رانندگان تاکسی های تهرانی این روزها از همیشه عصبانی ترند آنها افرادی هستند که به قول خودشان هزینه ها و دوره های زیادی گذرانده اند تا تاکسی ران شوند در حالی که افراد بسیاری هستند در تهران که هیچ کدام از این هزینه ها را نداده اند و هم اکنون در این حرفه مشغولند. البته این مساله باعث ناراحتی این قشر زحمت کش نیست. موضوع جدید به نام «تاکسی های اینترنتی» دردسرهای جدیدی برای تاکسی ها ایجاد کرده اند.
اسنپ و تپسی و ... به میدان آمده اند و به دلیل ارائه خدمات به نسبت ارزان تر نسبت به تاکسی ها بسیاری از مسافران را به سمت خود جلب کرده اند. حالا تاکسی ها معترضند به این که اگر قرار به فعالیت این تازه واردهای سیستم حمل و نقل و البته فعالان غیرتاکسی قدیمی تر است لااقل بند هزینه ها و عوارض تاکسی ها با سایر فعالان متناسب شود که آنها از گردونه رقابت خارج نشوند.
پایگاه خبری تجارت امروز میزگردی با تعدادی تاکسیران برگزار کرد و جویای مشکلات آنها شد که بخش اول این میزگرد را از نظر می گذرانید.
بلاغی که 11 سال تاکسیران است می گوید: ان شاء الله خواسته های ما را به گوش مردم و مسئولین برسانید؛ چون یک سری خواسته ها از مردم داریم و یک سری خواسته ها هم از مسئولین داریم و می خواهیم صدای ما به هر دو طیف برسد.
ما در تاکسی ها شاهد آن نسل قدیم نیستیم و تاکسیرانان تحصیلکرده هستند. من خودم فوق لیسانس دارم.
ما در حال حاضر دو مشکل اساسی داریم که یکی شرکت های خصوصی هستند که از سال 86 شروع به کار کردند و دیگری شرکت های اینترنتی نوظهور است.
هر دو این مشکلات ما نشأت گرفته از یک سیستم معیوب مدیریتی و نظارتی حاکم بر جامعه است. سؤال ما این است که سازمان حمایت از تاکسیران کجاست؟ که من تاکسیران مشکلاتم را به او بگویم و خواسته هایم را از او بخواهم. اسم سازمان تاکسیرانی «سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی» است. یعنی کار آن نظارت بر کار من تاکسیران و ابزار او اهرم های فشاری است که دارد.
سال 93 شورای شهر قوانینی را تصویب کرد که فقط جنبه نظارتی بر ما دارد که باعث شد شرکت های خصوصی و سازمان تاکسیرانی برای گرفتن وجوه نامتعارف دستشان باز شود و در آن قانون نوشته نشده است که چه کسی ناظر بر اجرای صحیح این قانون معیوب است.
به طور مثال الآن 10 سال از مدل تاکسی من گذشته و باید آن را اسقاط کنم؛ خودروی من را به قیمت پنج میلیون و نیم می گیرند درحالی که خودروی جدید را به قیمت روز و با سود وام 16 درصد می دهند. اگر قرار بر نوسازی و حمایت از حمل و نقل عمومی است چرا وام آن را کم بهره نمی کنند؟ ما سال 86 با وام 4 درصد خودرو گرفتیم و الآن 16 درصد شده است.
قانون دیگر این است که وقتی من می خواهم خودروی خود را بفروشم سه درصد از قیمت خودرو را باید به تاکسیرانی بدهم؛ چرا؟ اگر شما بخواهید خودروی خود را بفروشید سه درصد از قیمت آن را به دولت می دهید؟
بزرگترین دغدغه و مشکل ما این است که اصلا اتحادیه نداریم. ما جایی را نداریم که در مراجع عمومی و قانونی از ما حمایت کند.
محمود عباسی هم که 25 سال راننده تاکسی است، می گوید: سال 84 که می خواستند کار را به بخش خصوصی واگذار کنند این اقدامی غیر کارشناسی بود و دولت هم در این مدت این سیستم را از حالت من درآوردی خارج نکرده است. هنوز ما داریم درد آن بیماری که یک شبه تصمیم گیری و به جامعه تزریق شد را می کشیم. مردمی مقطعی با ما در تماس هستند ولی ما شبانه روز با این درد زندگی می کنیم و مسکنی را در این بخش نمی بینیم که از طرف دولت به سیستم حمل و نقل عمومی وارد شود. برخی از طریق لابی گری این شرکت های خصوصی را تأسیس کردند. در صورتی که باید مدیریت می شد و افرادی این شرکت ها را تأسیس می کردند که به قوانین حمل و نقل عمومی تسلط داشته باشند. افرادی این شرکت ها را تاسیس کردند که هیچ اطلاعاتی از تاکسیرانی نداشتند و شاید حتی تاکسی سوار نشده بودند. بعد بدون کارشناسی 45 هزار نفر را بدون هیچ فیلتری وارد سیستم تاکسیرانی کردند. به طور مثال ورود بازنشسته به سیستم حمل و نقل عمومی غیر قانونی بود اما آنها این کار را انجام دادند، سواد را لحاظ نکردند و به سن اهمیت ندادند.
بلاغی: قبل از آن هم شرط تحصیل در قوانین سازمان تاکسیرانی نبود و فقط سواد خواندن و نوشتن در قانون هست. ما در مورد الآن صحبت می کنیم که چیزی حدود 80 هزار تاکسی داریم که با احتساب راننده کمکی در سطح شهر تهران بالغ بر یکصد هزار نفر راننده تاکسی داریم.
شرکت های اینترنتی شکل گرفتند و دارند در سیستم حمل و نقل فعالیت می کنند. طبق قانون متولی حمل و نقل شهرداری است و الآن تعدادی از شرکت دارند این کار را انجام می دهند؛ چه کسی باید معترض شود؟
شما چه مراحلی را باید طی کنید تا به عنوان راننده تاکسی شناخته شوید؟
اگر من بخواهم راننده تاکسی شوم به من می گویند باید دیپلم داشته باشی و این در حالی است که در قانون مدرک تحصیلی قید نشده و فقط سواد خواندن و نوشتن قید شده است. برای گرفتن کارنامه ابتدا باید 300 هزار تومان به تاکسیرانی بدهیم. برای انجام معاینات پزشکی باید 250 هزار تومان هزینه کنیم. البته بعد از آن به شرکت های خصوصی می آییم که آنها هم از ما پول می گیرند. وقتی تمام این مراحل را گذراندم تازه به من کارنامه و مجوز خرید تاکسی می دهند و من باید تاکسی را به قیمتی بیشتر از خودروی معمولی خرید کنم.
عباسی: ایران خودرو ماشین را به همان قیمت می دهد و شرکت مقداری سود بر می دارد.
بلاغی: من باید تاکسی را از شرکت خصوصی خرید کنم. البته برای تمام این مراحل شرکت باید فرم مربوط را بدهد. چرا من فقط باید از ایران خودرو و سایپا ماشین بخرم؟ چه کسی این قرارداد را بسته است؟ این هم یکی از معضلاتی است که باید حتما به آن رسیدگی شود.
یکی از امکاناتی که تاکسیرانی به ما می دهد مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک است و حتی دارند طرح ترافیک را از تاکسی بر می دارند و ما را مجبور می کنند که طرح را بخریم. شرکت های اینترنتی این ضوابط و قوانین را دارند؟
از نظر امکانات؟
صفر
تخفیف؟
هیچ
حتی از سال 92 راننده تاکسی هایی که جدید آمده اند بیمه نمی شوند.
عباسی: بیمه ای که به ما تعلق می گیرد شاید حقیرترین بیمه دنیا باشد؛ چون هیچ گونه حمایتی از ما نمی شود. اگر من تصادف کنم و خانه نشین شوم بیمه بیکاری ندارم ولی بیمه پول خود را هر ماه می گیرد.
بلاغی: بیمه ما تأمین اجتماعی است ولی قوانین آن با تمام بیمه های کارگری فرق دارد و بیمه ما فقط بیمه درمانی است.
حسن پورناظری یکی دیگر از شرکت کنندگان از این جلسه است، 10 سال راننده تاکسی است او هم می گوید: البته بیمه ما گرانتر هم هست.
اختیار دارید که شرکت تان را انتخاب کنید؟
بلاغی: خیر
بابت اینکه عضو این شرکت ها شوید چقدر باید هزینه بدهید؟
بلاغی: هیچ کدام از ما نمی دانیم که این هزینه چقدر است. بزرگترین دغدغه تاکسی ها همین است که هر شرکت یک قیمت می دهد. شورای شهر قانونی را تصویب کرده که باید بر اساس آن جدول همه هزینه ها را دریافت کنند. بدو ورود 300 هزار تومان از ما می گیرند هر سال برای تمدید پروانه باید 50 هزار تومان پرداخت کنیم. جالب است که هزینه دیگری به نام «حکم خط کار» 60 هزار تومان از ما می گیرند.
پورناظری: البته سالانه 120 هزار تومان می گیرند.
بلاغی: یعنی یک سری قانون گذاشته اند و هرکس هرچه قدر دلش بخواهد پول می گیرد. شرکت های خصوصی از ما مبلغی را به عنوان بهای خدمات می گیرند که ما نمی دانیم آن خدمات چیست. طبق قانون شرکت خصوصی باید یک سری امکانات و تجهیزات به راننده بدهد و در قبال آن می تواند 10 درصد از درآمد تاکسی های بیسیم را به عنوان بهای خدمات دریافت کند. این چیزی است که هر شرکت هرچه قدر دلش بخواهد می گیرد که یک شرکت 40 هزار تومان، یک شرکت 80 هزار تومان و شرکت دیگر 180 هزار تومان می گیرند.
پورناظری: من یک سؤال کلی دارم و دوست دارم که این سؤال را از مسئولین سؤال کنید که «معنا و مفهوم شرکت خصوصی چیست؟» آیا شرکت خصوصی این است که سرمایه اولیه (ماشین)، بنزین، استهلاک و هزینه های دیگر را من بدهم و ماهانه به صاحب شرکت هم پول بدهم یا شرکت خصوصی شرکتی است که مکان و امکانات داشته باشد و من را استخدام کند که برای او کار کنم؟
بلاغی: طبق قانون شرکت خصوصی باید خودش تعدادی خودرو داشته باشد و راننده استخدام کند که روی ماشین ها کار کنند و شرکت به آنها حقوق ثابت بدهد یا اینکه ماشین را بفروشد و راننده 10 درصد از درآمد خود را به شرکت بدهد. شرکت های خصوصی چون سرمایه گذاری نکرده اند و فقط از طریق رانت این کار را در دست گرفته اند به راننده کلک می زند و می گوید سند ماشینت را به نام من بزن و در قبال آن شارژ ثابت ماهیانه را از تو نمی گیرم. الآن مشکلی که 500 راننده تاکسی بانوان دارند این است که سندهای آنها به نام صاحب شرکت است و صاحب شرکت وام گرفته و متواری شده است. یعنی آنها پول ماشین را داده اند ولی نه می توانند معاینه فنی بگیرند و نه می توانند اسقاط کنند و هیچ کاری نمی توانند انجام دهند؛ چون سند آنها در گرو بانک است.
حلقه مفقوده اینجاست که وظیفه سازمان تاکسیرانی در قبال این قانون و شرکت های خصوصی که پول اضافه می گیرند چیست؟ ما سازمانی را می خواهیم که به آن دردهای خودمان را بگوییم.
این مصاحبه حرف دل تمام تاکسیرانها میباشد.
بهنگام تنظیم وتصویب قانون شرکت های خصوصی تاکسیرانی تمام مواد قانونی یکطرفه نگارش وبنفع شرکتهای خصوصی تصویب شده و در این قانون تمام مجازاتها برای تاکسیران در نظر گرفته شده ولی برای عدم ارائه کم کاری از سوی شرکتهای خصوصی و وظایف آنهادر قبال تاکسیران اشاره ای نشده است .
امید است مسئولین شورای شهر بعنوان نماینده مردم از ما رانندگان تاکسی که جزو قشر زحمتکش و آسیب پذیر این این جامعه وجزو همین مردم هستیم نصبت به بازنگری قانون تاکسیرانی و لحاظ قانون حمایتی از رانندگان هم اقدام نمایند. با تشکر دایی
این مصاحبه حرف دل تمام تاکسیرانها میباشد.
بهنگام تنظیم وتصویب قانون شرکت های خصوصی تاکسیرانی تمام مواد قانونی یکطرفه نگارش وبنفع شرکتهای خصوصی تصویب شده و در این قانون تمام مجازاتها برای تاکسیران در نظر گرفته شده ولی برای عدم ارائه کم کاری از سوی شرکتهای خصوصی و وظایف آنهادر قبال تاکسیران اشاره ای نشده است .
امید است مسئولین شورای شهر بعنوان نماینده مردم از ما رانندگان تاکسی که جزو قشر زحمتکش و آسیب پذیر این این جامعه وجزو همین مردم هستیم نصبت به بازنگری قانون تاکسیرانی و لحاظ قانون حمایتی از رانندگان هم اقدام نمایند. با تشکر دایی
این مصاحبه حرف دل تمام تاکسیرانها میباشد.
بهنگام تنظیم وتصویب قانون شرکت های خصوصی تاکسیرانی تمام مواد قانونی یکطرفه نگارش وبنفع شرکتهای خصوصی تصویب شده و در این قانون تمام مجازاتها برای تاکسیران در نظر گرفته شده ولی برای عدم ارائه کم کاری از سوی شرکتهای خصوصی و وظایف آنهادر قبال تاکسیران اشاره ای نشده است .
امید است مسئولین شورای شهر بعنوان نماینده مردم از ما رانندگان تاکسی که جزو قشر زحمتکش و آسیب پذیر این این جامعه وجزو همین مردم هستیم نصبت به بازنگری قانون تاکسیرانی و لحاظ قانون حمایتی از رانندگان هم اقدام نمایند. با تشکر دایی
ما تاکسیرانان دیگر حتی باسیلی نیز نمیتوانم صورت خود راسخ نگهداریم دیگر توان تامین مخارج خودرو وخانواده را نیز نداریم سطح درآمدمان بسیار کاهش یافته وهمواره با وجود 12 ساعت کار روزانه شرمنده ای همسر وفرزندانمان هستیم .
تمام اینها فقط وفقط از تصمیمات مدیرانی سرچشمه میگیرد که هر امتیازی را با رابطه های پنهان به شرکتهای خصوصی دادن شرکتهای که در هر فرصتی سعی در استثمار رانندگان دارند که حتی از پول بیمه رانندگان نیز سرقت میکنند.
وبا دریافت شارژ های نا متعارف وبه زور بدون هیچ خدمتی آخرین رمقهای مارا نیز میدوشن.
عملا با فروش طرح ترافیک نا محدود تمام خودروها ی تهران به تاکسی تبدیل شدهاند بدون هیچ نظارتی و تاکسیها بیکار وروز به روز فقیر تر .
تاکسیرانان باید هر ده سال سرمایه خودرا به آتش بکشند.
سرمایه ای که با خون دل واز شکم خود وخانواده اشان زده تا تامین کننده ای اقساط وتعمیرات باشند وبا اسقاط با قیمتی نازل خرید خودروی بد تر از خودروی خود دوباره راهی تعمیرگاه و قطع فروش وقسط بانک شوند بدون ریالی حمایت وبا رقیبانی بی شمار وی درد سر و هزینه نسبت به تاکسی.
امروز تهران جولانگه هموطنان بیکار شهرستانیس پس دیگر تاکسی تهران چه معنای دارد .
اگر مسولین سعی در اجرای قانون ندارند ما را از این تاکسیها وشرکتهای خصوصی واپهای اینترنتی نجات دهند لطفا.
مسافرکشیاگرمنتاییدشدمکارنامهگرفتمپساونکارمنددولتکهمیرهسرکارمسافرمنومیدزدهچیمیگهیااونطرفکهازسروقتگذرانیمیاددوتامسافرسوارمیکنهاخهکجایدنیااینجوریهکههرکسیازجاشبلندمیشهشدهمسافرکشبدونکمترینامنیتبرایمردم
رانندگان تاکسی درتهران روزهای سختی رامیگذرانند.
ازیک سوفشارشرکتهای خصوصی که به هردلیلی پول دریافت میکنندبی دلیل جریمه میکنن.ازسوی دیگرتاسیس شرکتهای اینترنتی وحمایت شدن ازطرف مسئولین.ازسوی دیگرحمایت نکردن وپیگیری نکردن مسئولین سازمان وزیربط وجدیدا هم مشکل بیمه ومعاینه فنی بامبالغی زیاد.به دادما برسیدماهم جزو شهروندان هستیم به خدا .باتشکر
احترما به استحضار میرساند ماه هاست مشکلات رانندگان خدوم تاکسی اعتراض خودشان را از مراجع ذی صلاح انجام داده وپاسخ مناسبی دریافت نکرده اند لذا اینجانبان را برآن داشت بار دیگر ابتدا از مراجع قانونی ومدنی مراتب اعتراض خود را اعلام داشته و خواهان یک موضعگیری و برخورد جدی و مناسب از ناحیه شما مسولین محترم با این معضلات بوجود آمده باشیم وتأکیدا منتظر پاسخگویی صریح وسریع شما باشیم.
فعالیت شرکتهای اینترنتی اعم از اسنپ و تپسی,آژانسی
و مشکلاتیکه این شرکتهای خصوصی جابه جایی مسافر برای تاکسیها بوجود آورده اند
که در ذیل همین نامه به برخی از آنها اشاره میشود,
۱.پایین آمدن درآمد تاکسیهای شهر تهران با وجود تورم موجود و افزوده نشدن کرایه ها.,وتحمیل خودروهای تقسیطی که با این شرایط اقساط آن فقط معوق میشوند.
۲.افزایش بی رویه ترافیک شهر تهران به علت فعالیت غیر مجاز خودروهای شخصی.
۳.افزایش آلودگی هوای تهران بدلیل مهاجرت روز افزون افراد جویای کار از شهرستانها وحومه تهران و عضو شدن در این شبکه های مداخله گر صنفی در شغل شریف تاکسیران .
۴.پایین آمدن سطح اجتماعی و اعتبار تاکسیهای شریف و محترم تهران در بین شهروندان عزیز بعلت تخلف مسافربرهای شخصی و بی ضابطه کار کردنشان که عامه مردم به نام تاکسی ایشان را میشناسند.,در حالی که مسافر بر شخصیند.
۵.جذب تاکسیها در شرکتهای اینترنتی که این مورد بسیار
تلخ, بخاطر نبود کار و درآمد مکفی است و ممکن است باعث نابودی سازمان تاکسیرانی شود.
۶.همکاران ما در فرودگاه مهرآباد با معضل جدی خودروهای وارادتی در سالی که رهبر معظم انقلاب به آن توجه به تولید داخل و اقتصادی مقاومتی دارند مواجهند,چون قبوض این خودروها با اعمال نظر کاربران فروش بلیط فروخته میشوند و تابلوی اعلان نرخ در معرض دید مسافر قرار ندارد و هنگام مراجعه مسافر به گیشه ها اول به مشتری قبض تویوتا را پیشنهاد میدهند ودر صورت نبودنشان به خودروهای داخلی سرویس داده میشود .که این خلاف منویات رهبری در حمایت از تولید داخلیست.
۷. در شرکتهای خصوصی با شارژ های زیاد و عدم مسافردهی و خدمات مناسب به تاکسیران مواجهیم,که باعث ناراحتی قشر عظیمی از ایشان شده.
بدیهی است درصورت عدم رسیدگی به موقع و پاسخ مناسب از طرف سازمان و نهادهای مربوطه نسبت به مشکلات اخیر و وضع موجود ممکن است مشکلات عدیده دیگری حادث گردد که جبران آن غیر ممکن باشد.
لازم به ذکر است
با توجه به اینکه راننده تاکسی تمام موارد قانونی را برای گرفتن کارنامه و مجوز لازم برای فعالیت با خودرو اعم از شهر شناسی سو پیشینه عدم اعتیاد و ... دریافت میکند
و با توجه به پرداخت حق بیمه شخص ثالث بیشتر, مالیات, عوارض و آبونمان و بهای خدمات بیشتر به سازمان و شرکتها
وظیفه حمل و نقل و جابجایی مسافر در سطح شهر را حق مسلم خود دانسته و خواستار حق پایمال شده خویش میباشد.
در پایان از همکاری شما مسوولین کمال تشکر و قدردانی را داریم.
امیدوارم زودتربه نتیجه برسیم.
هرچند اینجاایران است ایرانی که خودیها چپاول میکنن
ایرانی که درلباس هایی مقدس اعتقاداتمان رازیرسئوال میبرند
انشاءالله هرچه سریعتر به پیروزی برسیم تادیگرشرمنده خانواده نگردیم
دیگربس است زوروستم
دیگربس است زیرپرچم سازمانی باشیم که هیچ حمایتی از مارانندگان که پرسنل اصلی سازمان هستیم قراربگیریم
ممنونم از زحمات شما عزیزان
بنده ۱۰سال هست راننده تاکسی هستم و بهترین زمان عمرم رو گذاشتم و هیچی نشدم....وجالب یع زمانی ماشین منم نو بود صفر بود حالا باید زورکی ماشین خارجی بردارم و تو فرودگاه کار کنم تا بتونم منبع درآمدی داشته باشم...باند مافیای تشکیل شده از اقایان که ماشینهای تویوتا و سوناتا و اکسنت میفروشند به قیمت ازاد مگه تاکسی نیست مگه خدمات نمیدیم برای یه مرخصی گرفتن باید پول بدیم...از تاکسی چی مونده برای ما ها...واقعا اون موقع دقیقا ۳ماه طول کشید حراست بنده تا تونستم کارنامه بگیرم بهد الان خیلی راحت بازاریاب رو با یه اس ام اس استخدام میکنند...خوب بفروشیم این به اصطلاح اقایان روسای فرودگاه رو بریم شخصی بخریم نه پول ماهانه شارژ نه پول مرخصی و نه خیلی دنگ و فنگهای دیگه رم نداشته باشیم....واقعا روسای عزیز فکری بکنید اگر اون زمان من شاگردی یه ارایشگاه کرده بودم الان تو این ده سال صاحب شغل بودن به قول مادرم لاقل مادر قیچی و شونه رو برمیداشتی میرفتی تو خونه ها برای خیلی از افراد سالمند و مسن که نمیتونند بیان مغازه سرشون اصلاح میکردی و اینقدرم تو ترافیک و دنده و جریمه و گرما و سرما نمیکشیدی...افسوس که عمرم و جوانیم تو این سازمان هدر رفت....خد پشت و پناهتون...یا حق09391459945فرتوت
من چند سالی هست که به خانواده بزرگ تاگسیرانی پیوستم تنها چیزی که از این شرکت به این بزرگی که خیلی هم به قدرتش ایمان داره میخوام پلاک عمومی منو باپلاک شخصی تعویض کنه اگر درتوانش بود تا درخواستهای بعدی رو بیان کنم
من چند سالی هست که به خانواده بزرگ تاگسیرانی پیوستم تنها چیزی که از این شرکت به این بزرگی که خیلی هم به قدرتش ایمان داره میخوام پلاک عمومی منو باپلاک شخصی تعویض کنه اگر درتوانش بود تا درخواستهای بعدی رو بیان کنم
باید بگم رانندگان تاکسی همشون مشکلات دارن خوب این معلومه همه مشکل دارن نه فقط یک قشر خواص ولی فشار روی ما بیشتر از بقیه جاهاست نه حال رو داریم نه اینده رو فقط روزمرگی شده کارمون . یک نکته مهم هم که وجود داره اینه که ما تاکسی ها هم اپ داریم برای خودمون ولی همکاران تحصیل کرده نمیدونم چرا به جای کمک به رشد این اپ و رفع مشکلامون همش دنبال نابودی هستن هرچی سرمون بیاد حقمونه والا
این شرکتها ی اینترنتی با کرایه های کم و خارج از قوانین دارند در حق ما خیانت میکنند
آخه تا کی بی قانونی و هرج و مرج
ما داریم به تاکسیرانی شارژ میدیم بابت چه خدماتی برای تاکسیرانان چیکار کردند .چرا نمیتونند جلوی مسافر کشهای شخصی را بگیرند.چراشرکتهای اینترنتی را جمع نمیکنند.
باید بگم رانندگان تاکسی همشون مشکلات دارن خوب این معلومه همه مشکل دارن نه فقط یک قشر خواص ولی فشار روی ما بیشتر از بقیه جاهاست نه حال رو داریم نه اینده رو فقط روزمرگی شده کارمون . یک نکته مهم هم که وجود داره اینه که ما تاکسی ها هم اپ داریم برای خودمون ولی همکاران تحصیل کرده نمیدونم چرا به جای کمک به رشد این اپ و رفع مشکلامون همش دنبال نابودی هستن هرچی سرمون بیاد حقمونه والا
بیاید مسولان شهری بداد این متضعفان واقعی برسید
باید بگم رانندگان تاکسی همشون مشکلات دارن خوب این معلومه همه مشکل دارن نه فقط یک قشر خواص ولی فشار روی ما بیشتر از بقیه جاهاست نه حال رو داریم نه اینده رو فقط روزمرگی شده کارمون . یک نکته مهم هم که وجود داره اینه که ما تاکسی ها هم اپ داریم برای خودمون ولی همکاران تحصیل کرده نمیدونم چرا به جای کمک به رشد این اپ و رفع مشکلامون همش دنبال نابودی هستن هرچی سرمون بیاد حقمونه والا
ما خانواده تاکسیرانی مشکلات زیادی داریم که اون قسمتی که به ما مربوط میشه مثل بیمه و هزینه ها و غیره میگذرم چون همکاران گفتن مشکلاتی که عمومی هست و به غیر از تاکسیرانی هم مربوط میشه که اصلی ترین تنها الودگی خواست که با سرد شدن هوا کم کم بروز میکنه از طرفی مناطق طرح داریم از طرفی برچسب طرح میفروشند اخع این دو کار چه چیزی درست میکنه اگه واقعا به فکر تهران و مردمونش هستید مناطق طرح رو بیشتر کنید و طرح هم با قیمتی بفروشید و فقط روزانه که هر کی خواست بخره حساب کنه با حمل و نقل عمومی به صرفه هست یا سوخت رو برای شخصی ها سهمیه کنم تا طرف با یه سرنشین نیاد تو خیابون ساعت ها بیخودی بچرخه
امروزرادیو درمورد تابعیت از قانون برنامه داشت جای همه خالی بود که بگن مابعنوان راننده خواستار اجرای قانون هستیم ومسولین روابط را به ضوابط ترجیح میدن
ماکه کاسه داغ تراز اش نیستیم فقط تکلیف مارا با این یه بام ودو هوا رو روشن کنید،اگه قراره شخصیها کار جابجایی مسافرو انجام بدن تاکسیهارو از این قیدوبند هارها کنید ؤانحلالشو اعلام کنید یا شرکتهای خصوصی را منحل کنید چون اینها خودگردانندوبارمالی ان بدوش ضعیف ماتاکسیرانان است
مسلمان نیستید اگه مارو از این وضعیت نجات ندید
با اقساطماشینامون چکار کنیم که اسطحلاکش اندازه خرج یه خانوار است.بسه دیگه به خدا من ایرانی ام چهل ماه جبهه بودم الانم شیمیایم یه کم بفکر این قشر زحمتکش مظلوم باشید،بازم میگم
مسلمان نیستید اگه مشکل تاکسیران واقعی رو حل نکنید ما کاری به دوشغله ها وغیره نداریم کسیکه درامدش فقط تاکسیه حتما بذارید ببینن باتشکر از خبرگزار
تا آسمان رسیدست گلبانگ زاری ما
باز هم از شما تشکر که لا اقل گوشه کوچکی از حقایق و ظلمی کهوبر تاکسیرانها میشود را بیان کردید
ما هر چوبی که میخوریم، از بی مدیریتی در مدیر تاکسیرانی است که فقط راننده ها را بقولی میچاپه و هیچ کاری، حتی به قدر ارزن هم برای راننده ها نکرده
تاوقتی شهرداری فکر فروش طرح روزانه و هفتگی هست و سازمان تاکسیرانی فکر چاپیدن جیب راننده چه توقعی میشه داشت که اوضاع از این بدتر نشه تاکسیرانی ما حتی نمیتونه با راننده شخصی تو خط خودش مقابله کنه بیمه راننده تاکسی رو نمتونه وصل کنه اپلیکیشن مختلف اومدن کلا کار تاکسی و بیسیم و تلفنی تعطیل شده هیچ کاری بلد نیست بکنه فقط بلده شارژ از راننده بگیره کد جریمه درست کنه دم از بیت المال بزنه انشالله که شهردار جدید و شورای شهر جدید محترم کاری برایه تاکسیرانان شهر تهران انجام بدهند
مشکلات ما اونقدر زیاده که بعضیاشو دوستان عنوان کردن ولی یه مشکل دیگه هم که هست راجع نوسازی تاکسی هاست که ایران خودرو معلوم نیست به چه علت بیشتر از یک ماه که سایت رو بسته و ما موندیم و این ماشین داغون که نمیدونیم با این هزینه زیاد تعمیرش کنیم یا منتظر باز شدن سایت بمونیم اگه هم تعمیر کنیم تا سایت باز بشه میخوان اجبار کنن که باید تعویض کنید
مشکلات شرکتهای خصوصی تاکسی وهزینه های گذاف واجباری ازیکطرف
وجودشرکتهای اینترنتی وکاهش زیاددرامد ازیکطرف پلیس راهورومعاینه فنی بامبلغ زیاد وتست گازازطرف دیگر.
شماروبه خدابه دادما تاکسی های پایتخت برسید.داریم نابود میشیم بابابه خدا ماهم جزءشهروندان هستیم وحق زندگی داریم.
مشکلات شرکتهای خصوصی تاکسی وهزینه های گذاف واجباری ازیکطرف
وجودشرکتهای اینترنتی وکاهش زیاددرامد ازیکطرف پلیس راهورومعاینه فنی بامبلغ زیاد وتست گازازطرف دیگر.
شماروبه خدابه دادما تاکسی های پایتخت برسید.داریم نابود میشیم بابابه خدا ماهم جزءشهروندان هستیم وحق زندگی داریم.
یک سوالی از مسئولین دارم.شما میگویید با آژانس های اینترنتی اشتغال زایی کرده اید آیا درست است که ۸۰درصد کسانی که این کاررا میکنند کارمند، کشاورز، دانشجو،بازاری، خانم خانه دارو... میباشند.
دست شما درد نکند با این اشتغال زاییتون!!!!!!!!!!!!!
آقا یه نفر از این شرکتهای خصوصی سوال کنه که شما که سالانه کلی پول از هر راننده تاکسی میگیرید چه کاری برا راننده تاکسی انجام میدهید من یه راننده تاکسی هستم در روز حداقل بیست نفر از من آدرس می پرسن این عدد را درماه یا در سال ضرب کن ببین در سال چند نفر از من سوال میکنند وجواب درست میگیرن حالا شرکتهای خصوصی حتی طی چند سال به یک سوال من جواب ندادن حالا از شما شهروندان میخواهم که از این شرکتهای مفتخور خصوصی تاکسیرانی سوال کنید شما برای تاکسی تلفنی پانیذ احمد زاهدی چه کاری انجام دادید با تشکر از مسئولان شورای شهر نه سازمان تاکسیرانی نه شرکتهای خصوصی تاکسیرانی چون این دو شرکت با هم همدست شدن تا پدر تاکسیرانان تهران را در آورند آخه یه انصافی یه رحمی یه مسلمونی پیدا شه حق مارا از این ستمگران بیرحم وبی انصاف بگیره یه زمان میگفتن شارژ بیست هزار تومان ندید هر که داده باید پس بگیره چی شد حالا میگن 40یا80یا180هزارتومان برای یک ماه بدید هقصر همه این مسائل یک جوان آقازاده سرمایه دار بنام مظفر است که طی 4سال با قوانین ناحقی که درست کرد باعث بیچارگی قشر زحمتکش تاکسیران شد شخصی که یک روز پشت فرمان تاکسی نبوده نه باید در سازمان تاکسیرانی با نه در شرکتهای خصوصی باشد چطور راننده تاکسی چندین مدل تست میشود ومسئولان تاکسیرانی هیچ تستی نمیشوند حتی اصلان نمیدان تاکسی چیه چه مشکلی داره با تشکر از مسئولان شورای شهر
آقا یه نفر از این شرکتهای خصوصی سوال کنه که شما که سالانه کلی پول از هر راننده تاکسی میگیرید چه کاری برا راننده تاکسی انجام میدهید من یه راننده تاکسی هستم در روز حداقل بیست نفر از من آدرس می پرسن این عدد را درماه یا در سال ضرب کن ببین در سال چند نفر از من سوال میکنند وجواب درست میگیرن حالا شرکتهای خصوصی حتی طی چند سال به یک سوال من جواب ندادن حالا از شما شهروندان میخواهم که از این شرکتهای مفتخور خصوصی تاکسیرانی سوال کنید شما برای تاکسی تلفنی پانیذ احمد زاهدی چه کاری انجام دادید با تشکر از مسئولان شورای شهر نه سازمان تاکسیرانی نه شرکتهای خصوصی تاکسیرانی چون این دو شرکت با هم همدست شدن تا پدر تاکسیرانان تهران را در آورند آخه یه انصافی یه رحمی یه مسلمونی پیدا شه حق مارا از این ستمگران بیرحم وبی انصاف بگیره یه زمان میگفتن شارژ بیست هزار تومان ندید هر که داده باید پس بگیره چی شد حالا میگن 40یا80یا180هزارتومان برای یک ماه بدید هقصر همه این مسائل یک جوان آقازاده سرمایه دار بنام مظفر است که طی 4سال با قوانین ناحقی که درست کرد باعث بیچارگی قشر زحمتکش تاکسیران شد شخصی که یک روز پشت فرمان تاکسی نبوده نه باید در سازمان تاکسیرانی با نه در شرکتهای خصوصی باشد چطور راننده تاکسی چندین مدل تست میشود ومسئولان تاکسیرانی هیچ تستی نمیشوند حتی اصلان نمیدان تاکسی چیه چه مشکلی داره با تشکر از مسئولان شورای شهر
دوستان ما نباید در کشور جمهوری اسلامی
این همه زجه بزنیم و بنالیم و بدختیهایمان را روز و شب به خانواده و دولت و شهرداری و شورای شهر وووو...به گوش مسعولین برسانیم
ما همیشه باید حسادت کشور های دیگر را بکشیم که چرا در جاهای دیگر راننده تاکسی اینقدر عزت و احترام دارد و با هشت الی ده ساعت کار منطقی یک زندگی مرفه و بی دق دقه را داشته باشند به خدا ما هم میتوانیم چون قانون های کشور ما هم مانند دیگر کشورها خیلی دقیق و شفاف و چه بسا خیلی بهتر باشد چون کشور ما اسلامی و قانون های ما مطابق با عدل علی (ع) است به شرط اینکه این قانونها به درستی اجرا شود و در اجرای آن کوتاهی نشود و هر ارگان یا سازمان یا نهادی به وظیفه خود طبق قانون عمل کند والله نیازی نیست بنده و همکاران عزیز من هر شب و روز در گروه های چندین هزار نفری که فقط شده محفل رنج و غم این مردان و زنان با غیرت که جز یک روزی حلال چیزی نمیخواهند. ما از تصمیم گیرنده ها فقط اجرای قانون را میخواهیم و صد البته که مسعولین همه میدانند که مسافرکشی با خودروی شخصی ممنوع است فروش طرح ترافیک ممنوع است.شرکتهای خصوصی تاکسیرانی فقط مشغول بهره کشی از تاکسی ران هستند و دیگر مشکلات که دوستان بازگویی خواهند کرد
با تشکر.تاکسیران مستأصل شهر تهران
این مصاحبه حرف دل تمام تاکسیرانها میباشد.
بهنگام تنظیم وتصویب قانون شرکت های خصوصی تاکسیرانی تمام مواد قانونی یکطرفه نگارش وبنفع شرکتهای خصوصی تصویب شده و در این قانون تمام مجازاتها برای تاکسیران در نظر گرفته شده ولی برای عدم ارائه کم کاری از سوی شرکتهای خصوصی و وظایف آنهادر قبال تاکسیران اشاره ای نشده است .
امید است مسئولین شورای شهر بعنوان نماینده مردم از ما رانندگان تاکسی که جزو قشر زحمتکش و آسیب پذیر این این جامعه وجزو همین مردم هستیم نصبت به بازنگری قانون تاکسیرانی و لحاظ قانون حمایتی از رانندگان هم اقدام نمایند. با تشکر دایی
چرادر کشور اسلامی که خود راحامی مستضعفان جهان میدونه قانون نه تنها رعایت نمیشه بلکه برعکس انجام میشه یعنی حمل مسافر که فقط باید توسط خودرو با پلاک عمومی انجام بشه جریمه دارد توسط ناظران تاگسیرانی وراهنمای ورانندگی وحمل مسافر توسط خودرو شخصی با پلاک شخصی نه توسط ناظران تاکسیرانی نه توسط ماموران راهنمایی وزانندگی هیچ جریمه ایی نمیشوند حتی کار بجایی کشیده شده که ماموران راهنمایی ورانندگی با لباس شخصی وخودرو بدون پلاک اقدام به مسافر کشی میکنند و وقتی ما اعتراض میکنیم با کمال وقاحت میگویند به شما ربطی ندارد فقط به من بگویید در این مملکت آیا قانون هست یا نه با تشکر
من بعنوان یک راننده تاگسی تهران فقط از شهردار تهران دو چیز بیشتر نمیخواهم که با انجام این دومورد راحت مشکلات عمده تاکسیرانان شهر تهران حل میشود
1-لطفا آرم طرح را فقط روزانه انهم هر روز برای روز بعد فقط بفروشید چون با این کار هم درآمد شهرداری افزایش میابد و چون طرح روزانه گرانتره هم برای مسافر بر های شخصی نمی صرفد هر روز طرح 40هزار تومانی بخرند
2-قانون جریمه مسافر بران شخصی که در تمام شهرها و روستاها انجام میشود در تهران هم انجام شود یا اعلام شود حداقل توسط دوربین های هوشمند ترافیک مسافر بران شخصی جریمه میشوند تا با ماموران راهنمایی و رانندگی در گیری ایجاد نشود
با تشکر لطفا مشکلات وراه حلهایی که توسط رانندگان تاکسی ارائه میشود را جدیی تر گرفته وبکاربگیرید مطمئن باشید بنفع هم است
با تشکر از همه زحمتکشان شهر تهران ( زاهدی. )
به خاطر ارزونبریهای این اینترنتیها باید درامدمون یک سوم بشه به خدا امروز از ساعت 7صبح تا 8 شب 55 تومان کار کردم
درباره اختلاف نرخ کرایه تاکسی با اسنپ و تپسی، مگر نرخ را در شورای شهر تصویب نمیکنن بعد به ما تاکسیمتر میدن پس چرا شرکتهای اینترنتی ملزم به رعایت آن نیستن
با تشکر
برای نقل و انتقال یک میلیون تومان.
پول خط فرودگاه رو رو ماشین گرفتن و برای هر سرویس 15 درصد پیش پیش میگیرند و اگر از نوبتت بگذرد دوباره 15 درصد میگیرند.
اغدام به جریمه های سنگین میکنند حتی بی گناه.
و
و
و
برای نقل و انتقال یک میلیون تومان.
پول خط فرودگاه رو رو ماشین گرفتن و برای هر سرویس 15 درصد پیش پیش میگیرند و اگر از نوبتت بگذرد دوباره 15 درصد میگیرند.
اغدام به جریمه های سنگین میکنند حتی بی گناه.
و
و
و
آقای شهردار جدید لطفا تمام مدیران ومعاونان تاکسیرانی شهرداری تهران را عوض کرده ویک اقدام انقلابی در سیستم حمل ونقل شهر تهران ایجاد کنید وبا بکار گیری مدیران انقلابی دلسوز کمکی به رانندگان تاکسی بنمایید خداوند به شما خیر دهد باتشکر تاکسیدار بیچاره تلفنی پایتخت تهران
اینطور که از سابقه جناب شهرپار پیدا است ایشان فردی فرهیخته وکاردان درامور محوله بوده اند لااقل تا آنجا که من میدانم لذا بنده بعنوان یک عضو کوچک از این اجتماع بزرگ خواسته ای دارم که خواسته آحاد این جمعیت زروق به گل نشسته شرمسار از روی اهل خانه میباشد
آقای شهردار همانطور که میدانید این صنف کاملا خصوصی است که متاسفانه انتخاب مدیرعامل یا بهتر بگویم انتصاب وسیاست گذاریهای آن کاملا دولتی خاصه به متولی گری شهرداریها به انجام میرسد خواهش ما از شما این است که شرکتهای خصوصی را که چنانکه نیک میدانید هر یک به نحوی از انحا به طرق مختلف وباند بازی واستفاده ازانواع مختلف رانت موجودیت یافته وبا سواستفاده از این قشر ضعیف وآسیب پذیر به سود آنچنانی رسیده اند خلع ید نموده وانچنانکه باید این صنف یا سازمان را باراهنمایی ها و درایت جنابعالی به کانال بایسته و شایسته خود رهنمون شده که مطمینا با داشتهای خود چه مالی وملکی ونیروهای صدیق وفهیم و زحمتکش انشالله به سر منزل مقصود رهسپار خواهیم شد در پایان از توجه حضرت عالی بینهایت سپاسگزاریم
این مصاحبه حرف دل تمام تاکسیرانها میباشد.
بهنگام تنظیم وتصویب قانون شرکت های خصوصی تاکسیرانی تمام مواد قانونی یکطرفه نگارش وبنفع شرکتهای خصوصی تصویب شده و در این قانون تمام مجازاتها برای تاکسیران در نظر گرفته شده ولی برای عدم ارائه کم کاری از سوی شرکتهای خصوصی و وظایف آنهادر قبال تاکسیران اشاره ای نشده است .
امید است مسئولین شورای شهر بعنوان نماینده مردم از ما رانندگان تاکسی که جزو قشر زحمتکش و آسیب پذیر این این جامعه وجزو همین مردم هستیم نصبت به بازنگری قانون تاکسیرانی و لحاظ قانون حمایتی از رانندگان هم اقدام نمایند. با تشکر دایی