خواندنی

بهترین روش درمان حساسیت و آبریزش بینی در تابستان

درمان حساسیت و آبریزش بینی در تابستان یک معضل بزرگ است. زیرا افراد زیادی دچار حساسیت و آلرژی در این فصل می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین روش برای درمان حساسیت را در اختیار شما بگذاریم.

به گزارش تجارت امروز؛ شاید برای شما هم سوال باشد که آیا درمان حساسیت و آبریزش بینی در خانه امکان پذیر است؟ یا اینکه درمانی دارد؟ باید به شما بگوییم که نگران نباشید ما برای شما روش های تضمبن شده را در نظر گرفته ایم پس تا انتها این مقاله را بخوانید.

آیا درمان حساسیت و آبریزش بینی امکان پذیر است؟

امروزه با پیشرفت در دنیای علوم پزشکی، خوشبختانه روش های بسیاری برای درمان آلرژی پیدا شده است. مواد غذایی و داروهای مختلفی وجود دارد که باعث می شود تا حدود زیادی آلرژی خود را کنترل کنید.

درمان حساسیت و آبریزش بینی

آلرژی یک بیماری رایج است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند. شما می توانید به هر چیزی آلرژی داشته باشید، معمولا آلرژی به گرده های گل از نوع رایج آن است که در فصل های گرم سال شیوع پیدا می کند.

استفاده از دارو برای درمان حساسیت و آبریزش بینی

داروها کمک خوبی برای کنترل آلرژی هستند که شامل موارد زیر می باشد:

  • آنتی هیستامین ها
  • اسپری یا قطره های ضد احتقان بینی برای باز کردن انسداد بینی شما (کودکان زیر ۶ سال نباید از ضد احتقان استفاده کنند)
  • آب نمک، اسپری بینی یا محلول هایی برای شستشوی داخل بینی

شما می توانید اسپری های بینی را بدون نسخه خریداری کنید، اما نباید بیش از یک هفته استفاده شود زیرا این می تواند علائم شما را بدتر کند.

درمان حساسیت و آبریزش بینی با رژیم غذایی

درمان حساسیت و آبریزش بینی با رژیم غذایی

رژیم غذایی دردرمان حساسیت و آبریزش بینی نقش مهمی دارد با این حساب عارضه‌ای به نام حساسیت هم با رژیم غذایی قابل کنترل خواهد بود. استفاده از مواد غذایی زیر با ذکر خواص آن راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

  • سبزیجات: استفاده از سبزیجاتی مانند سبزی خوردن، پیاز و فلفل با داشتن ماده‌ای به نام کوئرستین که یک ماده‌ی شیمیایی طبیعی است می‌تواند در کاهش علائم مواد آلرژی‌زا موثر باشد.
  • میوه‌: میوه‌هایی مانند کیوی، پرتقال، لیمو شیرین، نارنج با داشتن مقادیر قابل توجه ویتامین‌ C از بروز واکنش در مقابل هیستامین پیشگیری می‌کند.
  • ماهی: امگا ۳ موجود در ماهی هم می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را محدود کند.
  • عسل: شاید شنیدید که عسل درمان تمام دردها است. این جمله پر بی‌راه نیست چون افرادی که ابتدای فصل را با تغذیه عسل شروع می‌کنند اذعان دارند علائم حساسیت در آن‌ها کاهش یافته است.
  • چغندر قند: چغندر قند با دارابودن ویتامین‌های A و C و B6 همچنین کوئرستین ، فولات و فیبر در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و سیستم ایمنی قوی کمتر در معرض آسیب موارد آلرژی زا قرار می‌گیرد.
  • نوشیدن مایعات فراوان: باتوجه به این‌که مواد آلرژی‌زا بر مخاط بینی و دهان می‌نشیند نوشیدن آب و آب‌میوه سبب پاک شدن مخاط از مواد آلرژی زا می‌شود. همچنین مایعات گرم مثل چای و دمنوش و سوپ هم موثر است.

بخار درمانی برای رفع گرفتگی سینوس ها

استنشاق بخار می تواند به پاکسازی مجاری بینی و تسکین احتقان سینوس، یکی از علائم رایج آلرژی کمک کند. افزودن روغنهای اساسی مانند اکالیپتوس یا نعناع فلفلی به بخار می تواند در درمان حساسیت و آبریزش بینی کمک کننده باشد.

دم کرده های گیاهی برای رفع آلرژی

از گیاهانی مانند گزنه، نعناع فلفلی و بابونه قرن ها برای تسکین علائم آلرژی استفاده شده است. این گیاهان را می توان در آب گرم خیس کرد تا یک تزریق دلگرم کننده ایجاد کند.

روغن اکالیپتوس برای سلامت تنفسی

روغن اکالیپتوس به دلیل خواص ضد التهابی و ضد احتقان قوی شناخته شده است. این می تواند در یک پخش کننده استفاده شود یا به حمام بخار اضافه شود تا به پاک کردن راه های هوایی و کاهش علائم آلرژی کمک کند. این داروی خوبی برای درمان حساسیت و آبریزش بینی می باشد.

 شستشوی بینی برای درمان حساسیت و آبریزش بینی با رژیم غذایی

شما می توانید بین یخود را با آب و نمک شست و شو بدهید. این کار باعث خارج شدن ذرات و گرده ها از بینی شما می شود و باعث تمیز شدن و راحتی بدن شما می شود.

آنزیم بروملین

یکی دیگر از گزینه های مفید بروملین است، آنزیمی که در آناناس یافت می شود، شناخته شده است که تورم بینی و مخاط نازک را کاهش می دهد، بنابراین تنفس را کاهش می دهد.

تکنیک های ضد آلرژی برای درمان حساسیت و آبریزش بینی

ایجاد یک محیط ضد آلرژی در خانه یک گام ضروری در مدیریت آلرژی است. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

راه حل های تمیز کردن طبیعی: به طور منظم خانه خود را با استفاده از راه حل های طبیعی مانند سرکه و سودا برای از بین بردن آلرژن ها تمیز کنید. از استفاده از پاک کننده های شیمیایی خشن خودداری کنید، زیرا می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. تمیز کردن و ازبین بردن گرده روش خوبی برای درمان حساسیت و آبریزش بینی می باشد.

کاهش آلرژن ها در خانه: کرم های گرد و غبار، پوست حیوانات خانگی و قارچ آلرژن های رایج موجود در خانه ها هستند. از پوشش های ضد حساسیت برای تشک ها و بالش ها استفاده کنید، به طور منظم ملافه ها را در آب گرم بشویید و از یک دستگاه رطوبت زدایی برای پایین نگه داشتن رطوبت و جلوگیری از رشد قارچ استفاده کنید.

ایجاد روال شخصی خود برای تسکین آلرژی: برای جلوگیری از علائم آلرژی، از درمان های خانگی مانند بخار درمانی، تزریق گیاهان یا شستشوی بینی به طور منظم استفاده کنید.

استفاده از تهویه هوا: اگر از تهویه هوا استفاده کنید تا حدودی هوای خانه را برای شما پاک می کند و مثل قبل اذیت نمی شوید. سعی کنید هواشناسی را چک کنید و زمان یکه باد زیاد است به بیرون از خانه نروید تا شدت آلژ یشما بیش تر نشود.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا