کد خبر: ۴۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
در حالیکه ماشینها هنوز جایگزین خبرنگاران نشده اند، اما به آنها کمک می کنند تا جنبه های معمول کار خود را بهبود بخشند. با استفاده از تکنولوژی جدید که به سرعت در صنعت در حال شکل گیری است، حرفه ای های روابط عمومی باید مهارت های جدیدی را اتخاذ کنند و یاد بگیرند که چگونه داده ها را به بینش های عملی تبدیل کنند.

به گزارش تجارت امروز؛ با توجه به گزارش های اخیر، هوش مصنوعی (AI) در بسیاری از صنایع مختلف تاثیر می گذارد و طبق آخرین رویداد رسانه ای شرکت Business Wire، با عنوان «معرفی هوش مصنوعی در اتاق خبر»، در چشم انداز رسانه ها هیچ استثنائی وجود ندارد.

داوران بسیاری از سازمان های رسانه ای مختلف در جلسه حضور داشتند که شامل: آسوشیتد پرس، کوارتز، ویاکام و وال استریت ژورنال بود. با اینکه هوش مصنوعی در اتاق خبر تاثیر می گذارد، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه نقشی را در آینده و در صنعت رسانه ای بازی خواهد کرد. آنچه که درست است این است که یادگیری ماشینی در اینجا برای بقاست. در اینجا تعدادی از ابزارهای مهم برای شناسایی نیز وجود دارد.

در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می شود

خوانندگان ممکن است بخواهند بدانند که آیا هوش مصنوعی برای وال استریت ژورنال، کوارتز و آسوشیتد پرس به طور فعال به روزنامه نگاران در اتاق های خبری کمک می کند. این امر حرکت کار روزمره را تسهیل می کند به طوری که روزنامه نگاران می توانند تاثیر بزرگی در روزنامه نگاری ایجاد کنند.

یادگیری ماشینی در حال حاضر به خبرنگاران کمک می کند تا اسناد و تصاویر را به سرعت مرتب کنند به گونه ای که بتوانند اطلاعات مرتبط را پیدا کنند و اطلاعات ضروری روزنامه نگاران برای ایجاد محتوای بیشتر در حالی که در وقت خود صرفه جویی می کنند را ارایه دهد. Viacom از فراگیری ماشینی استفاده می کند تا دقیقا بفهمد که مشتریانش چه چیزی می خواهند مشاهده کنند یا از مشاهده چه پلتفرم های سنتی و اجتماعی لذت می برند، سپس از این اطلاعات استفاده می کند تا تعیین کند محل تبلیغاتی آنها کجا باید باشد، این به گونه ای است که کمپین های تبلیغاتی Viacom به طور گسترده در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

هوش مصنوعی همیشه عملکرد درستی ندارد

یک پیش فرض ناقص وجود دارد که اطلاعات حاصل از الگوریتم ماشینی به طور خودکار باید درست باشد. با توجه به اینکه دستگاه می تواند چیزها را به خوبی تشخیص دهد و تصمیم بگیرد، مجلات خبری باید به یاد داشته باشند که مواد محرمانه را می توان در اکثر نتایج پیدا کرد، بنابراین در هنگام نوشتن داستان، به مشارکت روزنامه نگاران در اتاق خبر نیاز دارند. برای مثال، در آسوشیتد پرس، در حال حاضر هر نوع داستان منتشر شده اتوماتیکی ارزش های اصلی این شرکت را برآورده می کند، به گونه ای که عنوان یک داستان با نام آسوشیتد پرس و در نشانه پایین صفحه آدرس منبع آورده شده است.

حرفه ای های روابط عمومی نیاز دارند تا با هوش مصنوعی کار کنند

آسوشیتد پرس معتقد است که استفاده از اخبار الگوریتم توزیع شده احتمالا بیشتر توسط هوش مصنوعی اجرا می شود. در مقایسه با نیاز به ربات یا ماشین، پیشگامان روابط عمومی باید انتظار داشته باشند که داستان های بیشتری را با زاویه تحلیلی از هوش مصنوعی در نظر بگیرند. همان گونه که کوارتز از داده ها در مورد نقل قول های منبع در مقالات استفاده می کند، این چیزی است که حرفه ای های روابط عمومی باید به آن پاسخ دهند، زیرا یادگیری ماشینی سوالات بیشتری را مطرح می کند و هنوز به اطلاعات دقیق تری برای حمایت از یافته های داده های خود نیاز دارد.

حال و آینده هوش مصنوعی

آنچه که به شدت قابل توجه است، این است که هنوز هم ممکن است نشریات یک داستانی تولید کنند که به نظر می رسد آن را یک انسان نوشته اما توسط یک ماشین تولید شده است. امروزه در وال استریت ژورنال، روزنامه نگاران قالب هایی را ایجاد می کنند تا داستان هایی توسط دستگاه شکل گیرد و بعد از آن مجموعه داده های تاریخی را برای یک مقاله وارد می کنند. در حال حاضر، فناوری برای ماشین آلاتی که داستان های خودشان را بنویسند، دور از ذهن است.

Viacom اکنون با تگ های خودکار بر روی محتوای گذشته تولید شده است. جمع آوری این اطلاعات به تیم رسانه ای ویاکام اجازه خواهد داد تا ببینند چه نوع محتوایی با مخاطبان خاص در گذشته وجود داشته تا بتوانند برای جذب مخاطبان آینده خود پیش بینی کنند.

بلومبرگ گزارش می دهد که در حال حاضر ۳۰ درصد از داستان های مالی توسط هوش مصنوعی توسعه یافته است. سیستم سیببورگ، به خبرنگاران کمک می کند تا هر سه ماه گزارش از بین بردن هزاران مقاله در مورد درآمد شرکت ها را ارایه دهد و توانایی تجزیه و تحلیل گزارش مالی را به صورت لحظه ای دارد و یک خبر فوری را ایجاد می کند.

بنابراین، پیامدهای آن برای متخصصان روابط عمومی چیست؟ همزمان با گسترش فناوری هوش مصنوعی، متخصصان باید یاد بگیرند که چگونه مقالات مطبوعاتی منتشر کنند تا در صورت امکان الگوریتم ها را برای نتایج دقیق تر و مفید تر به حداکثر برسانند.

در حالیکه ماشینها هنوز جایگزین خبرنگاران نشده اند، اما به آنها کمک می کنند تا جنبه های معمول کار خود را بهبود بخشند. با استفاده از تکنولوژی جدید که به سرعت در صنعت در حال شکل گیری است، حرفه ای های روابط عمومی باید مهارت های جدیدی را اتخاذ کنند و یاد بگیرند که چگونه داده ها را به بینش های عملی تبدیل کنند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری
تیتر یک روزنامه‌های صبح کشور
روحانی خطاب به امریکا؛ صلح در برابر صلح، تهرانی‌ها در صدر برترین‌های کنکور، سلامت مردم زیر تیغ سهمیه‌ها، تسویه حساب ژئوپلیتیک در زمین سوریه، تکرار تراژدی خصوصی ‏سازی در ایران، تکریم وزیر تحریم‌شده، جزئیات اجرای حذف۴ صفر از پول ملی، برق هسته‌ای چقدر هزینه دارد؟، ایران برنده جنگ تجاری چین و امریکا، چرا دشمن از «ایرانِ پرجمعیت» هراس دارد؟ و دام ترامپ برای جانسون تازه‌کار از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
پربحث ترین