سیاسی

شانس پزشکیان با شعار «برای ایران» برای پیروزی در انتخابات چقدر است؟

با تایید صلاحیت شدن مسعود پزشکیان برخی بر این باورند که دوباره دولت اصلاحات روی کار خواهد آمد.

به گزارش تجارت امروز؛ تایید صلاحیت مسعود پزشکیان موجی از واکنشها را به همراه داشته است.

درحالیکه اصولگرایان، تایید صلاحیت پزشکیان را نشانه‌ای از ضرورت وحدت میان ۵ نامزد اصولگرا ارزیابی می کنند، هواداران او امیدوارند پزشکیان مانند دوم خرداد سال ۷۶، موجی ایجاد کند که نتیجه‌اش روی کار آمدن یک دولت اصلاح طلب باشد.

پزشکیان با شعار “برای ایران” وارد عرصه انتخابات شده است و امیدوار است رای بدنه اجتماعی اصلاح طلب و اصولگرایان میانه‌رو را به خود اختصاص دهد.

مسعود پزشکیان کیست؟

مسعود پزشکیان زاده ۷ مهر ۱۳۳۳ است. این پزشک سیاستمدار، از سال ۱۳۸۷ به‌عنوان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بوده است. پزشکیان در دوره دهم، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود. او در دولت دوم سید محمد خاتمی سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت.

پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد آذربایجان غربی طی کرد و سپس به مرکز استان رفته و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

درباره زندگی خصوصی او اطلاعات زیادی در دست نیست، ولی پزشکیان در سال ۱۴۰۰ گفت همسرش ۱۷ سال است که از دنیا رفته و چهار فرزند دارد.

او دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعدها رئیس این بیمارستان شد.

نامزد اصلاح‌طلبان حتی در مشارکت ۴۰ تا ۵۰ درصدی، دست‌کم ۱۰ میلیون رای دارد و بدیهی است اگر او قدرت جذب آرای خاکستری و تحریمی را داشته باشد، این آرا به سبد نامزد منتقد، یعنی مسعود پزشکیان ریخته خواهد شد

او تاکنون ۳ بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است. یک بار در سال ۱۳۹۲ که به انصراف وی انجامید، یک بار دیگر در سال ۱۴۰۰ که ردصلاحیت شد و سومین بار در انتخابات پیش رو که توانسته از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. .
    آذر منصوری اصلاح‌طلب گفت: به زودی ستاد انتخابات جبهه‌ی اصلاحات راه اندازی می‌شود.

    خانم منصوری،
    دارید خودتان را به همان تله‌ای می‌اندازید که سال ۸۸ میرحسین افتاد زیرا پیشاپیش رئیس جمهور مجهز به گازانبر تعیین گردیده تا باقیمانده‌ی جبهه‌ی اصلاحات را به دامن براندازان سوق دهد.
    باز مرغک فوق دیواری نشست، دیده سوی دانه‌ی دامی ببست.
    بار دیگر سوی این دام آمدیت، خاک اندر دیده‌ی توبه زدیت.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا