بانک

تاریخچه موسسه اعتباری کاسپین

در راستای سیاست های شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت ساماندهی به بازار غیر متشکل پولی و تأسیس و راه اندازی مؤسسات اعتباری و تبدیل تعاونی‌های اعتبار به این گونه مؤسسات ، مؤسسه اعتباری کاسپین از تجمیع تعاونی های اعتبار فرشتگان ، امید جلین گرگان ، کشاورزان مازندران ، حسنات اصفهان ، دامداران و کشاورزان کرمانشاه ، الزهرا مشهد ، بدرتوس و پیوند شکل گرفت.

به گزارش تجارت امروز؛  سرمایه‌گزاران و داوطلبین مشارکت در تأسیس مؤسسه اعتباری کاسپین که اکثرأ توسط این تعاونی‌ها معرفی شده‌اند؛ از ابتدای سال ۹۲ با تشکیل ستاد راه اندازی، تأسیس مؤسسه اعتباری، پیگیری‌های مستمر، رعایت الزامات بانک مرکزی و طی نمودن شرایط قانونی موفق شدند ضمن اخذ موافقت اصولی بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار مجوز پذیره نویسی را در آبان ۹۳ دریافت نمایند.
با توجه به شرایط مؤسسه اعتباری کاسپین (آرمان ایرانیان) عرضه سهام با استقبال مردم روبرو شد و در کمتر از یک روز کاری کل سهام عرضه شده توسط مردم خریداری گردید. پس از اتمام پذیره‌نویسی و تکمیل سرمایه اولیه توسط سرمایه‌گزاران، مدارک مربوط به پذیره‎نویسی مورد بررسی بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار کشور قرار گرفت.
 پس از تأیید روند قانونی آنها در آذرماه سال ۹۴ مؤسسه اعتباری آرمان ایرانیان(کاسپین) در اداره ثبت شرکت‌ها به شماره ثبت ۴۸۳۰۴۵ و شناسه ملی ۱۴۰۰۵۴۳۲۸۷۱ به ثبت رسید و در نهایت در اواخراسفند سال ۹۴ با اخذ مجوز رسمی فعالیت به شماره ۳۹۰۵۳۹/۹۴ از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مؤسسه اعتباری کاسپین رسمأ به شبکه بزرگ بانکی کشور پیوست.
این موسسه پس از مشکلات به وجود آمده برای آن توسط بانک مرکزی منحل و اموالش بین چند بانک تقسیم شد.
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا