حوادث

این مرد هندوستان را چندین بار فروخت! + تصاویر

همه ی ما داستان های عجیب و غریبی با محوریت موضوع کلاهبرداری و به اصطلاح، کلاغ را جای گنجشک رنگ کردن و فروختن شنیده ایم اما امروز می خواهیم داستانی را برای شما نقل کنیم که بی نهایت تعجب آور است

به گزارش تجارت امروز همه ی ما داستان های عجیب و غریبی با محوریت موضوع کلاهبرداری و به اصطلاح، کلاغ را جای گنجشک رنگ کردن و فروختن شنیده ایم اما امروز می خواهیم داستانی را برای شما نقل کنیم که بی نهایت تعجب آور است و شاید یکی از عجبیب ترین کلاهبرداری های تاریخ با مضمون گردشگری باشد. فروش هند آن هم دو بار به دست یک فرد هندی یکی از کلاهبرداری های عجیب جهان است. در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر داستان این مرد را در مضمون کلاهبرداری های عجیب جهان هم بررسی نماییم.

میتلیش کومار استاوا نام یکی از نابغه های هندی است اما این مرد نه چیزی را کشف کرده و نه چیزی را اختراع کرده بلکه حتی نبوغ او مثبت و به درد بخور هم نبوده! این مرد بیبش از چندین بار آثار باستانی و تاریخی هند را فروخت البته نباید فکر کنید که این کار انتهای کلاهبرداری عجیب او بوده است. این مرد را همه به نام آقای نتوار لعل می شناسند.

او در سال ۱۹۱۲ در روستای بیهار هندوستان متولد و بزرگ شد. دوران کودکی این فرد مثل هزاران کودک هندی دیگر عادی بود. میتلیش در روستای بیهار بزرگ شد و در نزدیک ترین شهر به روستا شروع به تحصیل کرد و همه چی عادی بود تا این که او یکی از تابستان های تعطیلش را برای بازدید از خانواده و دوستانش به روستای محل سکونتش بازگشت.

نوشته های مشابه

همانطور که می توانید حدس بزنید، این تابستان برای او یک تابستان و تعطیلات معمولی نبود زیرا در همین تابستان بود که سرنوشت او برای تمام عمرش تغییر کدر در همین تابستان بود که این جوان هندی با یک جعل امضای کوچک، پی به استعداد بالایش در جعل امضا و اسناد برد.

این مرد هندوستان را چندین بار فروخت! + تصاویر

یکی از همسایگان خانواده ی کومار از او برای واریز یک حواله ی بانکی در شهر کمک خواست، نتوار این پیشنهاد را پذیرفت اما زمانی که به بانک رفت متوجه شد امضای صاحب اصلی حواله بانکی باید پای برگه باشد، یعنی او باید برای گرفتن امضا دوباره از شهر به روستا بر می گشت و این مسیر برای او بسیار طولانی بود و به همین خاطر او کاری را انجام داد که بعد از آن مسیر زندگی او را عوض کرد.

بنابراین تصمیم گرفت امضای همسایه را که قبلا دیده بود و در خاطر سپرده بود، جعل کند. او بعد از امضا متوجه شد بدون این که حتی یک خط را نازک تر یا حتی ضخیم تر بنویسد، امضا را با کیفیت بسیار بالایی حتی از خود آقای همسایه انجام داده است. درواقع امضای او با امضای مرد همسایه مو نمی زد.

کومار دانشجوی رشته وکالت بود و بعد از این اتفاق توانست تا حساب مرد همسایه را خالی کند، گیر هم نیفتد. به همین خاطر بود که او بعد از اتمام درسش در شته ی حقوق تصمیم گرفت با روپیه های مرد همسایه کار و کاسبی راه بیاندازد. او در ابتدا هم واسطه گر بازار بورس بود و هم پارچه فروش ولی در هر دوی این شغل ها شکست خورد.

اولین باری که کومار به اتهام جعل سند و کلاهبرداری توسط پلیس دستگیر شده و به زندان افتاد زمانی بود که تازه کارش را در بازار بورس آغاز کرده بود.

او یک روز در حال گذر از یک خیابان فرعی در کلکته بود که چند تن تیرآهن را که برای ساختن یک ساختمان بزرگ در کنار خیابان گذاشته شده بود دید. او به سرعت با درست کردن یک سند جعلی و معرفی خودش به عنوان صاحب آن آهن ها، موفق شد ۹ تن آهن را که متعلق به یک پروژه ی دولتی بود، به یک خریدار بفروشد.

این مرد هندوستان را چندین بار فروخت! + تصاویر

کومار توسط دادگاه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد. بعد از زندان، برای پول درآوردن کومار شروع به فروش داروهای غیرمجاز دوپینگ و تناسب اندام به ورزشکاران و هنرپیشه ها کرد، اما زمانی که یکی از این هنرپیشه ها با استفاده از آن داروهای تقلبی مسموم شد به پلیس شکایت کرد و او دوباره دستگیر شد اما او این بار از دست قانون گریخت.

این بار او با با یک قیافه ی جدید و یک اسم جعلی به ایستگاه راه آهن رفت و در آن جا معاملات کوچک انجام داد. این معاملات جدید برای او بسیار پرسود و منفعت بود و کومار هم با تغییر قیافه از دست پلیس فرار می کرد.

دهه ی ۵۰ و ۶۰ زندگی نتوار لعل یا همان کومار، دوران طلایی او در حرفه ی کلاهبرداری است. جواهرات بی نظیر، پروژه های دولتی، ساعت های طلا،… و بسیاری از اموال با ارزش از جمله کلاهبرداری های او بودند.

نتوار یا همان کومار تصمیم گرفت وارد سیاست شود و خود را به سیاستمداران و مردان دولتی نزدیک کند تا بتواند کلاهبرداری های بزرگ تری انجام دهد که عقل هیچ کسی به آن نمی رسید، بنابراین کم کم با درست کردن قیافه موجه و معقول برای خودش و با یک اسم مستعار، خود را به مردان دولتی نزدیک کرد. کار او به جایی رسیده بود که امضای رییس جمهور راجندرا پرساد را نیز جعل می کرد.

این مرد هندوستان را چندین بار فروخت! + تصاویر

او بالاخره تصمیم گرفت تا بزرگ ترین بازی زندگی خود را انجام دهد، یک مکان تاریخی را به فروش برساند! کومار سابق و نتوار فعلی، هر روز با یک قیافه و اسم جدید در اطراف بناهای تاریخی معروف هند پرسه می زد و خودش را به گردشگران ثروتمند نزدیک می کرد.

او با چرب زبانی با آن ها در مورد ساختمانی که گردشگران برای بازدید از آن آمده بودند اطلاعات کامل و جامعی می داد و وقتی که گردشگر ثروتمندی را بسیار مشتاق آن بنا می دید به او می گفت این ساختمان از طرف دولت به فروش می رسد تا صاحب جدید بهتر بتواند به آن رسیدگی نماید و ساختمان دیرتر خراب شود!

او به خریدار حتی قول فروش بلیت و درآمدزایی نیز می نماید. مختصر و مفید می گوییم: کومار موفق شد که با حرف هایش؛ تاج محل را دو بار به دو گردشگر مختلف بفروشد. همچنین این کلاهبردار توانست قصر قلعه سرخ را نیز سه بار به فروش برساند. البته گفته می شود آقای لعل حتی کاخ پارلمان هندوستان را که ساختمانی بسیار تاریخی بود، در حالی که ۵۴۵ نماینده در آن ساختمان در حال بحث بر سر مسائل روز دنیا و هندوستان بودند، دو بار به فروش رساند! گفته می شود که آقای نتوار لعل هشت فرار بزرگ از زندان های مختلف را در پرونده خود دارد.

شایعات زیادی در مورد مرگ این فرد و دیگر کلاه برداری هایش وجود دارد اما محکم ترین آنان می گوید که کومار در سال ۲۰۰۹ و ۱۳ سال پس از آخرین فرارش در سن ۹۷ سالگی مرده است. جالب است بدانید که مردم روستای نتوار هیچ وقت از او بد نگفته اند و او را همچون رابین هود افسانه ای می دانند!

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا