کد خبر: ۳۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
خادمی رقم فاینانس را 750 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر سال 250 میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80 میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام شده است.

به گزارش تجارت امروز ؛خیرالله خادمی گفت :  استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راه‌آهن میانه- اردبیل در چارچوب آیین‌نامه اجرایی "ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت" در خرداد ماه سالجاری  صورت گرفت و بانک ملی به عنوان فاینانسور این پروژه انتخاب شد.

وی رقم فاینانس را 750 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر سال 250 میلیارد تومان  به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80 میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی را شرط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات دانست و گفت:‌ با اولویت‌‌بندی عملیات اجرایی در قطعات مختلف، نقاط بحرانی شناسایی می‌شود و تمرکز بیشتری برای رفع این نقاط انجام می‌گیرد. 

خادمی تاکید کرد: شناخت مسائل فنی، یافتن راهکارهای مواجه با مشکلات احتمالی و بررسی مجدد نقشه‌ها و مطالعات از عواملی است که در بهینه کردن پروژه بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل حدود  35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل، حدود 220 هزار تن سیمان و... مورد نیاز است. 

وی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان و اضافه کرد:‌ در این خط ریلی بیش از  62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 4 کیلومتر پل دره ای بزرگ ، 3 کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر  اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی  همچنین در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار توضیح داد و گفت: بخشی از این  اعتبار صرف خرید مصالح مورد نیاز پروژه می‌شود و با در نظر گرفتن 120 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و مشاوران، بخشی نیز برای پرداخت مطالبات هزینه  خواهد شد.

خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 69 درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ تاکنون 80 درصد از عملیات خاکی انجام شده و حدود 12 کیلومتر از  لاینینگ تونل‌ها  باقی مانده است.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری
آئودی ای-ترون بر روی یک پلتفرم الکتریکی جدید
در این خودرو از دو موتور الکتریکی در قسمت عقب و جلوی خودرو استفاده شده تا کلیه چرخ‌ها به صورت محرک باشند و خودرو از قابلیت سامانه چهارچرخ محرک بهره‌مند گردد.
پربحث ترین