اقتصاد خرد

نظرات مردم در مورد اسنپ و تپسی

به گزارش پایگاه خبری تجارت امروز شرکت اپلیکیشنهای اسنپ و تپسی که طرفداران زیادی هم در تهران و برخی شهرهای در حال سرویس دهی دارند با اعتراض‌هایی روبرو شده اند.

افزایش قیمت نسبت به گذشته از جمله اعتراضهای مردم بوده است و تقاوت قیمت از جمله افزایش چشمگیر نرخ کرایه در ساعات پیک سفر که بعضا بیشتر از دو یا سه برابر می شود از دیگر موارد مورد اعتراض اسنپ می باشد.

درست نیست که نان مردم را آجر می‌کنند

شهروندی در گفت‌و گو با «پول نیوز» که موافق جمع‌آوری اسنپ است می‌گوید: باید قبل از شروع به کار این اپلیکیشن ، اول حقوق کسانی که تا به امروز به مردم سرویس‌دهی می‌کردند و کسب‌ درآمدشان از این راه بود، در نظر گرفته می‌شد. درصورتی که یکی از شروط ورود به اسنپ این است که راننده، تاکسی نداشته باشد و خودرواش شخصی باشد. این کار نقض حقوق کسانی است که از این راه کسب درآمد دارند.

وی در ادامه می‌افزاید: چرا باید یک عده آدم که درآمد دارند، بیایند در این شرکت‌ها و درآمد دیگری برای خودشان داشته باشند. به طور مثال کارمندی که حقوق می‌گیرد بعد از کار در این سامانه هم فعال می‌شود و نان بقیه مسافر‌کش‌ها را آجر می‌کند. رانندگی در تپ سی و اسنپ شغل دوم بسیاری محسوب می‌شود که آن‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین و تشدید آلودگی هوا باعث بیکاری بسیاری از رانندگان تاکسی و آژانس‌های کرایه‌ای شده‌اند.

در مقابل یکی دیگر از شهروندان تهرانی که از قیمت فوق‌العاده اسنپ راضی بود و چانه نزدن سر قیمت را یکی از مهم‌ترین مواهب استفاده از این نرم‌افزار می‌دانست،‌ به «پول نیوز» می‌گوید: حمایت از فکر نو باید همیشه وجود داشته باشد تا کشور به پیشرفت برسد، جلوگیری از فعالیت این دو سیستم یعنی جلوگیری از ابتکار و نوآوری در بین جوانان.»

وی در ادامه می‌افزاید: اگر این طرح در تمام مراکز استان‌ها اجرا شود، عالی است. هم‌چنین براساس گزارش میدانی «پول نیوز» در گفت‌و گو با رانندگان اسنپ مشخص شد که این رانندگان ۱۳ درصد از مبلغ سفر را به عنوان حق کمیسیون پرداخت می‌کنند در حالی که این رقم برای آژانس‌های کرایه‌ای ۱۷ درصد اعلام شده است.

حق انتخاب نوع وسیله برای حمل و نقل های درون شهری با خود مردم است. گروهی از مردم حمل و نقل عمومی را بر می گزینند، گروهی از پشت فرمان خودروی شخصی نشسته و گروهی نیز خودروهای دربستی و به اصطلاح آژانس را انتخاب می‌کنند. به طور قطع، برای انتخاب هر کدام از این وسایط و خدمات آن، مسئولان باید امن ترین و راحت‌ترین خدمت را پیش روی شهروندان قرار دهند تا مردم با قدرت انتخابشان، مشکلی برای تردد و زندگی در شهر نداشته باشند.

در نهایت این مراجع قانونی ذی صلاح هستند که صلاحیت این مجموعه ها را تاید و یا رد می کنند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا