بین الملل

نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص حمله ایران به اسرائیل بی نتیجه ماند

 نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص حمله ایران به رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش تجارت امروز؛ نماینده رژیم صهیونیستی در این دیدار سخنان مضحک و مضحکی بیان کرد و حمله ایران را تهدیدی برای مسجد الاقصی و مسلمانان دانست!

به گفته نماینده رژیم اسرائیل در نشست شورای امنیت، شب گذشته دنیا شاهد یک اتفاق وحشتناک بود زیرا ایران می خواست به مسجد الاقصی حمله کند!

نماینده جنجالی رژیم صهیونیستی در این نشست همچنین اظهار داشت که اگر شورای امنیت به حرف من گوش می داد، ما شاهد این حملات شب گذشته نبودیم و جهان پس از حمله ایران شاهد تشدید بی سابقه ای است زیرا این حمله مستقیم به اسرائیل اولین حمله در نوع خود بود.

در نشست اضطراری شورای امنیت، نمایندگان سایر کشورها نیز به بیان نظرات خود پرداختند، از جمله نماینده روسیه در شورای امنیت که تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد، به شما هشدار دادیم که از محکومیت آن جلوگیری نکنید. این موضوع در شورای امنیت است.”

به گفته نماینده روسیه در شورای امنیت، اگر به سفارت کشورهای غربی حمله می شد، اوضاع فرق می کرد.نماینده روسیه در شورای امنیت با دفاع از اقدامات ایران تاکید کرد: آنچه دیروز رخ داد نتیجه انفعال شورای امنیت در قبال حمله اسرائیل به سوریه است، سکوت در مورد ریشه های بحران ها غیرقابل قبول است و آنچه امروز شاهد آن هستیم. در شورای امنیت نفاق و معیارهای دوگانه را نشان می دهد و تقریبا شرم آور است. آنچه ایران در حمله اخیر انجام داد، نتیجه انفعال شورای امنیت و محکوم نشدن «اسرائیل» در آن شورا بود.

نماینده چین در شورای امنیت نیز در این نشست اعلام کرد که درگیری طولانی در غزه باعث افزایش تنش در منطقه می شود.

نماینده چین در شورای امنیت همچنین افزود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اقدامی خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی است و به گفته ایران، اقدام نظامی اخیر پاسخی به حمله به کنسولگری این کشور در سوریه.

نماینده چین در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که کشورها باید تنش ها را آرام کنند و جنگ در غزه را متوقف کنند تا اوضاع از کنترل خارج نشود.

در نشست شورای امنیت علاوه بر روسیه و چین، نمایندگان سایر کشورها نیز نظرات خود را بیان کردند و نماینده ژاپن در سازمان ملل گفت: ما نگران عواقب حمله ایران به اسرائیل هستیم زیرا همه را در معرض خطر قرار می دهد.نماینده ژاپن در سازمان ملل افزود: ما از همه کشورها می خواهیم که تشدید تنش ها را محکوم کرده و حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: پاریس حمله بی سابقه ایران به اسرائیل را محکوم می کند. این حمله منطقه را در معرض بی ثباتی بیشتر قرار می دهد و صلح و امنیت را تهدید می کند. ایران با این حمله بی سابقه قوانین سازمان ملل را زیر پا گذاشت.

نماینده فرانسه در سازمان ملل افزود: ما خواهان حفظ امنیت اسرائیل و شرکای خود در منطقه هستیم.

نماینده بریتانیا در سازمان ملل نیز در نشست اضطراری سازمان ملل گفت که ما حمله بی پروا ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم که جان هزاران نفر را به خطر انداخته است. ابعاد و ماهیت حمله ایران به اسرائیل تهدیدی بسیار بزرگ برای امنیت خاورمیانه بود. ایران نقش بی ثبات کننده ای در منطقه ایفا می کند و از گروه های نظامی در منطقه حمایت می کند. حمله اخیر نشان داد که ایران قصد دارد در منطقه ویران کند.

نماینده الجزایر در سازمان ملل در این نشست تاکید کرد که خاورمیانه در حال گذراندن شرایط بحرانی است که همگان را ملزم به رعایت قوانین بین المللی می کند.

به گفته نماینده الجزیره، اقدام اسرائیل برای حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بوده و اسرائیل باعث اوضاع منطقه شده است.ما در مورد سیاست دوگانه (آمریکا) هشدار می دهیم زیرا سیاست ها باید برای همه یکسان باشد و شما نمی توانید ابتدا به خاک یک کشور حمله کنید و از آن فرار کنید و سپس وقتی آنها پاسخ می دهند رفتار متفاوتی داشته باشید.

نماینده الجزایر در سازمان ملل افزود: ما بر سر دوراهی قرار داریم، آیا به قوانین بین المللی احترام می گذاریم یا به سمت هرج و مرج پیش می رویم؟

نماینده الجزیره همچنین به حوادث غزه اشاره کرد و گفت: هرگونه حمله به رفح کاملا غیرقابل قبول است و باید از آن اجتناب کرد زیرا صلح و امنیت با توانمندسازی مردم فلسطین برای احقاق حقوق خود به دست می آید.

در این دیدار علاوه بر الجزایر، معاون نماینده آمریکا نیز اعلام کرد که این وظیفه شورای امنیت است که اقدامات ایران را بی پاسخ نگذارد.

معاون نماینده آمریکا افزود: واشنگتن پس از رایزنی با کشورهای عضو، اقدامات بیشتری را برای پاسخگویی ایران در سازمان ملل انجام خواهد داد، اگرچه آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست و اقدامات ما کاملاً دفاعی است.

نماینده آمریکا همچنین در نشست اضطراری شورای امنیت افزود: ایران از تعهدات بین المللی خود غفلت می کند و با تسلیح نیروهای نیابتی باعث ایجاد ناامنی در منطقه می شود.ایران هواپیماهای بدون سرنشین را با نقض قوانین بین المللی در اختیار روسیه قرار داد.

لازم به ذکر است که ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق، حملات ترکیبی و پهپادی گسترده ای را علیه اهداف خاصی در سرزمین های اشغالی انجام داد. در این عملیات، سپاه پاسداران ده‌ها پهپاد و موشک را علیه اهداف مهم در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا