خواندنی

طرز تهیه کاتمر؛ دسری مشابه باقلوا اما لذیذتر

طرز تهیه کاتمر؛ کاملا آسان است. این دسر ترکیه ای است. که شبیه به باقلوا می باشد و طعمی شیرین و لذیذ دارد.

به گزارش تجارت امروز؛ در این مقاله به طرز تهیه کاتمر، دسر معروف ترکیه ای می پردازیم. اگر باقلوا را دوست داشته باشبد مطمئن هستم که از این دسر هم به راحتی نمی گذرید.

معرفی و طرز تهیه کاتمر

کاتمر یک نوع دسر ترکی می باشد که از خمیر باقلوا تهیه می شود و در کنار یک چای یا قهوه برای عصرانه بسیار مناسب است. برای تهیه این دسر از خمیر باقلوا و یوفکا استفاده می شود. به سرعت برای مهمانی های خود یا خانواده یک دسر خوشمزه درست کنید. روی کاتمر ها با پودر پسته فراوان و خامه و شکر کاور می شود شما می توانید خمیر را به شکل های مختلف برش بزنید و برای صبحانه یا میان وعده نیز این دسر خوشمزه ترکی را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کاتمر

میر باقلوا ۲ عدد
شکر ۱ تا ۱.۵ ق غذا خوری
پودر پسته ۲ قاشق غذاخوری
کره آب شده به مقدار لازم
سر شیر ۱.۵ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کاتمر

مرحله اول: ابتدا باید یک لایه خمیر را بردارید و مقداری کره ذوب کنید. آن ورقه را به طور کامل با کره چرب کنید. سپس لایه بعدی را بدون چرب کردن روی آن به صورت کاملا مرتب قرار بدهبد.

مرحله دوم: در ادامه برای طرز تهیه کاتمر، پودر پسته در مرکز خمیر به صورت یک مربع کوچک پخش کنید و روی پودر پسته شکر بریزید و در ادامه سر شیر را روی پسته قرار دهید و تا کنید.

مرحله سوم: حال نوبت به چرب کردن روی خمیر می رسد. خمیر را داخل یک ظرف چرب شده قرار بدهید. فر را به دمای ۱۸۰ درجه بگذارید. پس از آنکه خمیر شما طلایی شد از فر خارج کنید.

مرحله آخر: هر کاتمر را جداگانه در سینی‌هایی که با کره، چرب کرده‌اید به مدت ۸ دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید.

چه چیزی را با کاتمر سرو کنیم ؟

معمولا در کنار این دسر بستنی سرو می کنند که طعم آن معمولا نارگیلی می باشد البته بسته به ذائقه شما هم دارد.

برای تزئیین این دسر از پودر پسته و بادام استفاه کنید تا لذیذ تر شود. همچنین به جای کره اگر از شهد خوبی بتوانید استفاده کنید هم طعم بهتری به شما می دهد.

چایی یا نوشیدنی گرم برای از بین بردن شیرینی زیاد کاتمر انتخاب خوبی است. شما از هر نوع نوشیدنی دلخواهتان می توانید استفاده کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا