گردشگری

قدم به قدم در راه کربلا از تهران تا مهران +نقشه

در منابع معتبر شیعی، در مورد روز بیستم صفر به دو اعتبار توجه شده است؛ نخست روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند و دوم روزی که جابر بن عبدا... انصاری‌، صحابی پیامبر خدا(ص) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدا...الحسین(ع) را زیارت کند بر این اساس اعتبار اربعین امام حسین(ع) از قدیم الایام میان شیعیان شناخته شده بوده و هست‌.. چند سالی است که پیاده روی اربعین با مشارکت مردم و محبین اهل بیت(ع) به سمت کربلا با شکوه هرچه تمام برگزار می شود.

به گزارش تجارت امروز؛ مدت هاست که پیاده روی اربعین به یک رویداد مذهبی در ایران تبدیل شده است. این پیاده روی از دو راه هوایی و زمینی انجام می‌شود.  در مسیر زمینی زائران از سه مرز مهران در استان ایلام و شلمچه و چزابه در استان خوزستان خارج می‌شوند، اما خروج از مرز مهران مرسوم‌تر و در دسترس‌تر است.  بزرگراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی بین ایران و عتبات عالیات در غرب کشور از پتانسیل‌های قابل توجه گردشگری این جغرافیا  به شمار می‌رود.

فهرست مطلب

زائران کربلا از پایتخت مسیر تهران، اسلامشهر، ساوه، همدان، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، ایلام و مرز مهران را طی خواهند کرد. سال گذشته بود که حجم زیادی از زائران برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلا طی ایام اربعین، پیاده روی بزرگی را رقم زدند. بسیاری از زائران در مسیر رفتن به کربلا و آمدن به وطن از مرز مهران عبور کردند و امسال نیز پرشورتر از سال گذشته بازهم این مرز را برای عرض ارادت به سید الشهدا انتخاب می‌کنند.

مسیر و فاصله تهران تا مرز مهران

فاصله تهران تا مرز مهران ۷۵۹ کیلومتر است که در صورتی که شما قصد طی کردن این مسیر با خودرو شخصی را داشته باشید این مسافت را می‌توانید در طی  زمان: ۹ ساعت و ۸ دقیقه طی کنید.

فاصله تهران تا کربلا با اتوبوس چقدر است؟

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با اتوبوس به مرز مهران بروند و از آنجا راهی کربلا شوند. برای این افراد توضیح خواهیم داد.
برای رفتن به کربلا با اتوبوس ۴ مرز وجود دارد (مرز مهران – مرز خسروی – مرز چذابه – مرز شلمچه).
از تهران تا مرز مهران و خسروی حدود ۱۰-۱۲ ساعت طول می‌کشد، بسته به ترافیک. حد خسروی کمی نزدیک‌تر از مهرانی است
فاصله تهران تا مرز چذابه حدود ۱۲.۱۳ ساعت هست.
حدود ۱۴ ساعت از تهران تا مرز شلمچه.
همه این زمان‌ها متوسط هستند و ممکن است بسته به ترافیک تغییر کنند.

از مرز مهران تا نجف عموما با خودرو‌های عبوری طی می‌شود، اما از نجف به بعد یا باید پای پیاده در مسیر کربلا بروید و به خیل پیاده روی اربعین بپیوندید یا از مسیر‌های فرعی با خودرو‌های عبوری به نزدیکی کربلا بروید. بخش اعظمی از این  مسیر در  بزرگراه کربلا قرار دارد که  در آینده قرار است به آزاد راه تبدیل شود و مسیر تردد زائران کربلاست.

مسیر‌های برای رسیدن به مرز مهران

مسیر‌های برای رسیدن به مرز مهران

زائران پس از ورود به استان همدان و عبور از شهرستان‌های متعدد همچون فامنین، رزن؛ همدان و اسدآباد وارد استان کرمانشاه خواهند شد.  اولین انتخاب رفتن در  این مسیر از کرمانشاه-اسلام آباد-ایوان-ایلام به مرز مهران ختم می‌شود مهران،   و دومین مسیر انتخابی از کرمانشاه-حمیل، سرابله-ایلام به مهران خواهد رسید. مسیر دیگر زائران از خرم آباد-کوهدشت-سرابله-ایلام به مرز مهران می‌رسد و مسیر دیگر از خرم آباد-دره شهر-بدره-ایلام به مهرانختم می‌شود، راه دیگر مسیر کربلا از -خوزستان-اندیمشک، دهلران به مهران خواهد رسید.

زائران می‌توانند با توجه به استان‌های محل سکونت در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور از نزدیک‌ترین مسیر به استان‌های همدان؛ کرمانشاه، خوزستان و لرستان وارد استان ایلام شوند.

چگونه خود را به استان ایلام و مرز مهران برسانیم؟

چگونه خود را به استان ایلام و مرز مهران برسانیم؟

استان ایلام در غرب کشور با استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان همسایه است و از طریق این سه استان می‌شود خود را به استان ایلام و مرز مهران رساند؛ البته معمولاً بیشتر زائران از طریق استان کرمانشاه خود را به استان ایلام می‌رسانند.

از استان کرمانشاه می‌توان از دو طریق شهرستان چرداول و شهرستان ایوان خود را به استان ایلام رساند و ازآنجا به مرز مهران رفت، همچنین از طریق استان لرستان از طریق شهرستان‌های چرداول و شهرستان دره شهر نیز می‌توان به شهر ایلام و بعد مهران تردد کرد. از طریق استان خوزستان نیز می‌توان خود را به واسطه شهرستان دهلران به‌طور مستقیم وارد شهرستان مهران شد.

البته از شهر ایلام به سمت شهرستان مهران علاوه بر مسیر ایلام به مهران که از طریق صالح‌آباد انجام می‌شود می‌توان از طریق ایلام-ملکشاهی-مهران به مرز نیز رسید. بیشتر زائران اربعین پس از ورود به خاک عراق ابتدا به نجف اشرف می‌روند. در مرز‌های خاکی معمولا اتوبوس، ون و سواری‌های عراقی به انتظار ایستاده‌اند. نرخ کرایه‌ها بالا و پایین دارد. سازمان حج و زیارت برای کنترل حمل و نقل در خاک عراق صد‌ها دستگاه اتوبوس را از ایران روانه این کشور می‌کند که بیشتر این اتوبوس‌ها در مرز‌ها مستقر خواهند شد.

زائران حتماً با تجهیزات کامل و لباس گرم به ایلام سفر کنند

زائران حتماً با تجهیزات کامل و لباس گرم به ایلام سفر کنند

استان ایلام دارای یک فرودگاه در مرکز استان است و معمولاً به دلیل محدودیت‌های پروازی و همچنین نبود راه‌آهن، زائران بیشتر از طریق زمینی وارد استان می‌شوند که به دلیل کوهستانی بودن جاده‌های استان حتماً زائران توجه داشته باشند با تجهیزات کامل به استان سفر کنند. به زائران توصیه می‌شود با توجه به سردسیر بودن استان ایلام بالباس‌های گرم به استان سفر کنند و تا حد امکان با توجه به ترافیک چند روز قبل از روز اربعین و با وسایل عمومی خود را به استان و مرز مهران برسانند.

مرز مهران با ۲۸۰ کیلومتر فاصله تا کربلا به‌عنوان نزدیک‌ترین و مهم‌ترین مرز زمینی به این حرم در ایام اربعین شناخته می‌شودو بسیاری از عاشقان حسینی کوله‌بار سفر خود رابرای عبور از این مرز بسته‌اند.

نکات و وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین پیاده

روی اربعین حسینی نیاز به تمهیدات خاصی دارد که از الان باید به فکر تدارک دیدن برای آن باشید. در این مطلب ضروری‌ترین تجهیزات و وسایلی که برای پیاده روی اربعین به آن نیاز دارید، آورده شده است. این روز‌ها با نزدیک شدن بیستم صفر که مصادف است با سالگرد چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) سید الشهدا، بسیاری از هموطنان در تکاپوی آمادگی برای سفر زیارتی پیاده روی اربعین هستند.

آنچه این سفر را از سایر سفر‌های زیارتی متمایز می‌کند فاصله شهر نجف تا کربلاست که زائران پیاده می‌پیمایند. مسلما چنین سفری نیاز به تمهیدات خاصی دارد که از الان باید به فکر تدارک دیدن برای آن باشید. در این مطلب ضروری‌ترین تجهیزات و وسایلی که برای پیاده روی اربعین به آن نیاز دارید، آورده شده است.

کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین

یک کوله پشتی سبک و جادار از مهمترین تجهیزاتی است که در این سفر باید به همراه داشته باشید، تا بتوانید وسایل سفر خود را درون آن قرار دهید. برای این سفر دور ساک و چمدان را خط بکشید.

اگر کوله پشتی شما استاندارد نباشد، چنین پیاده روی سنگین و طولانی می‌تواند به ستون فقرات شما آسیب برساند. حتی اگر این اتفاق نیفتد با فشاری که به کمر و شانه‌ها انتقال پیدا می‌کند، کمردرد و خستگی ادامه مسیر برایتان دشوار می‌سازد.

لباس مناسب برای پیاده روی اربعین | لباس نخی و آزاد بپوشید

به دلیل گرم بودن هوا در این وقت از سال نیازی به بردن لباس‌های گرم نیست. اما برای خنکی هوا در شب، داشتن یک گرم کن سبک توصیه می‌شود. به همراه داشتن وسایلی، چون چتر و کلاه برای در امان ماندن از باران و تابش شدید خورشید لازم است.

بهتر است یک جفت دستکش نخی به همراه داشته باشید. این کار نه تنها پوست دست را از خشکی و آفتاب سوختگی محافظت می‌کند، بلکه به دلیل فراهم نبود امکان شست‌وشوی مداوم دست‌ها، احتمال ابتلا به بیماری‌های مسافرتی را کاهش می‌دهد.

زیرانداز سبک و قابل حمل

یکی از تجهیزاتی که احتمالا در این سفر لازمتان می‌شود، کیسه خواب است. توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفر برای تهیه آن اقدام کنید، تا در صورت مناسب نبودن مکان‌ها در برابر خاک از شما محافظت کند.

کفش مخصوص پیاده روی | کفشی بپوشید که قبلا آن را پوشیده‌اید

مناسب‌ترین کفش برای این سفر کتونی‌های مخصوص پیاده روی‌های طولانی است. برای این سفر به هیچ عنوان از کفش نو استفاده نکنید، زیرا باعث تاول زدن پا می‌شود. کفشی را انتخاب کنید که حداقل سه ماه با آن راه رفته باشید.

همچنین بهتر است تا برای این پیاده روی از آمادگی جسمانی برخوردار باشید. به این معنی که با همان کفش از چند روز قبل روزانه به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی کنید. علاوه بر کفش، به همراه داشتن یک جفت دمپایی در حرم به کارتان خواه آمد. به دلیل ازدحام جمعیت کفشداری‌ها شلوغ هستند و همچنین امکان گم شدن کفش‌هایتان نیز وجود دارد. اما به هیچ عنوان از آن برای پیاده روی اربعین استفاده نکنید.

قدم به قدم در راه کربلا از تهران تا مهران +نقشه

دارو و لوازم بهداشتی و شخصی

جمعیت هلال احمر، پیاده روی‌های اربعین را بصورت پایگاه‌های امدادی بین‌راهی و درمانگاه‌ها پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین نیازی به به بردن دارو نخواهد بود، اما اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما برای ده روز آن را به همراه داشته باشید.

برای جلوگیری از تاول زدن، روزانه دوبار پا‌های خود را بشویید و جوراب‌هایتان را حداقل دوبار تعویض کنید. به همراه داشتن کرم مرطوب کننده، بالم لب و ضد آفتاب نیز برای جلوگیری از خشک شدن پوست و آفتاب سوختگی توصیه می‌شود. وسایل شخصی خود یعنی یک حوله کوچک، مسواک و خمیر دندان، لیوان پلاستیکی و قاشق و چنگال برای جز وسایل ضروری هر سفری است.

لوازم الکترونیک

تجهیزات الکترونیک را فراموش نکنید. برای خاموش نشدن تلفن همراه علاوه بر شارژ حتما یک عدد پاور بانک با ظرفیت مناسب به همراه داشته باشید.

تقویم و نقشه برای مسیر‌های مختلف منتهی به کربلا

از جمله وسایل ضروری دیگر به همراه داشتن تقویم میلادی و قمری برای این سفر است. همچنین نقشه مسیر‌های مختلف منتهی به کربلا راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

خوراکی مقوی؛ آب معدنی و شکلات و تنقلات فاسد نشدنی

نیازی به همراه بردن مواد غذایی، چون کنسرو‌ها وجود ندارد. بهتر است مقداری آجیل و خشکبار با خود داشته باشید. نان‌های خشک سبوس‌دار به عملکرد سیستم گوارشی شما کمک می‌کند. شکلات‌های شیرین باعث تشنگی می‌شود، اما شکلات تلخ با تامین انرژی برای پیاده روی‌های طولانی بهترین گزینه است.

سیم کارت و پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

مهمترین چیز در لیست وسایل و تجهیزات پیاده روی اربعین پاسپورت و مدارک شناسایی است. پاسپورت شما حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت قبل از سفر نسبت به تمدید آن اقدام کنید. همچنین مقداری دینار عراقی از صرافی‌ها تهیه کنید.

حتما در طول سفر نیاز به برقراری تماس با خانواده خود خواهید داشت. می‌توانید برای مکالمه از آژانس‌های مسافرتی معتبر و یا نمایندگی‌های سفارت عراق در ایران سیم کارت عراقی تهیه کنید.

فاصله مهران تا کربلا

هم‌اکنون فاصله مهران تا کربلا ۲۸۰ کیلومتر، کاظمین۲۸۳، سامرا ۴۴۴ و نجف ۳۰۳ کیلومتر است و علاوه بر نزدیکی، امنیت بسیار بالای این منطقه و مسیر‌های این مرز تا شهر‌های مذهبی عراق باعث شده زائران بیشتر از مرز مهران در ایام اربعین استفاده کنند.

مرز مهران درواقع علاوه بر ایام اربعین در تمامی روز‌های سال شاهد حجم بیشترین تردد زائران به عتبات عالیات است و همین عامل باعث شده امروز این مرز به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور به عراق نیز شناخته شود.

سال گذشته بسیاری مسئولان از حضور میلیونی زائران به مرز مهران برای رفتن به کربلا طی ایام اربعین غافلگیر شدند. امکانات پاسخگوی حجم زیاد زائران نبود، ولی امسال مسئولان کشوری و استانی برای خدمات‌رسانی به حضور و حرکت میلیونی مردم در ایام اربعین تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌اند.

مسیر نجف تا کربلا چند کیلومتر است؟

مسیر نجف تا کربلا چند کیلومتر است؟

همزمان با پیاده روی اربعین حسینی، هرساله زائران بسیاری در این مسیر پای می‌گذارند، به همین منظور می‌توانید در ادامه این گزارش اطلاعات بیشتری هم از مسافت‌های شهری عراق در اینجا بخوانید. در آستانه اربعین، هرساله زائران بسیاری از مرز‌های مختلف وارد کشور عراق، کشوری با مساحت کوچک که در ایام اربعین میزبان چندین میلیون نفر از عاشقان اباعبدالحسین (ع) می‌شود.

کشور عراق با تعدد شهر‌ها و مساحت کم هرساله میزبان زائرانی است که از راه‌های دور و نزدیک خود را برای ایجاد حماسه‌ای دیگر در اربعین به شهر کربلا می‌رسانند، اما این مسیر که سالهاست «طریق الحسین» از خروجی شهر نجف آغاز شده تا ورودی شهر کربلا و رویت بارگاه سیدالشهدا (ع) ادامه دارد.
مسیر نجف تا کربلا از ابتدای عمود ۱ تا ۱۴۵۲ آغاز شده و تقریبا فاصله هر عمود ۵۰ متر است که مردم عراق و دیگر زائران افتخار میزبانی سالار شهیدان (ع) را دارند و فاصله‌ی خروجی شهر نجف تا ابتدای شهر کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است.

مسیر نجف تا کربلا

زائران معمولا پس از چند روز اقامت در نجف راهی کربلای معلی می‌شوند.   مسیر‌های پیاده روی که در عراق برای مشتاقان پیاده روی به سوی کربلای معلی تعیین شده، «نجف-حیدریه-کربلا»، «کوفه-سهله-کربلا»، «بغداد-مسیب-کربلا» و «حله-طویریج-کربلا» است.

مسیر انتخابی زائران ایرانی برای پیاده روی همان مسیر نخست، یعنی نجف-حیدریه-کربلا است که خدمات ارائه شده در قالب طرح ساماندهی نیز تنها در همین مسیر ارائه می‌شود.

«نجف-حیدریه-کربلا» کوتاه‌ترین، پرترددترین، امن‌ترین و مشهورترین مسیر دسترسی از نجف به کربلا و محور اصلی پیاده‌روی زائران اربعین است که امتداد آن از سمت جنوب به شمال است. این مسیر، بزرگراه رفت و برگشتی است که یک پیاده‌رو به حساب می‌آید و به مسیر «یاحسین» مشهور است. طول آن برابر ۸۲ کیلومتر است که از ابتدای آن در هر ۵۰ متر یک میله در وسط جاده نصب شده تا به عنوان نشانه‌ای برای مردم و زائران پیاده باشد.

این میله‌ها از عدد ۱ تا ۱۴۵۲ از خروجی شهر نجف شماره‌گذاری شده‌اند. البته از میدان «ثوره العشرین» شهر نجف تا خروجی شهر نیز ۱۸۲ میله شماره‌گذاری شده که پس از پایان آن‌ها میله‌های اصلی آغاز می‌شود.

در سمت راست این جاده تعداد زیادی حسینیه (موکب ثابت) وجود دارد که در اربعین، نیمه شعبان و مناسبت‌های دیگر تعداد بیشتری از این چادر‌ها (موکب متغیر) در این مسیر برپا می‌شود. زائران در این موکب‌ها پذیرایی می‌شوند. در این جاده چندین درمانگاه و پست درمانی برای درمان زائران برپا شده است.
علاوه بر این خدمات، نیرو‌های امنیتی این مسیر را تحت کنترل دارند، عشایر عراقی مهمترین نیرو‌های امنیتی در این مسیر پیاده روی هستند که هم موکب داری می‌کنند و هم تامین امنیت.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که عملیات اربعین سال ۱۴۰۲ از اول ماه صفر (۲۷ مردادماه) آغاز می‌شود و تا ۲۵ صفر (۲۰ شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

ویزای اربعین

کربلا از جمله شهر‌های زیارتی در کشور عراق است. کشور عراق به دلیل وجود شهر‌های زیارتی نجف و کربلا، دارای اهمیت ویژه‌ای در بین مردم مسلمان مخصوصا ایرانیان دارد و افراد بسیاری را برای زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به سمت خود جذب می‌کند. امروزه مسافران برای سفر به این کشور بایستی ویزای اربعین را دریافت نمایند. همراه مهرآباد گشت باشید تا با ویزای اربعین، مدارک مورد نیاز برای دریافت آن و .. آشنا شوید.

نحوه دریافت ویزای اربعین

زائران از جهت آنکه درگیر شلوغی و تراکم درخواست ویزا نشوند می‌توانند قبل از محرم درخواست ویزا و پاسپورت دهند. جهت اخذ ویزای اربعین احتیاجی نیست که به سفارت عراق در ایران مراجعه نمایید. فقط کافیست به آژانس‌های معتبر مانند آژانس گردشگری مهرآباد گشت که مورد تایید از سوی سفارت عراق می‌باشد مراجعه نمایید.

ویزای اربعین به دو صورت انفرادی و گروهی برای درخواست کنندگان صادر می‌شود. اگر فرد بخواهد ویزای اربعین تنها به اسم خود باشد و فرادی به این کشور زیارتی سفر کند باید ویزای انفرادی کربلا را دریافت نماید. اما اگر زائر بخواهد به صورت گروهی وارد خاک این کشور شود باید ویزای گروهی اربعین را درخواست کند.

ویزای اربعین از نوع انفرادی حداکثر به مدت یک ماه دارای اعتبار می‌باشد و فرد، می‌تواند بین ۱ الی ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد. ویزای اربعین از نوع توریستی یک بار ورود می‌باشد یعنی پس از یکبار ورود و خروج به عراق ویزای فرد باطل می‌شود.

نکته: ویزای گروهی اربعین به مدت ۳ ماه دارای اعتبار می‌باشد.

برای دریافت ویزای اربعین فرد باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ویزای کربلا در سامانه سماح ثبت نام نمایند. افراد بعد از ثبت نام در این سامانه، برای ثبت نام مقدماتی باید به یکی از دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند. در صورتی که متقاضیان به اینترنت دسترسی ندارند به صورت حضوری به آژنس مهرآباد گشت مراجعه کرده و ویزای کربلای خود را درخواست نماید.

ما موظفیم تا مدارک شما را به سفارت عراق تحویل دهیم. پس از بررسی مدارک زائر توسط سفارت عراق، افسر صدور ویزای کربلا در صورتی که مدارک کامل باشند و نواقصی در آن‌ها نباشد اقدام به صدور ویزا برای افراد می‌کند. سفارت، ویزا‌های صادر شده را به کارگذاری تحویل می‌دهد و متقاضی برای اخذ ویزای اربعین خود باید به سازمان کارگزاری و یا شرکت مذکور مراجعه نمایید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای اربعین

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای اربعین

  • پاسپورت به همراه کپی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن‌ها
  • ۲ قطعه عکس رنگی۳ در ۴با پس زمینه سفید و جدید
  • مدارک مربوط به کار گواهی و بیمه نامه سلامت و پزشکی مدت زمان اخذ ویزای اربعین

پس از انجام کلیه مراحل و در صورت تکمیل بودن مدارک، ویزای اربعین حداکثر در ۴ روز کاری صدور می‌شود و افراد با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی می‌توانند آن را دریافت کنند.

شماره تلفن، آدرس و وب سایت سفارت عراق در تهران

زائرانی که قصد سفر به این کشور را دارند می‌توانند برای دریافت ویزای اربعین خود به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنند.

ساعت کاری سفارت عراق:در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۵ بعدازظهر

نشانی سفارت عراق: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفر، پلاک ۱۶۴۰

تلفن سفارت عراق: ۰۲۱۸۸۹۳۸۸۶۶

وب‌سایت سفارت عراق: www.mofamission.gov.iq

اطلاعات و آدرس سفارت و کنسولگری‌های ایران در بغداد و شهر‌های عراق

ایران یک سفارتخانه در بغداد و ۵ کنسولگری در شهر‌های اربیل، بصره، سلیمانیه، کربلا و نجف به شرح زیر دارد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد

  • آدرس: منطقه صالحیه – کراده مریم – محله ۲۲۲ – کوچه ۱۹ – پلاک ۳۵
  • کد پستی: ۳۹۹۵
  • کد کشور عراق: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر بغداد: ۱
  • تلفن:۸۸۵۳۷۱۴-۸۸۵۳۵۷۴-۵۳۷۶۳۳۹ -۵۳۷۶۳۴۰

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل

  • آدرس: عراق – اربیل – جاده ۳۰ متری – محله مناره ۲۰۴ – کوچه ۳۰- پلاک ۳
  • کد کشور عراق: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر اربیل: ۶۶
  • تلفن: ۲۲۲۲۴۴۴-۲۵۵۷۴۴۴-۲۵۲۸۴۴۴

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره

  • آدرس: عراق، بصره، براضعیه، خیابان السراجی، جاده ابوالخصیب،
  • پلاک ۴۱۲/۲/۹۳/م
  • کد کشور عراق: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر بصره: ۴۰
  • تلفن:۶۶۷۵۲۲۴۳-۶۱۱۵۷۸۰

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه

  • آدرس: عراق، سلیمانیه گرده بختیاری (تپه بختیاری) محله ۱۲۶ فرعی ۴۱ رقم ۸۰
  • کد کشور عراق: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر سلیمانیه: ۵۳
  • تلفن: ۳۱۹۴۸۴۸-۳۱۹۴۴۳۳

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا

  • آدرس: عراق- کربلا – خیابان مرکزی
  • کد پستی: ۵۶۰۰۱
  • کد کشور عراق: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر کربلا: ۳۲
  • تلفن: ۳۲۲۹۰۵

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف

  • آدرس: عراق – نجف اشرف – منطقه حی السعد – خیابان ۶۰
  • کد کشور عراق: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر نجف: ۳۳
  • تلفن نمایندگی: ۷۸۱۴۱۳۲۸۲۱-۷۸۱۴۱۳۲۸۱۹

آدرس سفارت خانه های عراق در استان‌های مختلف ایران

آدرس سفارتخانه‌های عراق در ایران عبارتند از:

آدرس سفارت عراق در تهران

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفر، پلاک ۱۰۱

آدرس کنسولگری عراق در مشهد

مشهد، خیابان کوه سنگی، کوه سنگی بیستم، پلاک ۱۵

آدرس کنسولگری عراق در اهواز

اهواز، امانیه، خیابان سقراط، پلاک ۹

آدرس کنسولگری عراق در کرمانشاه

کرمانشاه، جنب پارک لاله (ولیعهد)، پلاک ۱۷

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا