تجارت

نکاتی برای تعمیر کولر گازی در خانه

یکی از وسایلی که بخصوص در فصل گرما به آن نیاز شدید پیدا می‌کنیم انواع کولر از جمله کولر گازی است. این دستگاه‌ها قدرت بالایی در خنک‌کنندگی دارند و باعث می‌شوند فصول گرم سال راحت‌تر سپری شوند. کولرگازی از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود و اجزای متعددی مثل کمپرسور، فیلتر هوا، لوله مسی و … در آن وجود دارند. به مرور ممکن است هرکدام از این قطعات با مشکلاتی روبه‌رو شده و در کارکرد آنها اختلال ایجاد شود. در این مقاله می‌خواهیم شما را با سیر تا پیاز نکات تعمیر کولر گازی آشنا کنیم. همراه ما باشید.

نکاتی برای تعمیر کولر گازی

همانطور که ابتدای مقاله هم ذکر کردیم در کولر گازی قطعات زیادی بکار رفته است که امکان دارد پس از مدتی دچار اختلال شده و دیگر عملکرد سابق را نداشته باشند. برخی از این قطعات قابل تعمیر بوده و در صورت بروز مشکل می‌توان آنها را تعمیر کرده و مجدد استفاده کرد اما برخی دیگر قابل تعمیر نیستند و باید حتما تعویض شوند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با نکات مهم تعمیر کولر گازی آشنا کنیم. همراه ما باشید.

اولین نکته: شستشو و پاکیزه نگه‌داشتن کولر گازی

همانطور که می‌دانید تمیز نگه‌داشتن هر دستگاهی می‌تواند بازدهی و طول عمر آن را زیاد کند. کولر گازی نیز از این مسئله جدا نیست و در این زمینه کارهای زیادی وجود دارند که باید به انجام آنها بپردازید. برای مثال گاهی اوقات تنها استفاده از یک پارچه نمناک و یا استفاده از یک مایع شستشو کافیست تا بتوانید مرحله نگهداری کولر را رد کنید. لازم است بدانید یونیتی که در محیط خارج از خانه قرار می‌گیرد آلودگی‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. برای تمیز کردن این قسمت ابتدا باید برق ساختمان را قطع کرده و سپس با استفاده از یک دستمال آن را پاکیزه کنید.

بررسی فیلترهای کولر گازی

نکته دیگری که در لیست نکات تعمیر و نگهداری کولر گازی قرار دارد، بررسی فیلترها است. فیلترهای کولر گازی بر اساس نوع و جنسی که دارند عمر مشخصی داشته و پس از گذشت این عمر باید تعویض شوند زیرا دیگر عملکرد سابق را نخواهند داشت. اگر مدت زیادی از خرید فیلتر کولر گازی نمی‌گذرد می‌توانید به‌جای تعویض آن را تمیز کنید. البته اگر تنها کثیف شده و مشکلی نداشته باشند.

رفع صداهای ناهنجار کولر گازی برای جلوگیری از خسارت‌های بزرگ‌تر

بسته به نوع و مدل کولر گازی ممکن است چند سال پس از خرید آن با صداهای ناهنجاری روبه‌رو شوید. این صداها را می‌توان زنگ خطری برای مشکلات بزرگ‌تر دانست. در واقع هر صدا از هر بخشی از کولر گازی که نشات گرفته باشد می‌تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته و نشان از مشکل خاصی دهد. اگر در زمینه تعمیر کولر گازی مهارت ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

نکاتی برای تعمیر کولر گازی در خانه

بررسی لوله‌های بکار رفته در کولر گازی

مورد دیگری که در تعمیر و نگهداری کولر گازی باید به آن توجه کنید لوله مسی است. در این دستگاه لوله‌های زیادی به کار رفته‌اند که در صورت رسوب‌گرفتی و ترک خوردن در عملکرد کولر اختلال ایجاد می‌کنند. اگر هرگونه بوی بدی از کولر گازی خود استشمام کردید اولین موردی که باید آن را بررسی کنید لوله‌های مسی بکار رفته در آن هستند. از آنجا که عملکرد این قطعات حساس است باید حتما آنها را از نوع باکیفیت خریداری کنید. اگر به دنبال قیمت لوله مسی باکیفیتی هستید که سریعا رسوب نگیرد و مدت زیادی بدون مشکلی به کار خود ادامه دهد روی این قسمت کلید کنید.

از بین بردن آب های اطراف یونیت خارجی

اگر هر زمانی در اطراف یونیت خارجی آب گل‌آلودی مشاهده کردید بدانید که لوله تخلیه آب دچار نشتی و یا قسمتی از آن دچار پارگی شده است. علت آلوده بودن این آب وجود باکتری هایی است که درون آن قرار دارند.

سرویس به موقع سیم پیچ های کولر گازی

سیم پیچ اواپراتور و کندانسور کولر گازی مدتی زیادی پس از فعالیت گرد و خاک زیادی به خود می‌گیرند و یا در صورتی به تعویض نیز نیاز پیدا می‌کنند. هنگامی که این سیم پیچی‌ها کثیف شوند، جریان هوا را کاهش داده و راه سیم پیچ را مسدود می‌کنند. در چنین حالتی توانایی جذب گرما به شدت کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این حالت شما به یک فیلتر تمیز نیاز دارید. همچنین باید به طور مرتب و پیاپی دستگاه خود را سرویس کرده و در صورت نیاز اجزای آن را تمیز کنید.

لازم است بدانید وجود گرد و غبار در محیط بیرون نیز باعث می‌شود که کویل‌های کندانسور در فضای باز هم بسیار کثیف شوند. برای اینکار تنها کافیست سیم پیج کندانسور را باز کرده و در صورت وجود آلودگی روی باله‌ها آنها را تمیز کنید.

نکاتی برای تعمیر کولر گازی در خانه

آماده سازی کولر گازی برای فصل گرما

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تعمیر و نگهداری از کولر گازی به دنبال دارد، عملکرد درست آن در فصل گرم سال است. به دنبال این امر سرویس کولر گازی از نکات مهم برای آماده‌سازی این دستگاه است. اگر اطلاعات کافی درباره سرویس و اجزای کولر گازی ندارید ما برای شما یک لیست تهیه کرده‌ایم که با توجه به آن می‌توانید قطعات کاربردی کولر را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

  • شستن بخش‌های مهم مثل کویل کندانسور و آواپراتور
  • بررسی گاز مبرد درون کولر
  • بررسی عملکرد درست لوله‌های تخلیه
  • بررسی فن و بلوور یونیت داخلی و خارجی
  • بررسی سلامت فیلترها
  • روغن‌کاری بخش‌های مورد نیاز
  • بررسی سلامت سیم پیچ دستگاه
  • بررسی عملکرد درست ترموستات
  • بررسی سلامت و عملکرد درست لوله‌های کولر

در واقع باید قطعات کولر گازی را از نوع باکیفیت تهیه کنید تا عملکرد درستی داشته باشند. اجزا و قطعات نامرغوب نه‌تنها پس از مدت کوتاهی خراب می‌شوند بلکه به مرور به خود دستگاه نیز آسیب‌هایی وارد می‌کنند. پس باید در خرید قطعات مهم کولر گازی مثل لوله مسی دقت کافی داشته باشید. فروشگاه بازاری یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش لوازم یدکی است که کیفیت بالایی را در محصولات خود ارائه کرده است. اگر به دنبال خرید قطعات کولر مثل لوله گازی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این فروشگاه بزنید.

سخن آخر

در این مقاله مهم‌ترین نکات تعمیر و نگهداری کولر گازی را برایتان توضیح دادیم. اگر به اینن نکات توجه داشته باشید طول عمر دستگاه خود را افزایش داده و باعث می‌شوید عملکرد بهتری هم از خود نشان دهد. در خرید قطعات این دستگاه حتما دقت کنید که آنها را از نوع باکیفیت تهیه کرده تا عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند. همچنین نسبت به فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید هم حساس باشید زیرا قسمت بزرگی از کیفیت و کارکرد محصول به برند و فروشگاه مد نظر بستگی دارد. باتشکر از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا