مسکن

ساخت تونل بزرگراه امام علی به اوشان/احداث اولین پارک هیجانی خاورمیانه در میگون

شهردار اوشان، فشم و میگون: اوشان، فشم و میگون از شهرهای توریستی کشور محسوب می شوند و با ایجاد ارتباط میان سه استان تهران، البرز و مازندران سالانه شاهد عبور حجم زیادی از گردشگران به ویژه برای استفاده از پیست‌های اسکی نیز هست.

به گزارش تجارت امروز؛ سعید علی بخشی در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح مشکلات، معضلات و روند توسعه شهر اوشان، فشم و میگون گفت: سه ناحیه شهری اوشان، فشم و میگون با وسعتی معادل ۱۱ هزار هکتار و ۸ هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۳۴ با تصویب هیات وزیران به شهر تبدیل شد. اوشان، فشم و میگون جز شهرستان شمیرانات است و از غرب و جنوب با شهر تهران، از شرق با لواسان و از شمال با شهر شمشک هم مرز است.

نوید ساخت تونل اتصال انتهای بزرگراه امام علی به حاجی آباد

شهردار اوشان، فشم و میگون از اتمام مطالعات زیست محیطی و فنی پروژه تونل اتصال بزرگراه امام علی(ع) و حاجی آباد خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت فرمانداری شمیرانات این طرح برای تصویب به هیات وزیران برود تا بتوانیم پیگیر احداث آن باشیم. البته این پروژه دولتی نخواهد بود و سرمایه بخش خصوصی انجام خواهد شد در حال حاضر نیز چند شرکت برای ساخت این مسیر امن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه بودجه‌ای معادل ۴ میلیارد تومان نیاز است اما با اجرای آن انتهای بزرگراه امام علی (ع) به ابتدای شهر اوشان، فشم و میگون متصل می شود و در حقیقت مسیر ۴۰ کیلومتری به ۹ کیلومتر کاهش می یابد و حجم ترافیکی که در روزهای تعطیل شاهد آن هستیم نیز کاسته می شود.

احداث اولین پارک هیجانی خاورمیانه در میگون

وی ادامه داد: در محدوده هملون میگون اولین پارک هیجانی خاورمیانه را پایه گذاری کردیم که در حال حاضر پل معلق آن به طول ۱۲۱ متر و ارتفاع ۱۱۷ متر در قالب فاز اول این پارک احداث شده است.

شهردار اوشان فشم و میگون با تاکید بر اینکه هیچ یک از این اقدامات میسر نبود مگر با شناخت خوب شهر عنوان کرد: محدودیت های منابع طبیعی و محیط زیست از علت های اصلی عدم بهره گیری کافی از ظرفیت گردشگری شهر است. متاسفانه در حال حاضر منابع طبیعی شکایتی از من تحت عنوان تصرف عدوانی برای منطقه گردشگری نزدیک کارتینگ انجام داده است درحالی که این منطقه برای استفاده مردم آماده شده است و منابع طبیعی برای مردم است اگر هم شکایتی بوده باید از شهرداری اوشان، فشم و میگون انجام می شد نه اینکه از شخص من شکایت می‌شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره واگذاری منابع طبیعی به مردم افزود: متاسفانه مدیران منابع طبیعی و محیط زیست منطقه همراه نیستند و این عوامل موجب مغفول ماندن گردشگری در این شهر شده است. طبق بند ج ماده ۱۴۷ برنامه توسعه پنجم تمامی اراضی واقع در محدوده و حریم قانونی شهرها در راستای حفظ و نگهداشت باید به شهرداریها واگذار می‌شد در همین راستا بیش از ۱۰۰ نامه نگاری با مسئولان استانی و ملی منابع طبیعی و محیط زیست داشتم اما هنوز حتی یک متر زمین به شهرداری داده نشده است و حتی زمین هایی که از گذشته گرفته شده بود و در آنها درختان ۱۶ ساله وجود دارد، امروز منابع طبیعی مدعی بازگشت این زمین‌هاست.

وی تاکید کرد: در حالی که برای محدودیت حریم ۱۵۰ متری رودخانه عنوان شده بود اگر شهری شبکه فاضلاب شهری را تکمیل کرد این محدودیت برداشته خواهد شد، پس از ۲ سال از تکمیل شبکه فاضلاب شهری این محدودیت برای اوشان، فشم و میگون برداشته نشده است.

بخشی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه یافتن منابع درآمد پایدار برای شهرداری ها از اصول شهرسازی است افزود: تصور میکنم موضوع گردشگری علاوه بر اینکه در اوشان، فشم و میگون مغفول مانده، در کل کشور با مشکلاتی روبرو است اما در راستای توسعه گردشگری فعالیت های گسترده ای انجام شده است و زیرساخت ها در این شهر تقریبا نهایی شده است. در حال حاضر اوشان، فشم و میگون شبکه فاضلاب خود را تکمیل کرده است و گازرسانی به طور کامل در منطقه انجام شده است.

ساخت موزه مردم شناسی قصران

شهردار اوشان، فشم و میگون از آغاز ساخت موزه مردم شناسی قصران در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد و افزود: برای این موزه ساختمانی قدیمی همزمان با دهه فجر احیاء می شود که قطعا کار بی نظیری برای این شهر خواهد بود.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا