خواندنی

طراح آلمانی لوگوی سازمان انتقال خون درگذشت

استاد هنرمند در سال ۱۳۵۲ آرم سازمان انتقال خون را طراحی کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ کارل اشلامینگر طراح آرم سازمان انتقال خون درسن ۸۲ سالگی درگذشت.
وقتی تاسیس سازمان انتقال خون قوت گرفت باید آرمی نیز برای آن طراحی می شد.
جدا شدن این سازمان از جمعیت شیر و خورشید و استقلال آن از هلال احمر این ضرورت را ایجاب می کرد که با داشتن یک آرم هویت مستقل خود را در ذهن مخاطبان تداعی کند.
کارل اشلامینگر (KARL SCHLAMMINGER) یکی از هنرمندان معاصر مسلمان آلمانی که در زمینه های مختلف مجسمه سازی، طراحی، گرافیک، معماری، نقاشی و خوشنویسی فعالیت داشت این مهم را بر عهده گرفت.
اوکه متولد ۱۹۳۵ درKempten آلمان است از سال ۱۹۵۶ در آکادمی هنرهای زیبای مونیخ به تحصیل پرداخت و در سال ۱۹۶۵ از آن آکادمی فارغ التحصیل شد.
اشلامینگر از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ درآکادمی هنرهای زیبای استانبول به تدریس پرداخت و از سال۱۹۶۸ تا ۱۹۷۹ به عنوان مدرس در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به کار شد.
اشلامینگر از شاگردان هانری کوربن شرق شناس و اسلام شناس فرانسوی واستاد شیعه شناسی دانشگاه سوربن وآشنا با اندیشه و عرفان اسلامی بود. از این رو با خط و خوشنویسی ایرانی الفت داشت.
اشلامینگر شاگردان بسیاری را پروراند که از نمونه های آن می توان از مصطفی دشتی نقاش و محمد احصایی خوشنویس و از پایه گذاران هنر نقاشی خط در ایران نام برد. او با پرویز تناولی دوستی داشت و از این طریق، محمد احصایی نیز با او آشنا شد.
اوکه همسری ایرانی داشت، مدتی در ایران ساکن بود و درسال ۱۹۷۹ به مونیخ نقل مکان کرد.
این استاد هنرمند در سال ۱۳۵۲ آرم سازمان انتقال خون را طراحی کرد و مصطفی اوجی خطاطی نام سازمان را برعهده داشت.
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا