گردشگری

معرفی ۱+۴ دانشگاه برتر مجارستان | نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه

در این مقاله به معرفی ۴+۱ دانشگاه برتر و معتبر در مجارستان و همچنین نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه در مجارستان بصورت کامل از سایت راهنمای مجارستان شرح داده شده.

مجارستان بسیاری از جاذبه‌‌های اروپای را با هم ترکیب کرده ولی مهم‌تر از همه به داشتن هویت جدا شده خود افتخار می‌کند. این غرور بی‌اساس و پایه نبوده، اگرچه وسعت مجارستان نسبتا کم می باشد، ولی جاذبه‌های زیادی به توریست‌ها  ارائه می‌دهد. در کنار جاذبه‌های طبیعی و زیبای این کشور، هزینه‌های نسبتاً کم زندگی برای دانشجویان سبب شده که مجارستان به ‌عنوان یک مقصد و هدف تحصیلی پرطرفدار و عالی شناخته شود. در این مقاله به معرفی ۱+۴ دانشگاه برتر مجارستان و برخی از نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه در این کشور پرداخته‌ایم.

چرا باید تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه‌های مجارستان را انتخاب کنیم؟

کشور مجارستان در چند سال اخیر جزء پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل در خارج از کشور بوده و افراد زیادی برای تحصیل در برترین و بهترین دانشگاه‌ های مجارستان راهی این کشور می‌شوند.

معرفی ۱+۴ دانشگاه برتر مجارستان | نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه
از جمله دلایل مهم این اتفاق می‌توان به مواردی همچون اعتبار قابل توجه دانشگاه‌های این کشور زیبا در علوم گوناگون یا امکان تحصیل رایگان در کشور مجارستان در شرایطی ویژه و در صورت کسب فاکتورهای مورد نیاز، اشاره کرد.

علاوه بر کیفیت آموزشی بسیار مناسب و عالی کشور مجارستان، این کشور فرهنگی شاداب و مهاجرپذیر داشته که در کنار جاذبه‌های تاریخی و شهرهای زیبا، انگیزه مهاجرت به این کشور را دو چندان خواهد کرد. بر اساس آمار در طول بیست سال اخیر، تعداد دانشجویان بین‌المللی مهاجر به مجارستان به رقمی بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که به این تعداد در دوره‌های آموزش عالی دانشگاه‌های مجارستان روز به روز اضافه می‌شود.

معرفی ۱+۴ دانشگاه برتر مجارستان

۱- دانشگاه سگد

این دانشگاه برتر، دانشگاه بسیار قدیمی می‌باشد و از سال ۱۵۸۱ تا کنون فعالیت داشته است. در این دانشگاه رشته های موسیقی، هنرهای نمایشی، رشته‌های علوم انسانی (که به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی ارائه خواهد شد)، رشته‌های مدیریت بازرگانی، جهانگردی، هتلداری، پرستاری، فیزیوتراپی و پزشکی و … ارائه می‌شود.

۲-دانشگاه سملوایز  (Semmelweise University)

دانشگاه سملوایز در شهر بوداپست، مجارستان، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در اروپای مرکزی است. این دانشگاه با بیش از ۲۵۰ سال سابقه، از سال ۱۷۶۹ فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه از بیش از ۷۰ کشور دانشجو دارد.

دانشگاه سملوایز در حال حاضر دارای ۶ دانشکده است که عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم پزشکی مجارستان
  • دانشکده علوم پزشکی انگلیسی

همچنین، دانشگاه سملوایز دارای ۸ دانشکده دکتری در تمام سطوح است که فرصتی برای تحصیل و پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی را فراهم می‌کند.دانشگاه سملوایز همچنین سالانه کنفرانس‌های علمی متعددی برگزار می‌کند که به شکل پایداری در حال برگزاری هستند و محققان و دانشجویان علوم پزشکی از سراسر جهان در آن‌ها شرکت می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های دانشگاه سملوایز، ارائه خدمات آموزشی به سه زبان مجاری، آلمانی و انگلیسی است که به دانشجویان امکان می‌دهد تا با انتخاب زبان دلخواه خود، در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی تحصیل کنند.

۳- دانشگاه  ELTE

این دانشگاه برتر از دانشگاه‌های قدیمی و با قدمت کشور مجارستان بوده که ۳۸ برنامه برای رشته‌های لیسانس داشته و ۹۶ برنامه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه خواهد داد. در دانشگاه الته elte مجارستان رشته‌های تحصیلی به زبان‌های مجاری، انگلیسی و آلمانی ارائه خواهد شد. در این دانشگاه برتر و زیبا رشته‌های زیادی در شاخه‌های آموزش، روان شناسی، علوم انسانی، انفورماتیک، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد، تجارت،  فرهنگ شناسی، ادبیات و … ارائه می‌شود.

۴- دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

این دانشگاه زیبا با رتبه ۸۰۱ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS و رتبه ۲۸ در رتبه‌بندی دانشگاه EECA به‌ عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر مجارستان محسوب خواهد شد. همچنین این دانشگاه هفت بار در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS طبق موضوع، جزء ۳۰۰ دانشگاه برتر برای ریاضیات و علوم مواد در نظر گرفته شده است. در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست دوره‌ها به زبان‌های گوناگون نظیر مجارستانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی تدریس خواهد شد.

 ۵-کالج مک‌دنیل (McDaniel College Budapest)

کالج مک‌دنیل (McDaniel College Budapest) یک کالج خصوصی در بوداپست، پایتخت مجارستان است که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده است. این کالج به عنوان یک شعبه از کالج مک‌دنیل در مریلند، ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند و برای دانشجویان بین‌المللی، برنامه‌های تحصیلی با مدرک دو مقطعی (دیپلم و لیسانس) ارائه می‌دهد.

این کالج دارای سیستم آموزشی مدرن است که به دانشجویان اجازه می‌دهد که درس‌های خود را به صورت آنلاین، حضوری و یا ترکیبی بگیرند. کالج مک‌دنیل فعالیت‌های فوق برنامه مثل کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی را نیز برای دانشجویان برگزار می‌کند.

یکی از مزایای بزرگ کالج مک‌دنیل این است که دانشجویان می‌توانند از اساتید مجرب و با تجربه استفاده کنند که با استفاده از روش‌های آموزشی مدرن و بر پایه تحقیقات، به دانشجویان کمک می‌کنند تا دانش فنی، حرفه‌ای و عملی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.
کالج مک‌دنیل همچنین خدمات کاملی را برای اقامت و اسکان دانشجویان ارائه می‌دهد و با هزینه‌های مناسبی همراه است. برای دانشجویان بین‌المللی، این دانشگاه مزایای دیگری همچون ارتباط با هم‌وطنان خود، یادگیری زبان انگلیسی و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف نیز دارد.

نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه در مجارستان

معرفی ۱+۴ دانشگاه برتر مجارستان | نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه

  • با اطلاعات کامل و استناد به تحقیقات قبلی و تحقیق درباره منابع علمی، تحصیلی، مراکز اطلاع رسانی داخلی و خارجی، منابع بین المللی نظیر اینترنت، دانشگاه مناسب را انتخاب نمائید.
  • حتما باید با مشورت با مجموعه های معتبر و هماهنگی با خانواده و با اطلاعات کامل از شرایط و امکانات آموزشی در مجارستان، دانشگاه یا کالج خود را انتخاب کنید.
  • این نکته مهم را باید بدانید که رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی غیر قابل تغییر بوده و این نکته تابع قوانین و ضوابط دانشگاه خواهد بود.
  • در حالی که تمایلی به ادامه تحصیل نداشته، باید بدانید که منابع هزینه شده به وسیله شما غیر قابل برگشت خواهد بود.
  • همه اطلاعات دریافتی راجع به دانشگاه و امکانات خوابگاهی و کیفیت تحصیلی در مجارستان را می‌توانید از مشاوران و کارشناسان برتر یا سایت دانشگاه یا کالج دریافت کنید.
  • بعد از تحقیقات لازم از منابع گوناگون و با علم به شرایط دانشگاه باید اقدام به ثبت نام کنید.

کلام آخر

علاوه بر تاریخ طولانی و رنگارنگ کشور زیبای مجارستان، این کشور از آموزش عالی و تحقیقات دانشگاهی بسیار مناسبی برخوردار می باشد. سنت طولانی تدریس به زبان‌های خارجی به خصوص انگلیسی در دانشگاه‌های برتر مجارستان وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی به خاطر ترکیبی جذاب از آموزش با کیفیت بسیار بالا با شهریه نسبتاً کم و هزینه زندگی پائین به کشور مجارستان جذب خواهند شد.

در این مطلب به معرفی ۱+۴ دانشگاه برتر مجارستان و نکات مهم هنگام انتخاب دانشگاه پرداخته‌ایم.برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه های مجارستان و نکات مهم هنگام انتخاب این دانشگاه از مشاوره رایگان موسسه ما استفاده کنید و با موسسه حقوقی معتبر ما از طریق سایت راهنمای مجارستان به آدرس RahnamayeMajarestan.com در تماس باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا