خواندنی

سریع ترین روش تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان) با دستور ترکیه ای!

در این مقاله سریع ترین روش تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان) را آموزش می دهیم. تا شما هم در کم ترین زمان یک غذای خوشمزه با بادمجان داشته باشید. 

به گزارش تجارت امروز؛ اگر به دنبال یک غذای خوشمزه با بادمجان هستید، به شما تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)، را پیشنهاد می کنیم.

بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)، از بادمجان، سیب زمینی، گوشت چرخ کرده و ادویه های خوشمزه تهیخ می شود که برای مجالس شکا می تواند، یک پیش غذای اصیل و خوشمزه باشد.

مواد لازم برای تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)

بادمجان ۴ عدد
سیب زمینی درشت ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه قرمز و نارنجی ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
گوجه فرنگی رنده شده ۲ عدد
رب ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
ادویه  به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)

 تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)

برای تهیه این غذا فقط باید خوش ذوق و سلیقه باشید، تا تمام مراحل را به درستی انجام بدهید.

مرحله اول از تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)

در اولین مرحله از تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)، در ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و کمی در آب و نمک می گذاریم، تا تلخی بادمجان از بین برود. سپس آب بادمجان ها را می گیریم و در  تابه سرخ می کنیم. حواستان باشد که بادمجامن ها را به شکل لایعه به لایه برش بزنید.

مرحله دوم از تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)

در مرحله دوم از تهیه بادمجان بقچه ای (بقچه بادمجان)، حالا سیب زمینی را پوست گرفته و در تابه سرخ می کنیم.

مرحله سوم، تهیه مواد میانی

بعد از سیب زمینی باید مایه میانی را تهیه کنیم. برای این کار، ابیتدا پیاز و فلفل دلمه ها را باهم خرد کنید و در تابه کمی تفت بدهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و با پیاز و فلفل دلمه برای چند دقیقه تفت می دهیم. حالا ادویه و رب اضافه می کنیم که شامل: نمک، ادویه گوشت، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه می باشد. پس از چند دقیقه که مواد ما خوب با هم ترکیب شدند، زیر گاز را ببندید.

مرحله چهارم، تهیه سس بشامل

بعد از آماده شدن مواد میانی نوبت به تهیه سس بشامل می رسد، برای این کار کمی آرد را با کره تفت می دهیم و آرام آرام شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد گوله نشود. سپس کمی نمک اضافه می کنیم و آنقدر ادامه می دهیسم تا مایع ما غلیظ شود.

مرحله آخر

حالا نوبت به بقچه کردن بادمجان می رسد. در یک کاسه متوسط بادمجان ها را ابتدا، می چینیم کنار هم، جوری که بادمجان ها به طور مساوی کنار هم قرار بگیرند و کمی ب ها روی هم بیفتد، سپس دو عدد سیب زمینی را می گذاریم وسط بادمجان  بعد مواد چرخ کرده را اضافه می کنیم. حالا بادمجان ها را حالت بقچه جمع می کنیم و کمی سس بشامل به همراه پنیر پیتزا می ریزیم و بعد برای ۱۵ دقیقه در فر قرار می دهیم.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا