خودرو

هدیه هیتلر که به آرزوی مرسدس بنز تبدیل شد

مرسدس بنز ۵۰۰ k یک اتومبیل اسپرت است که درفاصله سالهای ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ توسط کمپانی مرسدس- بنز تولید و برای اولین بار در نمایشگاه خودرو برلین درسال ۱۹۳۴ معرفی شد. این خودرو با حرف "k" که اول کلمه "Kompressor" یا همان سوپرشارژر است از مرسدس بنز ۵۰۰ سدان قابل تشخیص است.

به گزارش تجارت امروز؛ یکی از ویژگی ها و مزیت های خاص این اتومبیل نسبت به نسل های قبل از خود، سواری نرم و راحت و هندلینگ بهتر آن بود که سبب ایجاد جذابیت بیشتر برای خریداران می شد، برتری که آن را مدیون سیستم تعلیق خود بود. مشتری می توانست ازبین سه نوع شاسی وهشت نوع اتاق یکی را انتخاب نماید.

درطول ۲سال تولید مدل ۵۰۰K، درسال ۱۹۳۶تعداد ۳۴۲ دستگاه از آن تولید شدکه شامل ۲۹ دستگاه رداستر مخصوص و ۴ دستگاه اتوبان کوریر بود.

این خودرو آخرین نمونه از بنز ۵۰۰K بوده و کلیه تولیدات این مدل بر اثر مرور زمان و حوادث جنگ جهانی دوم از بین رفته است .این بنز که گفته می شود توسط شخص هیتلر به رضاخان میرپنج هدیه شده است به عنوان سالم‌ترین نمونه از مدل k۵۰۰ و یکی از خودروهای منحصر به فرد در دنیا شناخته می‌شود.  به همین دلیل شرکت مرسدس بنز درخواست خرید این خودرو از ایران جهت نگهداری در موزه‌ خود را داشت؛ اما ایران با وجود رقم نجومی پیشنهاد،حاضر به فروش آن نشد

این خودرو هم اکنون در موزه خودروهای تاریخی ایران نگهداری می‌شود که بازدید از آن برای عموم آزاد است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا