کد خبر: ۳۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
تا کی مردم کشورمان باید چوب این را بخورند که خدای ناکرده چند هزار نفر کاگر یک شرکت با محصولات بی‌کیفیت از کار بیکار نشوند؟ آقایان مسئول می‌دانید تا بحال چند صد هزار نفر در تصافات جاد‌ه‌ای و یا آتش سورزی ناگهانی خودرو در ایران جانشان را از دست داده‌اند؟
وقتی حساب و کتاب درستی نیست وضعیت همین می‌شود که می‌بینیم. خودروسازی که بیشت از 6 ماه تاخیر تحویل دارد با چه مجوزی اقدام به پیش فروش مجدد می‌کند؟ تا کی مردم کشورمان باید چوب این را بخورند که خدای ناکرده چند هزار نفر کاگر یک شرکت با محصولات بی‌کیفیت از کار بیکار نشوند؟ آقایان مسئول می‌دانید تا بحال چند صد هزار نفر در تصافات جاد‌ه‌ای و یا آتش سورزی ناگهانی خودرو در ایران جانشان را از دست داده‌اند؟  حال هم که به گونه‌ای در حال فروش محصولات بی‌کیفیت خود هستند که گویی دارند به مردم طلا می‌دهند و بهترین خودرو سال جهان را تحویل مشتری می‌دهند. می‌دانیم مشتری هم که معترض می‌شود با لحنی قلدر معابانه پاسخ می‌شنود "سودش را می‌دهیم".  تا به کی می‌توانید با بالا نگه ‌داشتن تعرفه واردات لوازم یدکی و خودرو از این دو خودروساز ضعیف و بی‌برنامه حمایت  کنید؟ 
افزایش رسمی و چراغ خاموش محصولات ایران خودرو این بار پرتیراژترین و محبوب ترین محصولات این شرکت خودروسازی را هدف قرار داد تا با رشد دست‌کم 10 میلیون تومانی، ارزان ترین مدل قابل خرید خانواده ها از ایران خودرو به حدود 43 میلیون تومان برسد. اگرچه هنوز ستاد تنظیم بازار قیمت جدید خودروها را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما خودروسازان در این امر پیش قدم شده اند. بعد از اعلام عرضه دلار با قیمت 4200 تومان در ساعات پایانی روز 20 فروردین، دیگر برای مردم عادی شده که خبرهای مهم و تاحدودی ناگوار اقتصادی را در ساعت‌های پایانی روز بشنوند. این بار نیز سه شنبه شب ایران خودرو قیمت برخی محصولات خود را دست‌کم 10 میلیون تومان افزایش داد. بر این اساس کف قیمتی خودروهای پژو 405  و سمند به حدود 43 میلیون تومان، پژو 206 به حدود 47 میلیون تومان، پژو پارس به حدود 52 میلیون تومان و رانا  نیز به 51 میلیون تومان رسید.در نتیجه اگر یک خانواده ایرانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تمام درآمد ماهیانه خود را برای خرید یکی از محصولات ایران خودرو کنار بگذارد، باید دست‌کم سه سال پس انداز کند تا ارزان ترین محصول بزرگ ترین شرکت خودروسازی کشور را بخرد! البته کار به اینجا نیز ختم نشده است. به گفته یک منبع آگاه، پس از بررسی‌ها و جمع بندی سازمان حمایت، شنیده‌ها حاکی از افزایش قیمت ۷۰ درصدی خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان است که پس از تصویب سازمان حمایت و نهایی شدن، قیمت خودرو‌ها به دو شرکت بزرگ خودروساز ابلاغ خواهد شد. این در حالی است که  عباس تابش،  معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت از سوی ایران خودرو مصوبه ستاد تنظیم بازار دارد یا خیر اظهار کرد: اطلاعی از قیمت اعلام شده از طرف شرکت خودروساز ندارم، اما شرایط فروش و فرمول محاسبه قیمت به خودروسازان ابلاغ شده است. در همین رابطه به گفته وزیر صنعت،معدن و تجارت «هدف این است که تیراژ خودرو افزایش پیدا کند و قیمت خودرو حتما از این قیمت بازار آزاد پایین‌تر آید و برنامه و تعهدی که خودروسازان به ما داده‌اند مستلزم این است که بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم کنترل شود.» واکنش بازار سرمایه به این خبر برخلاف پیش بینی ها چندان مثبت نبود. نماد خودرو اگرچه در یک ساعت ابتدایی بازار، سبزپوش بود و در محدوده 2 تا 3درصد مثبت نوسان می‌کرد، در ادامه بازار با کاهش قیمت همراه شد و به یک درصد منفی هم رسید و تا پایان بازار هم در همین محدوده نوسان داشت. نمادهای پربیننده دیگر این گروه همچون خساپا و خزامیا نیز قرمز پوش شدند. بازار آزاد خودرو اما تغییر محسوسی نداشت.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری
آئودی ای-ترون بر روی یک پلتفرم الکتریکی جدید
در این خودرو از دو موتور الکتریکی در قسمت عقب و جلوی خودرو استفاده شده تا کلیه چرخ‌ها به صورت محرک باشند و خودرو از قابلیت سامانه چهارچرخ محرک بهره‌مند گردد.
پربحث ترین