مسکن

بلوک سبک چیست؟ معرفی و بررسی انواع بلوک سبک

بلوک سبک، بلوکی است که با آمدنش به حوزه ساختمان سازی تحولات زیادی به وجود آورد. اگر نمی دانید این بلوک چیست؛ چه مزیت هایی دارد و در کجا می توان از آن استفاده کرد در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بلوک سبک چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

بلوک های سبک، همان طوری که از نامشان مشخص است، از جمله مصالح ساختمانی سبک به شمار می روند. وقتی از سبُکی صحبت می کنیم، نباید تصور کنید که این بلوک ها وزنی به سبکی یک کاغذ دارند؛ بلکه در واقع منظورمان این است که در مقایسه با سایر بلوک های موجود در بازار، مانند آجرهای فشاری این بلوک ها سبک تر هستند؛ ضمن آنکه در ابعاد و اندازه های بزرگ تری ساخته شده اند.

سوال مهمی که در مورد این چیستی این بلوک ها ممکن است ایجاد شود، این است که چرا بلوک سبک، وزن کمی دارد. در تولید این مصالح ساختمانی از مواد اولیه ای چون، سیمان، سیلیس و آهک استفاده می شود. البته، این همه مراحل کار نیست؛ بعد از آنکه این مواد مخلوط شدند، وارد اتوکلاو شده و تحت شرایط خاصی به مرحله نهایی می رسند. طی این مراحل است که باعث می شود ما بلوک هایی سبک به نام بلوک هبلکس، بلوک aac، بلوک سیپورکس و بلوک اتوکلاو شده داشته باشیم؛ همه اسامی که نام بردیم از جمله اسامی بلوک های سبک هستند.

حال که می دانید بلوک سبک چیست، باید بدانید که تولیدکنندگان زیادی در کشور در حال ارائه این محصول هستند. از آنجایی که کیفیت بلوک های هبلکس تاثیر زیادی بر دوام و عمر ساختمان خواهد داشت، توصیه می کنیم مطابق با نظرسنجی انجام شده توسط فارس، مشرق و ایلنا، سورنا هبلکس را برای خرید بلوک های سبک انتخاب کنید. این مجموعه به مانند خیلی از مجموعه های معتبر کشور درصدد است با کیفیت ترین بلوک ها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

بلوک سبک چیست؟ معرفی و بررسی انواع بلوک سبک

مزیت های بلوک سبک چیست؟

بدون شک، اگر متوجه شوید مزیت های بلوک سبک چیست، آخرین تصمیمتان برای خرید مصالح ساختمان به این بلوک ختم می شود. این بلوک مزیت های زیادی به شرح زیر دارد:

  • عایق حرارت و صوت است. به دلیل روند خاصی که در تولید این بلوک طی شده، بلوک سبک نه تنها به عنوان یک مصالح ساختمانی مطرح است، بلکه می توان از آن به عنوان یک عایق در مقابل حرارت، سرما و صوت نیز یاد کرد.
  • عایق بودن آن در برابر رطوبت نیز دیگر مزیت فوق العاده این بلوک به شمار می رود.
  • مواد اولیه به کار برده شده در این بلوک، از جمله ترکیباتی هستند که مقاومت خوبی در مقابل آتش از خود نشان می دهند. این بلوک نیز تحت تاثیر متریال اولیه، به خوبی در مقابل آتش مقاومت می کند و در زمان آتش سوزی خسارت زیادی نمی بیند.
  • بلوک های سبک، به دلیل آنکه سبک هستند، از ساکنین و به صورت کلی از سازه و ساختمان در مقابل زلزله و حوادث این چنینی نیز حمایت و پشتیبانی می کنند. در کنار وزن کم، استفاده از برخی ابزار و وسایل خاص، از جمله بست رادیکالی باعث می شود، ساختمان هایی که در آنها از بلوک های سبک استفاده شده، به راحتی نریزند و دچار خسارت نشوند.
  • بار مرده ساختمان را به روش های گوناگونی کاهش می دهند. نه تنها وزن کم این بلوک ها، بلکه وزن کم چسب هایی که برای چسباندن این بلوک ها استفاده می شود، مانع از افزایش بار مرده ساختمان ها می شود.

کاربردهای بلوک سبک چیست؟

پاسخ به سوال کاربردهای بلوک سبک چیست، شما را با ابعاد متفاوتی از این بلوک آشنا خواهد کرد و به شما فرصت می دهد که به شکل بهینه تر و کاربردی تری از این بلوک و مزیت های آن استفاده کنید. از جمله مهم ترین کاربردهای این بلوک می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • یکی از جاهایی که می توان از بلوک سبک به خوبی بهره برد، ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله و باد است.
  • در جاهایی که می خواهیم از هزینه های مالی ساخت یک بنا کم کنیم، می توانیم به سراغ بلوک های هبلکسی برویم.
  • یکی از مهم ترین قسمت های بنا که می توان آن را به کمک بلوک های سبک پُر کرد، دیوارهای غیر باربر هستند. خاطر نشان می کنیم، این بلوک ها گزینه های مناسبی برای ساخت دیوارهای باربر نیستند.
  • ساختن سقف و کف نیز از دیگر مواردی است که می توان در مورد کاربردهای بلوک های سبک بیان کرد.
  • ساخت نمای ساختمان با حضور بلوک های هبلکس، در نهایت سهولت و زیبایی انجام خواهد شد.

به خاطر داشته باشید، بلوک هایی می توانند با بیشترین مزیت ها همراه باشند که توسط بهترین منابع ارائه می شوند. در این بلوک ها، همه استانداردها به درستی رعایت شده است.

بلوک سبک چیست؟ معرفی و بررسی انواع بلوک سبک

تفاوت بین قیمت بلوک سبک هبلکس و قیمت بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک چیست را در این مقاله توضیح دادیم و گفتیم که بلوک های سبک و بلوک های هبلکسی هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو به یک نوع مصالح ساختمانی اشاره می کنند؛ با توجه به این نکته می توانیم بگوییم که قیمت بلوک سبک هبلکس و قیمت بلوک سبک، یکی است.

نکته ای که ذکر آن در اینجا لازم و ضروری به نظر می رسد، این است که یک قیمت ثابت و مشخص نمی توان برای این بلوک عنوان کرد. این نیز به دلیل برخی عواملی است که روی قیمت اثر دارد. از جمله این عوامل می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • برند تولیدکننده بلوک های سبک
  • کیفیت مواد اولیه به کار برده شده در ساخت بلوک های هبلکس
  • قیمت روز مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بلوک

گرچه این بلوک با قیمت بالایی در بازار ارائه می شود، اما به دلیل مزیت های زیادی که در آن وجود دارد، باعث کاهش چشمگیر هزینه پروژه های مالی خواهد شد.

کلام آخر

بلوک سبک چیست؛ موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم با نکاتی که در این مقاله بیان کردیم، متوجه شده باشید که این بلوک چیست؛ چه مزیت هایی دارد و در چه جاهایی می توان از آن استفاده کرد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا