خودرو

معرفی خودرو لونا GRE برقی+ قیمت و طراحی (Luna GRE EV)

خودرو لونا GRE برقی، محصول جدید ایران خودرو است. این خودرو در لیست سامانه یکپارچه تاکسیرانی قرار گرفته است. در ادامه مشخصات فنی، قیمت و طراحی خودرو لونا GRE برقی را در اختیار شما می گذاریم.

به گزارش تجارت امروز؛ خودرو لونا GRE برقی، در واقع محصول مشترک بین خودروسازی فرانسه رنو و جیانگ لینگ چین است. همچنین این مدل در سراسر اروپا نام لیمو (Mobilize Limo) شناخته می شود.

مشخصات فنی خودرو لونا GRE برقی

خودرو لونا GRE برقی به عنوان یک چراغ نوآوری و تحرک پایدار ظاهر می شود. موتور الکتریکی لونا GRE برقی ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور آن ۲۲۵ نیوتن متر است. این توانمندی در لونا باعث شده تا جذابیت رانندگی در آن مانند خودرو های بنزینی باشد.

زمان شارژ معمولی لونا GRE برقی ۸ ساعت و شارژ سریع آن ۳۰ دقیقه می باشد و تنها با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسافت ۴۰۰ کیلومتر است. هندلینگ بهتر لونا GRE به دلیل قرارگیری پک باتری در مرکز این خودرو و پایین آوردن مرکز ثقل آن حاصل می‌گردد.

رند ایران خودرو
مدل لونا GRE
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور برقی
ظرفیت باتری ۴۳.۹ کیلووات ساعت
تعداد سیلندر
تعداد سوپاپ
فناوری موتور برقی
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۶۷۵ میلی متر
عرض ۱۸۳۵ میلی متر
ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر
وزن ۱۵۳۵ کیلوگرم
حجم باک
مصرف سوخت ۱۱ کیلو وات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
پیمایش در حالت برقی ۴۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R17
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
برند نشان مادر GMC
کشور سازنده چین

طراحی ظاهری خودرو لونا GRE برقی

خودرو لونا GRE برقی

لونا GRE برقی فقط سر را نمی چرخاند؛ با طراحی زیبایی شناسی و عملکردی مدرن خود ذهن ها را مجذوب خود می کند. با رعایت استانداردهای بین المللی سختگیرانه، یک پناهگاه راحتی و ایمنی در جاده را وعده می دهد.

چراغ های باریک خودرو به زیبایی در این خودرو نمایان می شود. حالت آیرودینامیک خودرو با ابعاد نسبتاً بزرگ، جذابیت این خودرو را افزایش می‌دهد.

روشنایی اصلی، از طرفین سپر تأمین می‌شود و خطوط LED با طرح شکسته، دی‌لایت (روشنایی روز) هستند. در طراحی ظاهری این خودرو حجم دهی به گونه ای انجام شده است که به شما حس آرامش را می دهد.

قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت در نمای اصلی دیده نمی‌شود و تقریباً همه‌جا با ادوات هم‌رنگ بدنه، همراه است. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نشان تجاری که روی کاپوت این خودرو نصب می شود، احتمالاً به این طراحی آسیب بزند.

همچنین در نمای جانبی، کشیدگی سقف تا انتهای بدنه، باعث شده تا لونا GRE را شبیه به خودروهای تسلا نشان می‌دهد. دستگیره‌های مخفی‌شونده، آینه بغل پایه بلند با تزئینات کروم از دیگر نکات جالب این خودرو هستند.

همچنین ایران خودرو اعلام کرده است برای لونا GRE، رینگ فولادی ۱۷ اینچ استفاده خواهد کرد. این تجهیز احتمالاً ضمن تخریب زیبایی لونا GRE، منجر به افزایش وزن خالص و کاهش شعاع حرکتی خواهد شد.

این خودرو در نمای پشتی خود، از چراغ های باریک و کشیده استفاده کرده است. ابعاد این ادوات، نسبتاً بزرگ است و حس مینیمال (کمینه گرا) برای سدان برقی را تداعی نمی‌کنند.

زیبایی این خودرو در طراحی و برجستگی لبه‌ی صندوق و ایجاد جایگاه مخصوص نصب پلاک، جالب توجه هستند اما نصب قطعات پلاستیکی سیاه‌رنگ در پایین سپر، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

طراحی و فضای داخلی خودرو لونا GRE برقی

طراحی داخلی خودرو لونا GRE برقی

برخلاف بسیاری از خودروهای برقی ساخت چین، لونا از سبک داشبورد کاملا تخت و ساده استفاده نمی‌کند. از آنجایی که داشبور آن طراحی متفاوتی دارد، نمایشگر لمسی، ایستاده و جدا از سطح نیست. ترکیب ادوات کابین هم، حس یک خودروی اروپایی ساخت ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ را تداعی می‌کند که احتمالا حاصل کار مهندسان رنو است.

کابین خودرو لونا GRE برقی قلمرویی است که در آن طراحی کاربر محور و مواد ممتاز به هم نزدیک می‌شوند و فضایی از پیچیدگی و عملکرد را ایجاد می‌کنند.

همچنین پنل دیجیتال ۸ اینچ در پشت فرمان چشمگیر است. نمایشگر لمسی وسط داشبورد هنوز برای نمونه‌ی وارداتی به ایران، مشخص نیست. احتمال دارد برای مدل تاکسی، تجهیزات مربوط به تاکسی‌متر، در محل مانیتور نصب شوند. حتی فرمان خودرو، تمام چرم نیست و به تنها ۲ نقطه‌ی اتصال به غربیلک دارد.

تجهیزات خودرو لونا GRE برقی

تجهیزات لونا GRE برقی و سیستم‌های ایمنی متنوعی شامل: سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP و سیستم‌های کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی می‌باشد. از دیگر تجهیزات آن می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ‌های ۱۷ اینچی، دکمه روشن / خاموش و ورود بدون کلید و سیستم صوتی با پورت USB اشاره نمود.

ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HHC)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، ترمز پارک برقی(EPB)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم ضد لغزش (ASR)
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو
فرمان فرمان برقی
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی دو عدد پورت USB ، دو عدد بلندگو
چراغها چراغ روز، مه شکن عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل
آینه‌ها آیینه های جانبی برقی دارای راهنما
شیشه ها پاور ویندوز،آنتی ترپ شیشه راننده، شیشه بالابر برقی جلو و عقب
تزئینات روکش پارچه ای صندلی
تجهیزات ایمنی سنسور دنده عقب، قفل کودک درب های عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه ای، ایزوفیکس، قفل مرکزی، باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند سرنشینان جلو، نمایش میزان باد لاستیک(TPMS)
رینگ و لاستیک ۱۷ اینچ فولادی
صندلی صندلی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی
سایر تجهیزات دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، cool box ،پشت آمپر ۷اینچی

قیمت خودرو لونا GRE برقی

قیمت فروش علی‌الحسابی که برای این خود اعلام‌شده است، ۹.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ است. این قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش‌افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا