خواندنی

طرز تهیه مربای آلبالو خوش رنگ + نکات خوشمزه شدن مربا 

امکان ندارد، شما آلبالو های خوش رنگ را ببینید و تهیه مربای آلبالو از ذهن شما عبور نکند. در ادامه طرز تهیه مربا آلبالو را به ساده ترین روش برای شما داریم.

به گزارش تجارت امروز؛ مربا آلبالوی را در فصل تابستان می توان درست کرد. شما با خرید آلبالوهای تازه می توانید، بهترین مربا آلبالو خانگی را تهیه کنید.

معرفی مربای آلبالو

مربای آلبالو بسیار راحت و آسان تهیه می شود و هیچ سختی و کثیف کاری برای این مربا نخواهید داشت. این مربا با چند مواد ساده از جمله، آبلیمو، وانیل، شکر و آلبالو می باشد.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو

آلبالو ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ پنس

طرز تهیه مربای آلبالو

مرحله اول: در اولین مرحله از تهیه مربای آلبالو، شما ابتدا با استفاده از هسته گیر، هسته تمام آلبالو ها را بگیرید. اگر دستگاه ندارید، می توانید از خلال دندان استفاده کنید.

مرحله دوم: در ادامه آلبالوها را به صورت لایه ای در قابلمه می ریزیم. به این صورت که بر روی هر لایه آلبالو مقداری شکر می پاشیم، این کار باعث می‌شود که آلبالوها آب بیندازند.

مرحله سوم: در ادامه هسته های آلبالو را داخل یک لیوان آب جوش می ریزیم، سپس آب جوش را صاف می کنیم و به قابلمه حاوی آلبالوها اضافه می کنیم. حالا قابلمه حاوی آلبالو را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آلبالوها به خوبی آب بیندازند.

مرحله چهارم: در این مرحله نوبت به خود آلبالوها می رسد، قابلمه آلبالو را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا جوش بیاید. حالا هر بار که کف روی آلبالوها جمع می شود با کف گیر بردارید. این کار را حتما انجم دهید تا مربای شفاف شفاف و درخشان شود.

مرحله پنجم: برای پخت آلبالوها تقریبا، به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید. اگکر دیدید که بعد از ۰ دقیقه قوام مناسب را ندارند، تنها آلبالو ها را خارج کرده و شربت آن را بگذارید باز هم بجوشد تا به قوام بیاید. در آخر کار شمال وانیل و آبلیمو را نیز اضافه کنید.

نکته مهم: باید یک روز کامل قابلمه در محیط بیون بیرون باشد تا به دمای معمولی برسد. سپس در یک ظرف بریزید و داخل یخچالب نگهداری کنید.

نکات خوشمزه شدن مربای آلبالو

  • از آلبالوهای تازه، سفت و بدون لکه استفاده کنید.
  • آلبالوهای ترش و ملس برای مربا بهتر از آلبالوهای خیلی شیرین هستند.
  • اگر آلبالوهایتان خیلی ترش هستند، می توانید مقدار کمی شکر بیشتر اضافه کنید.
  • آلبالوها را به دقت بشویید و ساقه و برگ های آنها را جدا کنید.
  • با استفاده از هسته گیر یا نی، هسته آلبالوها را خارج کنید. مراقب باشید که آلبالوها له نشوند.
  • می توانید آلبالوها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در آب نمک خیس کنید تا ترش آنها گرفته شود و مربای شفاف تری داشته باشید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا