فرهنگی

روز جهانی پسر 1403 کی است؟/ چگونه روز پسر را جشن بگیریم؟

روز جهانی پسر در 1403 مصادف با 27 اردیبهشت ماه، 16 می می باشد. با توجه به این روز در این مقاله اشاره می کنیم که پسر چیست و از خصوصیات و ارزش آن ها می نویسیم.

به گزارش تجارت امروز؛ روز جهانی پسر، برای همه مردم ارزشمند است. در این روز پدر و مادرهای عزیز برای فرزند پسر خود جشن می گیرند و هدایایی را تقدیم می کنند. مانند روز دختر باید به روز پسر همن توجه شود و مورد استقبال همه باشد.

تاریخچه روز جهانی پسر

تاریخچه روز پسر تقریبا به شش سال گذشته بر می گردد. ما قبل از آن روز جهانی پسر که همه کشور ها و در سراسر جهان شناخته شده باشد نداشتیم. پس از آن ۱۶ می به عنوان روز جهانی پسر در تمام دنیا به ثبت رسید.

تاریخ روز پسر در ایران

در سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد در ایران که، ۱۰ رجب (۲۲ دی ۱۴۰۳) به مناسبت تولد امام جواد در ایران روز پسر را به رسمیت بشناسند. ایران دو بار در سال روز پسر دارد. یک روز پسر ایرانی و دوم روز پسر جهانی می باشد.

چگونه روز جهانی کودک پسر را جشن بگیریم

روز جهانی پسر بچه را در ۱۶ می با شور و شوق و شادی جشن بگیرید! این روز برای به رسمیت شناختن و جشن گرفتن حقوق و دستاوردهای پسران در سراسر جهان تاسیس شد.

با این تعطیلات خاص ما می توانیم آگاهی از این مسائل را افزایش دهیم، و همچنین فرصت هایی برای پسران ایجاد کنیم تا به پتانسیل کامل خود برسند. بیایید با هم متحد شویم و تشخیص دهیم که چقدر مهم است که به همه کودکان فرصت های برابر داده شود!

برگزاری مسابقات ورزشی

برای جشن گرفتن روز بین المللی پسر بچه ، یک تورنمنت با پسران جامعه یا مدرسه خود شروع کنید. از ورزش های مختلفی مانند فوتبال ، بسکتبال ، تنیس و بدمینتون استفاده کنید.

به ماجراجویی بروید

پسران خانواده یا جامعه خود را به ماجراجویی مانند کمپینگ، پیاده روی یا دوچرخه سواری ببرید. این یک راه عالی برای کمک به پسران در زندگی شما در مورد طبیعت یاد بگیرند و برخی از هوای تازه است.

به سینما بروید

پسرها را در جامعه یا خانواده خود جمع کنید تا با هم فیلم تماشا کنند. فیلم هایی را انتخاب کنید که برای پسران جوان مناسب باشد و میان وعده هایی برای آنها در دسترس باشد.

از پسرها قدردانی کنید

این یک فرصت عالی برای اطمینان از اینکه پسران در حوزه نفوذ شما مراقبت می شوند و قدردانی می کنند. در حالی که برخی از پسران ممکن است این پیام را دریافت کرده باشند که داشتن احساسات سرد یا مردانه نیست، آنها به شدت باید بدانند که دوست دارند و ارزش دارند.

در روز جهانی پسرها، به یک پسر نشان دهید که چقدر برای او مهم است، با نوشتن نامه، بیرون بردن او برای ناهار، بغل کردن او یا پیدا کردن راهی دیگر برای ایجاد یک معامله بزرگ از او به عنوان پسر شگفت انگیز که او است!

یک مهمانی شام ترتیب دهید

برای پسرهای جامعه یا خانواده تان یک مهمانی شام برگزار کنید. یک منوی ویژه برای آنها ایجاد کنید و در صورت امکان به آنها اجازه دهید در تهیه غذا کمک کنند.

برنامه ریزی یک شب بازی

یک شب بازی برای پسران در جامعه یا خانواده خود ترتیب دهید. بازی های مناسب را انتخاب کنید که همه آنها می توانند با هم بازی کنند. این یک راه عالی برای کمک به آنها در پیوند و تفریح است.

برای پسر خود هدیه بخرید

شما می توانید یک لیست از علاقه مندی های فرزند پسر خود را تهیه کنید و آن را برای فرزند خودبخرید. تنها یک کادو هر چندکوچک هم بسیار خوب است و باعث خوشحالی فرزند شما خواهد شد.

چرا روز جهانی پسر مهم است؟

روز بین المللی پسر بچه یک روز ویژه است که به افزایش آگاهی در مورد نیازهای منحصر به فرد، تجربیات و چالش هایی که پسران در سراسر جهان با آن روبرو هستند، اختصاص داده شده است. این روز برای به رسمیت شناختن حقوق بشر پایه پسران است، از جمله دسترسی به آموزش، مراقبت های بهداشتی و حفاظت از خشونت و بهره برداری.

بر سلامت و رفاه پسران تمرکز کنید

روز جهانی کودک پسر همچنین بر آنچه می تواند برای بهبود سلامت جسمی، عاطفی، روانی و اجتماعی پسران انجام شود تمرکز دارد. این شامل حمایت از برابری جنسیتی، ارائه خدمات ضروری تغذیه و مراقبت های بهداشتی و اطمینان از دسترسی کودکان به فضاهای بازی و فعالیت های امن است.

ترویج الگوهای مثبت مردانه

این روز همچنین فرصتی برای برجسته کردن الگوهای مثبت مردانه در جامعه فراهم می کند که پسران را به تلاش برای برتری الهام می دهند. پسران به شخصیت های قوی و مراقب در زندگی خود نیاز دارند. مردانی که می توانند به آنها نشان دهند چگونه تصمیمات مسئولانه بگیرند، به زنان و دختران احترام بگذارند و به طور مثبت به جوامع خود کمک کنند.

نکته مهم در ارتباط فرزند پسر به منابت روز جهانی پسر

بین پسران و دختران خود فرق نگذارید. کاری نکنید تا فرزند شما حس کمبود و مشکل داشته باشد یا حس کند که دختر از او بهتر است و به خاطر پسر بودنش، ارزش و اهمیت خاصی ندارد. همیشه سعی کنید عدالت را بین کودکان دختر و پسر خود ایجاد کنید. به خصوص در مورد پدران که معمولا به دختران خود بیش تر نزدیک می شوند و اغلب پسران خود را نادیده می گیرند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های روحی و روانی پسر خود همیشه او را هم مدنظر داشته باشید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا