بانک

«بانک مهر اقتصاد» غیرمجاز است؟

پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی نام موسسه اعتباری مهر اقتصاد را که چندسالی است به نام بانک مهر اقتصاد فعالیت می‌کند را از فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز رسمی فعالیت خط زد. سوال اصلی این است که تکلیف سپرده‌گذاران مهر اقتصاد چه می‌شود و مدیران این تعاونی اعتبار چه پاسخی به دارند و آیا بانک مرکزی دچار خطا شده یا اینکه مصر است مهر اقتصاد فاقد مجوز است؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت امروز؛ بانک مهر اقتصاد از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان در سال ۱۳۷۲ با هدف ایجاد زمینه های مساعد جهت رشد اقتصادی جامعه و ارتقا سطح رفاه اجتماعی آحاد ملت آغاز بکار کرد. تا اینکه در سال ۱۳۷۹۹ بدلیل رشد و توسعه موسسه و جوابگو نبودن فعالیت  های قرض الحسنه برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان درخواست تبدیل از موسسه قرض الحسنه به موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و بدین ترتیب موسسه از سال ۱۳۸۱ حائز شرایط ارتقاء به موسسه مالی و اعتباری شناخته شد.

سوال سپرده‌گذاران مهر اقتصاد و مشتریان آن این است که چه دلیلی باعث شده که در وب‌سایت رسمی بانک مرکزی که اخیرا به روز رسانی شده نام مهر اقتصاد از فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز حذف شده است. گفتنی است در بین موسساتی که نامشان در فهرست مجازهای بانک مرکزی قرار ندارد، بانک مهراقتصاد از جمله نهادهایی است که از سال ۹۲ تا کنون روند دریافت مجوز را طی می کند و هنوز موفق به دریافت مجوز نشده است.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا