اجتماعی

بحران آب در ۸۰۰ روستا و آبادی زاهدان

۳ هزار نفر در محاصره بی‌ آبی قرار دارند.

به گزارش تجارت امروز؛ بخشدار مرکزی زاهدان گفت: در حال حاضر ۸۰۰ روستا، آبادی و دِه در زاهدان با بحران بی آبی مواجهند و بصورت سقایی آبرسانی می شوند و این ۸۰۰ روستا ۳ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند.
اهالی روستای علی آباد زردچاه از توابع بخش مرکزی زردچاه همواره از شرایط جاده‌ای و بی آبی در این روستا گلایه مند بوده اند .
خرابی راه های جاده ای باعث شده اهالی این منطقه برای تردد در سطح روستا با مشکلات متعدد روبرو شوند.
راه های خاکی و ناهموار روستایی تنها مربوط به روستای علی آباد زردچاه نبوده و بسیاری از روستاها و آبادی‌های زاهدان را شامل می شود.
اهالی روستاهای بخش مرکزی کلانشهر زاهدان علاوه بر مشکلات راه، با بحران بی آبی و آبرسانی سقایی آن هم بصورت نامنظم، روبرو هستند.
عصمت سعیدی مهر در این رابطه می گوید: متاسفانه به علت کمبود اعتبار آسفالت راه‌های روستای زرچاه زاهدان امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه هیچ اعتباری برای ترمیم راه های جاده ای وجود ندارد، می گوید: مکاتبه های زیادی برای آسفالت راه های روستایی بخش مرکزی زاهدان ، با فرمانداری و راه و شهرسازی استان صورت گرفته اما پاسخی جز کمبود اعتبارات دریافت نکرده ایم.
وی می افزاید: امسال به دلیل نداشتن بودجه فقط ۳ کیلومتر از راه های بخش مرکزی زاهدان آسفالت شده و مابقی آن در انتظار تخصیص اعتبار است.

۸۰۰ روستا و آبادی آبرسانی سقایی می‌شوند

بخشدار مرکزی زاهدان معتقد است که وضعیت بی آبی در زاهدان بحرانی است و در حال حاضر ۸۰۰ روستا، آبادی و دِه در زاهدان با بحران بی آبی مواجهند و بصورت سقایی آبرسانی می شوند و این ۸۰۰ روستا ۳ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند .
سعیدی مهر با بیان اینکه آبرسانی سقایی به این روستاها دوسال در انتظار تامین اعتبار بوده، می گوید: باتوجه به آغاز فصل گرما، بی آبی مشکلات فراوانی را برای این ۳ هزار نفر ایجاد می‌کند و در شرایط موجود حتی آبرسانی سقایی هم بصورت منظم برای این افراد صورت نمی گیرد .
سعیدی مهر معتقد است: بی آبی در روستاهای بخش مرکزی زاهدان یکی از جدی ترین معضلاتی است که با آن مواجهیم و انتظار داریم مسئولین مربوطه حمایت های لازم را برای تامین تانکرهای مورد نیاز و حل مشکلات بی آبی کلانشهر زاهدان داشته باشند.
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا