کد خبر: ۴۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
وی در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور نیز توضیح داد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال گذشته قرار بود تا پایان سال تکلیف خودروها مشخص شود که یا متروکه شده و یا به کشور باز گردانده شوند که از این بین تنها 200 خودرو موفق به ورود به کشور شدند و به علت پیچیدگی‌های اداری و مبهم بودن مسیر وارداتی، موفق به ترخیص خودروها در سال گذشته نشدیم.
بنا به گزارش تجارت امروز؛  رئیس کل گمرک ایران، پیچیدگی‌های اداری و کالاهای دپو شده از ۵ سال گذشته از جمله دلایلی هستند که سبب رسوب کالاهای وارداتی در گمرکات کشور می شوند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک ایران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی در خصوص رسوب کالاها در گمرکات کشور توضیح داد که در طی سال گذشته با وجود مشکلات فراوانی که گریبانگیر کشور شده بود تلاش های زیادی در خصوص رفع مشکلات گمرکات شد که در این زمینه می توان به کاهش زمان رسوب کالاها در گمرکات به 2 ماه اشاره کرد. این امر منجر شد تا کالاهایی که در ادوار گذشته (یعنی 2 تا 6 سال قبل) هم در گمرک ایران رسوب کرده بودند خودنمایی کنند.
وی در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور نیز توضیح داد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال گذشته قرار بود تا پایان سال تکلیف خودروها مشخص شود که یا متروکه شده و یا به کشور باز گردانده شوند که از این بین تنها 200 خودرو موفق به ورود به کشور شدند و به علت پیچیدگی‌های اداری و مبهم بودن مسیر وارداتی، موفق به ترخیص خودروها در سال گذشته نشدیم.
امید می رود که در سال جدید روند ترخیص خودروها از گمرکات کشور بهبود یافته و هرچه سریعتر تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات مشخص شود. باید به این نکته توجه کرد که هر چه مدت زمان بیشتری از دپو خودروهای مذکور بگذرد علاوه بر اینکه آسیب بیشتری به خودروها وارد می شود مدل آن ها نیز قدیمی تر شده و با ادامه روند فعلی عملا سرمایه های مردم در خطر نابودی قرار می گیرند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری
کامورو 2020 چه تغییراتی دارد؟
شورلت کامارو مدل 2020 با تغییرات کوچکی در طراحی ظاهری خود در معرض دید عموم قرار گرفت. این تغییر که در مدل SS این خودرو اعمال شده، انتقادات نسبت به مدل 2019 آن را کاهش می دهد.
پربحث ترین