صنعت

پر فروش ترین موتورسیکلت های بازار ایران را بشناسید!

هنگام خرید موتورسیکلت معمولا افراد به سمت پر فروش ترین موتور سیکلت های بازار ایران می روند. زیرا این موتورها به دلیل کارایی که دارند، محبوبت پیدا کرده است. همچنین به سرعت می توانند این موتور را در بازار نقد کنند.

به گزارش تجارت امروز؛ کسانی که قصد خرید و فروش موتور را دارند، ابتدا پر فروش ترین موتورسیکلت های بازار را بررسی می کنند، تا انتخاب درستی داشته باشند. موتورهای پر فروش بازار علاوه بر مزیت هایی که دارد، تعمیر کاران توانایی تعمیر این موتورها را دارند و شما نیازی نیست هنگام خرابی یا تصادف نگران نبود قطعات موتور خود باشید.

معرفی پر فروش ترین موتورسیکلت های بازار

در بازار ایران تعداد قابل توجهی موتور وجود دارد که تعدادی از آن ها تولید داخل کشور هستند، ما سعی کردیم محبوب ترین و پرفروش ترین موتورسیکلت ها را معرفی کنیم.

پر فروش ترین موتورسیکلت: TVS Apache 200CC

از جمله پر فروش ترین، موتورسیکلت های بازار ایران، آپاچی ۲۰۰ است. این موتور در سال ۲۰۱۶ در هند تولید شد و در سال ۱۳۹۶ وارد ایران شد. آپاچی ۲۰۰ در بین موتور سواران و عاشقان موتور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تایر جلو ۹۰ و تایر عقب ۱۳۰ میلی متر است. انجین با حجم ۲۰۰ سی سی و ۴ سوپاپ و تک سیلندر است. سیستم سوخت رسانی آن انژکتور است و گیربکس آن پنج دنده دستی دارد. حداکثر قدرت انجین کاربراتوری این موتورسیکلت برابر ۲۰.۳اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن به ۱۸.۱ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه می‎رسد. کمک های تلسکوپی طلائی رنگ در جلو به شما کمک می کند که در دست انداز ها احساس راحتی کنید. و همچنین ترمز های آن دیسک است.

البته انتقادهایی به این موتور می شود و افراد زیادی این موتور را ضعیف می دانند. زیرا از نظر سرعت تفاوت زیادی با با آپاچی ۱۸۰ ندارد و به نسبت هزینه های تعمیری این ماشین زیاد است.

پر فروش ترین موتورسیکلت: Benelli TNT 249CC

Benelli TNT 249CC

بنلی ۲۵۰ جز پر فروش ترین موتورسیکلت های درون شهری است. این موتور سیکلت محصول کشور چین است، که به نسبت قیمت مناسبی که دارد، کارایی خوبی هم دارد.

این موتور سیکلت با اتکا به نام پرآوازه سازنده ی ایتالیایی خود یعنی شرکت بنلی خیلی زود جای خود را در دل بازار ایران پیدا کرد.

شرکت بنلی تنها در طراحی آن نقش داشته و در تولید بنلی ۳۰۲ یا در ایران ۲۴۹ دخالت زیادی در تولید این موتور سیکلت نداشته است و تنها امتیاز استفاده از نام برند خود را به شرکت های  کشور های در حال توسعه ای مانند هند، مالزی و چین و سایر ممالک در حال توسعه اعطا کرده است.

طراحی این موتور سیکلت به گونه ای است که کاملا عضلانی و فیت دیده می شود. بنلی ۲۵۰ جز محبوب ترین موتور سیکلت های درون شهری در ایران می باشد. شما تعداد بسیار زیادی از این موتورها را در خیابان ها می بینید.

بنلی ۲۵۰ در واقع جوان پسند است و استایل خیابانی و به اصطلاح استریت آن باعث به وجود آمدن آیرودینامیک خوبی در آن شده است. در طراحی این موتور سیکلت، چراغ جلو، دماغه و کمک فنر ها به گونه ای است که شما با سوار شدن روی این موتور هیجان زده می شوید.

بنلی ۲۵۰S نیوفیس راه خاندان خود را در بازار ایران در پیس گرفته و فروش بسیار زیادی پیدا کرده است. البته نسخه تک سیلندر بنلی نیز فروش خوبی در نسل جدید پیدا کرده است اما با توجه به رقبای زیاد آن هنوز مانند نسخه جفت سیلندر فروش نداشته است.

پر فروش ترین موتورسیکلت: TVS Boxer 150CC

باکسر

موتورسیکلت باکسر از آنجایی که استهلاک کمی دارد و اندازه خوبی دارد، جز پرفروش ترین موتورسیکلت های بازار ایران است. طراحی که باکسر دارد، باعث شد تا به کشتی نوح معروف شود.

علاوه بر این باکسر قیمت خیلی مناسبی دارد که تقریبا در قیمت رقیب نداشت و این موضوع باعث محبوبیت بیشتر شد. این موتور در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز بفروش می‌رسد و اغلب تعمیرکاران آشنایی خوبی با آن دارند.

Bajaj Pulsar NS 200CC

Bajaj Pulsar NS 200CC

پالس ۲۰۰ جز موتورهای رقیب هند است. طراحی این موتور سیکلت مانند، آپاچی است و در سال ۲۰۱۲ تولید شد. این موتورسیکلت خوش استایل نخستین مرتبه در سال ۱۳۹۳ وارد بازار کشورمان شد و مورد استقبال جوانان و مشتریانی که به دنبال یک موتور اسپرت و زیبا بودند، قرار گرفت.

موتور سیکلت پالس ۲۰۰ در گروه موتور های نیکد اسپرت قرار می گیرد و حروف  N  و S  به همین موضوع اشاره دارد.

پولسار یا در ایران پالس ان اس ۲۰۰ از یک انجین تک سیلندر ۴ سوپاپ سه شمع نیرویی برابر با ۲۳اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و بیشینه گشتاور ۱۸ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه دریافت می‌کند.

TVS Wego 110CC از جمله پر فروش ترین موتورسیکلت

TVS Wego 110CC

تی وی اس ویگو، موتور سیکلت درون شهری است. در سال ۱۳۹۴ این اسکوتر وارد ایران شد. این اسکوتر به دلیل نبود رقیب در ایران و البته عملکرد مناسب مورد توجه قرار گرفت و فروش بالایی را تجربه کرد.

تی وی اس ویگو، یک موتور سیکلت بسیار راحت است که تازه کاران می توانند با این موتور سواری را یاد بگیرند. ویگو با بهره بردن از جعبه دنده اتوماتیک کاربرد راحتی دارد و نیازی به تبحر زیادی در راندن موتورسیکلت ندارد.

محوبت این موتور سیکلت برای ارزان بودن قیمت آن و وجود قطعات آن در بازار است. از اینرو فروش آن واقعاً بالا است و سودآوری زیادی برای واردکنندگان آن بوجود آورده است.

 Benelli TNT 150CC

 Benelli TNT 150CC

موتورسیکلت بنلی مدل  TNT 15 با نام بنلی ۱۵۰ هم شناخته می شود. این موتور سیکلت، مجهز به یک موتور ۱۴۸ سی سی تک سیلندر می باشد و می تواند ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

قدرت در این موتور توسط، جعبه دنده ۵ سرعته به وسیه کلاچ دستی منتقل می شود. انجین به کار رفته در این مووتور سیکلت با مصرف سوخت متوسط روبه پایین همراه با گیربکس ۵ دنده سواری نرم و شتابی متوسط به شما ارائه می‌دهند.

حمل بار توسط کمک جلوهای تلسکوپی، راحت تر می شود. کمک عقب این موتور از نوع تکی است که باعث شده عملکرد خوبی در کاهش سرعت داشته باشد. اگزوز این موتورسیکلت دارای کاتالیزور است. رینگ های استفاده شده آلومینیومی است.

بنلی ۱۵۰ نسخه جدیدش نیز با اینکه قیمت نسباتاً بالایی دارد و رقبای آن نیز زیاد است فروش واقعاً خوبی داشته است. بصورت کلی برگ برنده بنلی و نیکران موتور ظاهر جذاب موتورهایشان همراه با پشتیبانی خوب نیکران است.

محبوب ترین موتور سیکلت: Honda Click 150CC

Honda Click 150CC

از جمله پر فروش ترین موتورسیکلت های بازار ایران می توان به هوندا کلیک اشاره کرد. این موتور سیکلت امکانات رفاهی زیادی دارد. محبوبیت این موتور به دلیل شتاب و قدرت هوندا کلیک است.

از نقطه قوت هوندا کلیک تایلند می توان به شتاب و قدرت این موتورسیکلت اشاره نمود و از نقطه ضعف  های آن هم ترمز ضعیف آن است.

این موتورسیکلت های محبوب، در ایران بسیار زیاد است و دلیل آن هم آپشن هایی است که هوندا کلیک به شما می دهد. در طراحی این موتور، چراغ های پشت آن به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می شود و سنسور جک هنگامی که جک پایین میاید خاموش می شود و این نمونه از اپشن ها توانسته توجه علاقمندان و موتورسواران را به خود جلب کند.

نسخه‌های کپی هوندا کلیک که در بازار با نام های کلیک شناخته می‌شوند به طبع ظاهر کلیکی و قیمت ارزان خود توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند، البته بازار خرید فروش همه شرکت‌ها خوب نیست و باید در این باره تحقیق کنید.

طرح ویو

طرح ویو

طرح کویر، توسط شرکت های مختلف ایران، همچون کویر، کبیر، نیرو موتور، همتاز، متین و شباب عرضه مبی شود. طراحی این موتورسلکت بسیار طریف و کوچک است و یک موتور سیکلت درون شهری می باشد.

این کلاس از موتور سیکلت ها با نام کاب شناخته می شود و این مدل هم به نام طرح ویو معروف است. علت نام گذاری طرح ویو الگو برداری بر اساس یکی از محصولات کمپانی هوندا به نام ویو است.

یک موتور با حجم ۱۲۵ سی سی است که می تواند ۹ اسب بخار قدرت و ۱۰.۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند، که برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۴ سرعته با کلاج اتوماتیک دارد . این موتور سیکلت از استارت الکتریکی هندلی بهره می برد و مجهز به مسافت سنج الکتریکی نیز می باشد. مصرف سوخت این موتور سیکلت پایین بوده و ۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

TVS Apache 180CC

TVS Apache 180CC

آپاچی ۱۸۰، طراحی زیبا و جذابی دارد. آپاچی ۱۸۰ نیز جز پرفروش ترین موتورسیکلت های بازار ایران است و دلیل آن عملکرد فنی مناسب و قیمت خوب آن است. این موتور سیکلتفروش بسیار بالایی در ایران دارد.

موتور به کار رفته در آپاچی ۱۸۰ حجمی برابر با ۱۷۷ سی سی، ۱ سیلندر و ۴ سوپاپ دارد و می‌تواند ۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵.۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۵ سرعته با کلاچ دستی در نظر گرفته شده و در مجموع عملکرد خوبی دارد.

طرح‌های هوندا ۱۲۵

طرح‌های هوندا 125

از مشهورترین و پر فروش ترین موتور سیکلت های بازار ایران، می توان به هوندا ۱۲۵ اشاره کرد. این موتور سیکلت در سال ۱۹۷۶ در ژاپن رونمایی شد و بعد از به سرار جهان ورود پیدا کرد.

این موتور در کشورهایی از جمله قاره اروپا و پس از آن کشورهایی چون برزیل و ترکیه هم تولید شد. در ایران و پاکستان این موتور محبوب‌ترین وسیله نقلیه مردم است و به وفور می‌توانید آن‌ها را در خیابانت پیدا کنید.

این موتور سیکلت در پاکستان و ایران همچنان تولید می شود و به فروش می رسد. درایران با نام های مختلفی در بازار عرضه می شود. اما هیچ کدام از موتورهای تولیدشده در ایران با این شکل و ظاهر، تولید ژاپن و هوندا نیستند و قاعدتا کیفیت آن موتورسیکلت را ندارند.

بسیاری از شرکت‌ها نیز با همان شاسی اولیهع هوندا CG125 انجین‌های پرحجم‌تری مانند ۱۵۰ و ۲۰۰ یا حتی ۲۵۰ سی‌سی را روی آن گذاشته‌اند و در کمال تعجب فروش خوبی هم داشته‌اند.

TVS راکز

TVS راکز

موتورسیکلت TVS راکز را می توان در دسته پر فروش ترین موتورسیکلت های بازار ایران قرار داد. این موتور سیکلت درون شهری است و در دسته موتورهای کاب یا آندربون قرار می‌گیرد و موتور آن ۱۲۵ سی‌سی حجم دارد.

کلاچ اتوماتیک و مصرف سوخت بسیار پایین TVS راکز، آن را به انتخابی عالی برای رفت‌وآمدهای شهری تبدیل می‌کند. در کنار همه این‌ها، TVS راکز به‌دلیل استهلاک پایین و هزینه‌های نگهداری کم، یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های شهری ایران است.

اس وای ام لاکی ۱۸۵

اس وای ام لاکی ۱۸۵

در نهایت می‌رسیم به آخرین و سریع‌ترین موتورسیکلت لیست که اس وای ام لاکی ۱۸۵ نام دارد و در کمال تعجب در دسته موتورسیکلت‌های کاب قرار می‌گیرد.

اس وای ام لاکی ۱۸۵ یک موتور سیکلت تیوانی با مشخصات فنی، ۱۸ اسب بخار، در کمتر از ۱۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حداکثر سرعت این موتور ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که برای موتورسیکلتی در این سبک، عالی است. البته نبودِ گیربکس اتوماتیک و پیچیدگی‌های طراحی می‌تواند کمی از نقاط قوت اس وای ام لاکی بکاهد.

آیروکس و طرح‌های آن

آیروکس و طرح‌های آن

طرح های ایروکس به دلیل جذابیت بالایی که دارد، در دسته پر فروش ترین موتورسیکلت های بازار ایران قرار می گیرد. قیمت عالی این موتور سیکلت دلیل بعدی برای محبوبیت این موتور است که کمتر از ۱۰۰ میلیون می باشد.

اسکوترهای طرح یاماها ایروکس با توان عملکردی مناسب و آپشن‌های مدرن، به رقیب قدرتمندی برای طرح‌های هوندا کلیک تبدیل شده‌اند. مصرف سوخت بسیار پایین و گیربکس اتوماتیک، آیروکس را به انتخابی مطمئن در شهرهای شلوغ تبدیل می‌کند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا