عملی پیدا کند، انجام می شود.

وی گفت: من از برادر ایثارگر و مجاهدم دکتر قالیباف که در یک اقدام زمان شناسانه مطابق با آنچه امروز نیاز است کاری کردند که جبهه انقلاب متحد باشد.

رییسی افزود: برنامه‌ای که ما اعلام کرده‌ایم و گفته‌ایم که مشکلات را می‌شناسیم و اگر امروز مردم ما مشکل بیکاری داریم، راه حل آن را می‌دانیم.

وی تصریح کرد: ما اعلام کردیم که باید به لحاظ کمی و عددی حداقل در هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود. هم من در سخنانم گفتم و هم آقای قالیباف که امکان ایجاد شغل میلیونی وجود دارد و آقایان گفتند مگر می شود؟

رییسی افزود: ما گفتیم اگر اقتصاد دریا، اقتصاد فضای مجازی، اقتصاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و مهمتر از همه روزنه ها و منافذ فساد را ببندید، حتما می شود.

وی اظهار کرد: اگر  درصدی از نقدینگی موجود در کشور برای حل مشکل بیکاری خرج می شد و به بخش تولید می رفت الان وضعیت اینگونه نبود.

رییسی گفت: ما که انقلابمان حامی مستضعفان است و با فاصله طبقاتی مشکل دارد چرا شما با سیاست های تان کاری کردید که امروز فاصله طبقاتی افزایش یابد؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شما که می گفتید پول نداریم چطور شب انتخابات یارانه کسانی که به آنان یارانه نمی دادید، واریز کردید؟ شما اس ام اس زدید و به کسانی که یارانه نمی‌گرفتند گفتید که بیایید یارانه‌تان را بگیرید، شما از کجا این پول را آوردید؟ از کجا پول آوردید که به دهداران نفری ده میلیون پول دادید، آن هم در روزهای منتهی به انتخابات؟

وی افزود:  بحث ما از این ها فراتر است، بحث ما این است که امروز هر کس با هر نگاه سیاسی می گوید که خوابیدن نیمی از ظرفیت تولید کشور غلط است.

رییسی تصریح کرد: مشکل از آنجایی شروع می‌شود که افرادی برای حل مشکلات کشور، از قبیل تحریم یا سایر مسائل، کلید کار را در خارج از مرزها جستجو کردید اما کلید باز شدن قفل مشکلات، حضور مردم است.

این کاندیای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ ما که گذشته‌مان را همه می‌دانند، گذشته ما حمایت از حقوق مردم است، گذشته ما گذشته دورکردن سایه تروریسم از این کشور است، اما آقایان شما چرا یادتان رفته که بیست سال سابقه امنیتی داشته‌اید اما امروز وقتی لب به سخن می گشایید، منافع ملی و مصالح کشور را نادیده می گیرید؟

وی اظهار کرد: من آقای روحانی را نصیحت می‌کنم که سخنی نگویید که وقتی فردا نوارشان را برای شما گذاشتند، همانطور که امروز می‌گویید ما برخی وعده‌ها را نداده‌ایم، بگویید من این حرف‌ها را نزدم.

رییسی تاکید کرد: حرکت بدون برنامه مثل حرکت کشتی بی‌ناخداست، پس نیروهای کارآمد باید اقدام و عمل را به مردم نشان دهند تا مردم ببیند و حس کنند که عملکرد دولتمردان در زندگی آنها تحقق عینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق کالا زمینه شغل را فراهم می‌کند، گفت:  ما گفتیم در شان ملت ایران نیست چنین فاصله طبقاتی در کشور باشد، آقایان با سیاست‌های غلط فاصله طبقاتی را بیش از پیش کرده‌اند؛ حامل‌های انرژی را گران کردید و از کجا شب انتخابات پول آوردید و افراد تحت پوشش را سه برابر کردید؟ ما مخالف نیستم، اما شما که می‌گفتید پول نیست؟ شما که یارانه مردم را قطع کردید، از کجا شب انتخابات مجددا یارانه‌هایی که قطع شده بود را وصل کردید؟

رییسی ادامه داد: دهیاری‌ها را صدا کردید و به هر کدام ۱۰ میلیون دادید، این پول را از کجا آوردید؟ ما گفتیم سالانه باید یک ملیون شغل ایجاد کرد که تشکیک کردید؟ آقای روحانی مگر متن قانون این نیست که شما سالانه یک میلیون  شغل ایجاد کنید؟ چرا برنامه را ابلاغ نکردید، گویا تصمیمی برای اجرای برنامه نداشتید؟

وی افزود: در بحث برجام شما نتوانستید چک نقد نشده برجام را بگیرید و ما معتقدیم شما نمی‌توانید.

رییسی اظهار کرد:‌ ما این نگاه را اساس مشکل می‌دانیم که نگاه به مردم، نگاه به بیگانه و نگاه به ظرفیت‌ها باید اصلاح شود. ما باید بدانیم که چه کشوری هستیم، باید بدانیم چه قدرتی داریم و باید بدانیم که نگاه‌مان به مردم باشد نه بیگانگان.

وی گفت: ما می‌گوییم دولت مسقر ۲ راه برای پیروزی دارد، اول اینکه درباره وعده‌هایش توضیح دهد، حالا که به وعده‌ها عمل نکرده، رقیب‌هراسی می‌کند. می‌گویند ما دیوار می‌کشیم. ما اعلام کردیم بین حقوق مردم و چپاول‌گران دیوار بلندی ایجاد خواهیم کرد.

رییسی افزود: می‌گویید ما تهدیدی برای آزادی دختران هستیم. آقای روحانی مگر شما به دختران آزادی دادید؟ خدا آزادی به دختران داده، مگر شما به اهل سنت‌ و قومیت‌ها آزادی استفاده از زبان را دادید؟ خدا این آزادی را داده و دولت باید از این آزادی‌ها صیانت کند.

وی اظهار کرد: دیپلماسی فعال، این دیپلماسی فعال است که رابطه ترکیه با عراق بیشتر از ما باشد؟ اینکه به غربی‌ها بگویید در انتخابات هوای ما را داشته باشید تا پیروز باشیم را بلد نیستیم. علم و اقتصاد و سیاست سه ضلع دیپلماسی است که باید در کشور گره‌گشا باشد.

رییسی با بیان اینکه دیپلماسی ارتباط با ۴ کشور نیست، گفت:  ما دنبال ارتباط با ۱۸۰ کشور هستیم. آقایان! مردم سوال می‌کنند و حق دارند بگویند که در این چهار سال چه کار کردید؟ اما شما می‌خواهید دو قطبی ایجاد کنید، اما بدانید مردم می‌خواهند بین جریان ناکارآمد و کارآمد یکی را انتخاب کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما اعلام کردیم که نه به گذشته باز می‌گردیم نه وضع موجود را تحمل می‌کنیم بلکه تغییر به نفع مردم را دنبال خواهیم کرد، گفت: من زندگی استادی را دیدم که سخنرانی می‌کرد و در برابر تهمت‌ها پاسخ می‌داد که امام گفته‌اند باید مصالح کشور را رعایت کنند. امروز ما به آقایان می‌گوییم فراتر از جناح‌ها و احزاب و در یک فضای کاملا مردمی عمل کنید چراکه وضعیت بیکاری، فقر و فساد در شأن مردم ما نیست. ما گفته‌ایم که هم می‌خواهیم، هم می‌توانیم و هم می‌دانیم.

رئیسی با بیان اینکه انتخابات آینده یک جشن مردمی خواهد بود، اظهار کرد: ان‌شاءالله نتیجه انتخابات به نفع مردم خواهد بود. ما در دولت کار و کرامت از تمام ظرفیت نخبگان کشور و همه دغدغه‌مندان بهره می‌گیریم. آقای دکتر قالیباف هم ظرفیت شخصی دارد و هم ظرفیت اجتماعی و مدیریتی و ما از تمام این ظرفیت‌ها در دولت کار و کرامت استفاده می‌کنیم.

رئیسی در پایان با بیان اینکه با کمک مردم و جوانان در دولت کار و کرامت کابینه جوان تشکیل می‌دهیم، گفت: طبق آنچه آقای قالیباف گفته‌اند همه تلاش کنند و هر کسی در جمع خودش گفت‌وگوهای چهره به چهره را آغاز کند تا همه مردم به صحنه بیایند.

انتهای پیام

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا