گردشگری

معرفی 30 شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

با رسیدن فصبل بهار و تابستان معمولا همه علاقه مند به گشت و گذار هستند. ما در این مقاله به معرفی 30 شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری می پردازیم تا شما راحت تر مقصد گردشگری خود را انتخاب کنید.

به گزارش تجارت امروز؛ امروزه با گسترش اطلاعات و اینترنت تقریبا بیش ترین مکان های گردشگری شناسایی و تبلیغ می شوند. تعداد این مکان های گردشگری بسیار زیاد است. ما از بین تمام موارد موجود به معرفی ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری می پردازیم.

فهرست مطلب

۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

همه ما دوست داریم زمانی که به مسافرت و تفریح می رویم، بیش ترین لذت را از آن ببریم. پس مهم است که به کجا و به چه روشی سفر می کنیم.

اگر یک سرچ ساده انجام بدهید، قطعا موارد زیادی را به شما نشان می دهد که می توانید هر کدام را انتخاب کنید. اما باز هم ممکن است دو به شک باشید که نکند جای بهتری هم برای رفتن باشد، نگران نباشید ما به همی دلیل به معرفی ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری می پردازیم که خیال شما را از هر لحاظ راحت تر کنیم.

 ۱. هنگ کنگ شهری با فرهنگ کهن

هنگ کنگ 30 شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

یک منطقه خود مختار ویژه اداری و تجار در چین است که به دلیل اینکه زمانی در استعمار انگلستان بوده است، دارای فرهنگی توام با ویژگی های شرق و غرب است به طوری که از فرهنگ ویتنام تا کانادا را در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر قرار دارد که شامل: قله ویکتوریا، موزه سه بعدی و موزه تاریخ هنگ کنگ، پارک دریایی، پارک های طبیعی هنگ کنگ، پارک های دیزنی لند، اوشین پارک و نانگ پینگ  ۳۶۰ می باشد.

همچنین در این شهر به دلیل فرهنگ قوی که دارد، مراسمات و جشن های زیادی برگذار می شود. معمولا در این جشن ها آداب و رسوم خاصی برگذار می شود که شما با بودن در آن ها تجربه خاصی را کسب می کنید.

۲. قاهره، مصر با ۴.۳۸۸ میلیون گردشگر در سال

قاهره

قاهره، پایتخت مصر، بزرگترین شهر خاورمیانه است که بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر به دلیل قدمت و بنای تاریخی که دارد. هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

از جمله مکان های دید نی در این شهر می توان به؛ هرم بزرگ گیزا، مسجد محمد علی، موزه مصر قاهره، هرم های سقره، بازار خان الخلیلی، مسجد الازهر و پارک الازهر اشاره کرد.

۳. ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری؛ آتن

آتن شهری بزرگ با تاریخ غنی است. بنابراین چیزهای زیادی برای دیدن و بازدید وجود دارد. شاید شما با معروف ترین مناظر مانند آکروپولیس و موزه ملی باستان شناسی آشنا باشید، اما چیزهای بیشتری برای تجربه در آتن یونان وجود دارد که شامل: آگورا باستان نیز می شود. علاوه بر این آب و هوای شهرز آتن به شملا لدت خاصی را هدیه می دهد.

۴. ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری، مسکو

مسکو

مسکو از آن شهرهایی است که شما با دیدن مناظر تفریحی و گردشگری این شهر پر از هیجان و لذت می شوید. مکان های گردشگری این شهر شامل: موزه تاریخی دولتی، مرکز نمایشگاه همه روسیه، کاخ کرملین بزرگ، Kolomenskoye ، موزه کیهان شناسی، خیابان Arbat، میدان سرخ، اتاق زرهی، کلیسای جامع سنت باسیل، خیابان Tverskaya، تئاتر بولشوی، و بسیاری دیگر است.

۵. فلورانس ایتالیا با ۴.۹۴۱ میلیون گردشگر در سال

فلورانس یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است، فرهنگ، غذا و مناظر شگفت انگیز که همه در یک شهر قرار دارند. شما با دیدن این شهر زیبا محو رنگ و سبک خانه و خیابان های فلورانس می شوید.

۶. ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری، سئول

سئول

کره جنوبی فرهنگی ۵۰۰۰ ساله دارد، این به آن معناست که این کشور از فرهنگی غنی و تاریخچه ای پربار برخوردار است. آداب و رسوم جایگاه ویژه ای در بین مردم کره جنوبی دارد پس با شناختن فرهنگ این مردم می توانید از سفر به سئول نهایت لذت را ببرید.

۷. چنای، هند با ۵.۰۸۶ میلیون گردشگر در سال

چنای در خلیج بنگال در شرق هند، یک مرکز فناوری اطلاعات و فناوری بسیار شلوغ است و همچنان در حال افزایش است. چنای یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی و آموزشی جنوب هند است و به یکی از بهترین مکان ها برای شرکت های فناوری اطلاعات و بسیاری از کسب و کارهای دیگر تبدیل شده است.

۸. اورلاندو، ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری، دوبلین

منطقه اورلاندو بزرگ عمدتا یک جامعه حومه ای است که دارای اقامتگاه و سرگرمی در اطراف جاذبه های اصلی است. از آنجا که بهترین مقصد ها در اطراف شهر پخش شده اند، باید جاذبه ها و مکان های مورد علاقه خود را در اورلاندو در نظر بگیرید وقتی تصمیم می گیرید کجا اقامت کنید.

۹. مادرید، شهر رویایی

پایتخت مرکزی اسپانیا به خاطر مجموعه غنی از هنر اروپایی و خیابان های زیبا شناخته شده است. شهر مادرید، شهر موسیقی، شب‌های روشن، فوتبال و موزه‌هاست. مادرید، پایتخت ماتادورها، یکی از زیباترین شهرهای اروپا و جهان است. این شهر مرکز فرهنگ، تجارت و توسعه اجتماعی اسپانیا است. شهر مادرید درست در مرکز اسپانیا قرار دارد و در همسایگی شهر زاراگوزا است.

۱۰. جیپور، هند سرزمین تنوع و رنگ

جیپور

یکی از شهرهای تاریخی و توریستی هند جیپور است که به شهر صورتی نیز معروف است. دلیل مشهور بودن این شهر به شهر صورتی، وجود بناهایی صورتی رنگ در شهر است. یادگاری‌های تاریخی این شهر باعث شده است یکی از پر طرفدارترین شهرهای جهان برای سفر باشد.

۱۱. ونیز ایتالیا، شهر سوار بر آب

نام ونیز را احتملا زیاد شنیده اید. این شهر بر روی آب قرار گرفته است. شما حتی با دیدن عکس های این شهر به وجد می آیید چه برسد در این شهر حضور داشته باشید. پس حتما رفتن به این شهر را در لیست مسافرت خود قرار دهید.

۱۲. ریاض، عربستان سعودی با ۵.۳۹۶ میلیون گردشگر در سال

ریاض

این شهر که یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان اسلام است، یکی از پررونق‌ترین و آبادترین شهرهای کشور خشک و کویری عربستان محسوب می‌شود. این شهر علاوه بر تاریخ کهن و پرگهر خود، همچنان که بافت تاریخی خود را حفظ نموده، به یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای عربستان تبدیل شده است.

۱۳. شهر هو چی مین، ویتنام جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

هو شی مین بزرگترین شهر ویتنام بوده و از لحاظ جغرافیایی در ۶۰ کیلومتری دریای چین جنوبی و در ۱۶۵۰ کیلومتری هانوی پایتخت زیبایی های ویتنام قرار گرفته است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده حدود ۸ میلیون نفر این شهر جمعیت دارد و مساحتی در ویتنام برای خود اختصاص داده است ۲۰۹۶ کیلومترمربع است.

۱۴. ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ که به شهر طلا شهرت دارد، یکی از کلان‌شهرها و مراکز اقتصادی و صنعتی آفریقای جنوبی است. این شهر همچنین بزرگ‌ترین شهر جهان است که هیچ رودخانه، دریاچه یا خط ساحی ندارد. گالری‌های آثار هنری معاصر و منطقه‌ جدید مابوننگ در کنار موزه آپارتاید و تپه قانون اساسی از جذاب‌ترین دیدنی های ژوهانسبورگ هستند.

۱۵. جوهور بهرو، مالزی جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

این شهر جز شهرهایی است که بیش ترین جاذبه گردگشری دارد. مردم معمولا با دیدن مکان هایی که در این شهر وجود دارد علاقه مند به گشت و گذار در این منطقه می شوند. معبد و پارک های فوق العاده ای در این شهر وجود دارد.

۱۶. برلین آلمان با ۵.۶۲۷ میلیون گردشگر در سال

برلین

مطمئن باشید که مناظر طبیعی زیبا، شهری تاریخی و سرزنده، و غذاهای خوشمزه آنقدر سرگرمتان خواهند کرد که احتمالا اصلا گذشت روزها را حس نخواهید کرد. این شهر به دلیل تجربه های زیادی که داشته معمولا موزه ها و مناطق جذابی را برای دیدن به شما ارائه می دهد.

۱۷. کانکون مکزیک معروف به سواحل زیبا

این شهر تفریحی بزرگ با وجود با ۶.۰۳۹ میلیون گردشگر در سال جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری است. سواحل خوش آب و هوا، بانک‌های مرجانی و شن و ماسه‌های سفید، توجه بیش از ۴ میلیون گردشگر که مکزیک را برای سفر انتخاب کرده‌اند؛ جلب می‌کند و تا به امروز، کانکون در بین دیگر نقاط مکزیک، رقیبی نداشته است.

۱۸. وین، اتریش جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

وین

این شهر با با ۶.۰۶۷ میلیون گردشگر در سال در لیست ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری قرار گرفته است. به این شهر پایتخت نوشیدنی ها گفته می شود زیرا بیش از ۳۳۰ فروشگاه نوشیدنی در آن وجود دارد و با بیش از ۱۸۰۰ هکتار تاکستان در جهان معروف است. پایتخت اتریش یکی از بزرگترین شهرهای اروپایی است و پایتخت موسیقی جهان نیز خوانده می شود. بتهوون، شوبرت، موتزارت، هایدن از افراد برجسته ی موسیقی هستند که در این شهر زندگی می کردند.

۱۹. میلان در ایتالیا شهر فراموش نشدنی

این شهر با ۶.۳۴۷ میلیون گردشگر در سال جز شهرهای پر بازدید در دنیا قرار گرفته است. این شهر به داشتن مغازه های فوق لاکچری و رستوران های فوق العاده معروف است.

۲۰. بارسلونا جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

بارسلونا

اسپانیا با ۶.۵۳۰ میلیون گردشگر در سال نظر افراد زیادی را هر ساله ب خود جذب می کند. امکان ندارد که شما با دیدن تصاویر این شهر دلتان سفر به بارسلونا را نخواهد. نکته جال این است که این شهر همچنان بنا و سبک خود را حفظ کرده و سرشار از مکان های دیدنی جذاب برای گردش است.

۲۱. اوساکا

اوساکا با ۶.۶۰۵ میلیون گردشگر در سال دومین منطقه بزرگ شهری ژاپن پس از Tokyo قرن ها قدرت اقتصادی منطقه کانسای بوده است. اوساکا قبلا به عنوان نانیوا شناخته می شد. قبل از دوره نارا، زمانی که پایتخت با سلطنت هر امپراتور جدید منتقل می شد، نانیوا زمانی پایتخت ژاپن بود، اولین شهر شناخته شده.

۲۲. آگرا جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

آگرا

این شهر با ۶.۶۴۴ میلیون گردشگر در سال جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری است. باید گفت که هند به دلیل تنوع تاریخی فرنگی شهرهای زیادی برای گردگشری را در خود جای داده است. این شهر تاریخی در ۲۰۶ کیلومتری جنوب پایتخت ملی هند، دهلی نو واقع شده است و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف دنیا می‌باشد.

۲۳. لاس وگاس شهر معروف آمریکا

لاس وگاس با ۶.۶۸۷ میلیون گردشگر در سال خود را در این لیست پر گردشگر جای داده است. شما حتما این شهر را در فیلم های هالیوودی زیاد دیده اید. مطمئن باشید که از سفر و تجربه لذنت بخش در این شهر پر جنب و جوش خوش آب وهوا لذت کامل را می برید.

۲۴. لس آنجلس؛ شهر پر آوازه

لس آنجلس

با ۷.۱۶۵ میلیون گردشگر در سال قطعا انتخاب خوبی برای گردش و مسافرت است. لس آنجلس یکی از معروف ترین شهرهای جهان است. اما چرا لس آنجلس اینقدر مشهوره؟ ستاره های هالیوود، صنعت تلویزیون و فیلم و سواحل زیبا همه لس آنجلس را به یک شهر مشهور و یک مکان تعطیلات محبوب تبدیل می کنند.

۲۵. شانگهای چین جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

با ۷.۱۹۳ میلیون گردشگر در سال شانگهای قطب گردشگری در چین محسوب می شود. شانگهای یک زمین بازی لوکس برای افراد ثروتمند است، با غذاخوری ستاره میشلن، خانه های مد با کیفیت بالا و هتل های فوق العاده. رودخانه هوانگپو شهر را به دو منطقه تقسیم می کند.

۲۶. پاتایا تایلند

پاتایا تایلند

با ۷.۴۲۶ میلیون گردشگر در سال می توانیم در لیست پر گردشگر قرار بدهیم. این شهر بیشتر به خاطر زندگی شبانه اش شناخته شده است. شما می توانید یک نمایش را در خیابان ها تماشا کنید یا به سادگی به خیابان واکینگ بروید و خیابان نور نئون پر از باشگاه ها، کافه ها و میخانه ها را کشف کنید.

۲۷. شیراز، شهر فرهنگ و ادب

شاید بهترین گزینه برای نمایش قدمت و اصالت این شهر ویرانه های تخت جمشید باشد. آنقدر جاذبه های گردشگری در این شهر زیاد است کهع شما تا یک ماه می توانید در این شهر بچرخید و همچنان از بودن در آنجا لذت کافی را ببرید.

۲۸. اصفهان، جز ۳۰ شهر با بیش ترین جاذبه گردشگری

اصفهان

صفهان یکی از بهترین شهرهای توریستی‌ ایران و بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است. اصفهان قدمت و فرهنگ غنی دارد. مکان های تاریخی که در این شهر وجود دارد. شما را حیرت زده خواهد کرد.

۲۹. تبریز، شهر تاریخی ایران

تبریز با تاریخی در حدود ۵۰۰۰ سال، یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران است. این شهر قطب علمی، فرهنگی و پایتخت فرش است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر شهر تبریز، بازار بزرگ این شهر که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می‌شود و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۳۰. یزد، شهر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو

یزد

شهر یزد معروف به شهر بادگیرها، اولین شهر خشتی جهان محسوب می‌شود. این شهر به دلیل قدمتی که دارد. غذاهای مخصوص و خوشمزه ای در آنجا ارئه می شود. شما با رفتن به یزد و دیدن این بناهای عظیم و تاریخی به تاریخچه آن پی می برید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا