کد خبر: ۲۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره دو اولویت کشتیرانی پس از برجام گفت: به سرعت کار را با بیمه های بین المللی آغاز کردیم و سپس به موسسات رده بندی جهانی متصل شویم خوشبختانه امروز پوشش بین المللی ناوگان ملی کشتیرانی کشور را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش داده ایم.
به گزارش تجارت امروز و به نقل از مانا محمد سعیدی که  درباره ارتباط شرکت  کشتیرانی با صنعت بیمه داخلی اظهار داشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج شرکت برتر کشور است، این شرکت تنها شرکت ایرانی است که ۹۵ درصد از فعالیت آن در حوزه بین المللی است به همین منظور ما می توانیم بیمه معلم را در مسیر بین المللی شدن و دستیابی به استانداردهای جهانی یاری کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر این واقعیت که اگر اقتصاد به بیمه متکی نباشد در معرض خطرهای بزرگ و جبران ناپذیری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پیش از این و در اجلاس شرکت بیمه Stimship لندن هم گفتم، صنعت بیمه در جهان به سرعت در حال رشد و تعالی است، بنابراین، این صنعت نیازمند توسعه ارتباطات بین المللی است تا عقب ماندگی های فعلی آن جبران شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر صنعت بیمه در ایران جایگاه مطلوبی ندارد که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنیم در واقع نباید صنعتی که خطرات را پوشش می دهد، خود  در معرض خطر باشد.

به گفته رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صنعت بیمه توسعه نیافته سبب شده تا ضریب نفوذ بیمه در کشور به نسبت استاندارهای جهانی قابل قبول نباشد. چه آنکه این صنعت در میان قاطبه ملت مقبولیت کافی ندارد.

سعیدی دراین باره افزود: هم اکنون که در پسابرجام شرکت های داخلی قراردادهای متعددی با طرف های خارجی منعقد می کنند، صنعت بیمه باید همپای آنها باشد چرا که بدون حمایت بیمه ای توسعه یافتگی محقق نخواهد شد.

سعیدی ادامه داد: در عقود بین المللی اجرا و بخش عملیاتی اولویت اول است و بانک و بیمه اولویت های مهم بعدی هستند که به جرات می توان گفت: بیمه اهمیتی بیش از حمایت های بانکی دارد.

وی سپس به وضعیت بیمه در بخش دریایی پرداخت و دراین باره گفت: در بخش دریایی باید بگویم که به دلیل عدم آشنایی صنعت بیمه داخلی با بازار جهانی و عدم تمایل آنها برای ورود به این بازار، عملا این بخش سال هاست که در اختیار شرکت های بیمه ای خارجی است و آنها‌ گوی سبقت را از شرکت های ایرانی ربوده اند.

مدیرعامل ناوگان ملی کشور به دوران تحریم هم نقبی زد و یادآور شد: در دوران تحریم نیز که بیمه های ما و بیمه مرکزی با مشکلات متعدد روبرو شدند با تلاش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران P&I داخلی راه اندازی شد تا فرآیند کاری آنها امتداد یابد.

به گفته سعیدی با اجرای برجام شرایط مناسبی برای انتقال ریسک عمده ناوگان ملی به خارج فراهم شده است.

وی به اقدامات شرکت متبوعش برای این انتقال ریسک اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات موثری در جهت همکاری با کلوپ P&I ، غرب انگلستان و Stimship آغاز کرده ایم به گونه ای که ۸۰ فروند از شناورها نزد Stimship بیمه هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دوران تحریم ناوگان ملی از پوشش بیمه ای محروم بود، ادامه داد: پس از برجام در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دو اولویت داشتیم، نخست به سرعت کار را با بیمه های بین المللی آغاز کنیم و سپس به موسسات رده بندی جهانی متصل شویم. در این دوران در‌گام اول توانستیم پوشش بین المللی ۷۵ میلیون دلاری را تامین کنیم سپس و بلافاصله این پوشش را به ۴۵۰ میلیون دلار ارتقا دادیم و خوشحالم که بگویم امروز پوشش بین المللی ناوگان ملی کشتیرانی کشور را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش داده ایم.

سعیدی در ادامه اظهاراتش ضمن آسیب شناسی صنعت بیمه کشور بین المللی شدن را یکی از ملزومات عبور از عقب ماندگی ها دانست و درباره موفقیت های شرکت کشتیرانی در این زمینه گفت: ما اگر بخواهیم تاثیر گذار باشیم باید در مجامع جهانی و در بُردهای تخصصی حضور پیدا کنیم. به همین دلیل در پسابرجام موفق شدیم جایگاه حقوقی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به عضویت هیئت مدیره Stimship درآوریم. همچنین عضو شورای سیاستگذاری B.V فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های رده بندی دنیا بشویم.

وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می تواند در بخش بین المللی، با انتقال انواع روش های بیمه ای و تکنولوژی به صنعت بیمه کشور کمک کند تا این صنعت از استانداردهای جهانی بهره مند شود.

سعیدی در ادامه سخنانش پیشنهاداتی نیز به شرکت های بیمه داخلی داشت و گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌دهد به عنوان ضرورت های مهم توسعه آموزش و کسب شیوه های مدرن بازاریابی را هر چه بیشتر در دستور کار خود قرار دهد. ما اعتقاد داریم که مشکلات پیش روی صنعت بیمه ایران با برنامه ریزی مدون برطرف خواهد شد. مدیران ارشد بیمه ای نیز بایستی در دوران مدیریت خود در معرض آموزش حرفه ای کسب و کار قرار بگیرند.

کاهش نقش دولت و دوری از دولتی شدن از دیگر مواردی بود که رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا صنعت بیمه به آن تاکید کرد و افزود: بوروکراسی نیز در این صنعت باید تا حد امکان کاهش یابد.

این مقام مسئول ضمن تاکید دوباره بر فضای مناسب و فرصت هایی که برجام برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است به تهدیدات احتمالی این فضای باز برای صنعت بیمه پرداخت و تصریح کرد: تهدیداتی در این فضای باز برای صنعت بیمه به وجود آمده است، هم اکنون شرکت های خارجی با توان و امکانات بالایی که در اختیار دارند، می‌توانند در صورت عدم کنترل و نظارت کافی وارد بازار کشور شوند و شرکت های ایرانی را کنار بزنند.

سعیدی برنامه ریزی تحولی را مهمترین اولویت پیش روی صنعت بیمه دانست و افزود: صنعت بیمه باید به دنبال برنامه ریزی تحولی باشد و حرکت در مسیر چشم انداز بیست ساله، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و راهبرد اقتصاد مقاومتی در محیط درونی و بیرونی و فردی و جمعی با بهره بردن از نظر صاحبنظران، حذف چرخه های بورکراتیک، مشتری مداری و بیمه الکترونیک و توجه ویژه به فضای سایبری و اینترنت را در دستور کار قرار دهد.

به گفته وی روابط خارجی در صنعت بیمه باید احیا شود.

سعیدی در پایان اظهار داشت: تعامل با شرکت های بزرگ جهانی بیمه ای و همکاری با آنها باید در برنامه های آینده در نظر باشد. باید این صنعت بتواند در قالب کنسرسیوم های منطقه ای و جهانی برای ورود به بازارهای منطقه و جهان اقدام کرده و جهانی فکر کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری
این جمله چه معنایی دارد؟
ایرانیان روشهای مختلفی جهت جابجایی در شهرها و حتی بین‌شهرها استفاده می کنند. از این میان می توان به اتومبیل شخصی، تاکسی، مترو، اتوبوس، مسافربرهای شخصی و اپلیکیشنهای مسافربر اشاره کرد.
پربحث ترین