ورزشی

داستان کودکانی که با تیم های فوتبال وارد زمین می‌شوند

این اتفاق از ابتدای قرن بیست و یکم میلادی و برای تلطیف روح فوتبال و نزدیکی بیش از حد کودکان و جوانان به فوتبال رخ داد و حالا به یک رسم و سنت تبدیل شده است.

به گزارش تجارت امروز؛حضور کنار ستارگان فوتبال، چه ایرانی و چه خارجی، آرزویی است که هر کودک عاشق فوتبالی دوست دارد، آن را تجربه کند. برای کودکانی که هنوز با فوتبالیست واقعی شدن فاصله دارند، دیدن صحنه ورود کودکان به زمین چمن در ابتدای مسابقات ورزشی، در حالی که دست یک از بازیکنان را گرفته اند، رشک برانگیز است و هر کسی حداقل یک بار آرزوی چنین اتفاقی را کرده است.
این اتفاق از ابتدای قرن بیست و یکم میلادی و برای تلطیف روح فوتبال و نزدیکی بیش از حد کودکان و جوانان به فوتبال رخ داد و حالا به یک رسم و سنت تبدیل شده و تقریبا در همه بازی ها، بازیکنان داخل زمین دست کودکان را می چسبند و وارد زمین می شوند و در مراسم ابتدای بازی ها هم شرکت می کنند.
تاکنون تصاویر زیادی از ذوق و شوق کودکان در این مراسم ها ثبت شده و حتی ستارگان بزرگ فوتبال جهان هم بعضا با این کودکان همزادپنداری کردند تا با همکاری همدیگر صحنه های جالبی را ثبت کنند.
اما این کودکان چطور وارد زمین شدند؟ بچه ها و کودکان بیشتر به این فکر می کنند که چون آنها پدر پولداری دارند، توانستند وارد زمین شوند؟! اما واقعیت چیست؟

حضور کودکان در داربی ۸۵

داستان کودکانی که با تیم های فوتبال وارد زمین می‌شوند
این برنامه در لیگ برتر ایران هم برگزار می شود و معمولا در بازی های داخل تهران همیشه شاهد حضور ۲۲ کودک در مراسم ابتدای بازی ها هستیم و در این سال ها کودکان زیادی تواستند حداقل یک بار به رویای خود که حضور کنار فوتبالیست های معروف است برسند.
در داربی ۸۵ پایتخت هم این مراسم برگزار شد و بازیکنان هر دو تیم استقلال و پرسپولیس با حضور چند بازیکن وارد زمین شدند و قبل از شروع بازی و در تونل، این کودکان با موبایل های خود عکس سلفی هم به تعداد دلخواه شان انداختند که صبوری بازیکنان جالب بود.

چه کسی کودکان را به مسئولان برگزاری مسابقه معرفی می کند

برخلاف باور رایج که این کودکان از طریق روابط نزدیک والدین شان مثلا با بازیکنان، در مراسم ابتدایی وارد زمین می شوند، مسئول امور فرهنگی هیات فوتبال تهران می گوید: با توجه به توافقی که چندین سال قبل در سازمان لیگ صورت گرفت، از طرف سازمان های خیریه، کودکان بی سرپرست و کودکانی که با بیماری دست و پنجه نرم می کنند، این کودکان برای مراسم قبل از بازی معرفی می شوند و می توانند دقایقی را کنار بازیکنان حضور داشته باشند.
او اضافه کرد: بارها مشاهده کردم که چطور این کودکان از دیدن بازیکنان ذوق می کنند و تا سال ها این صحنه در خاطرشان می ماند. شاید خوش شانش باشند و برای دفعه دوم هم معرفی شوند اما عمدتا این سازمان ها کودکانی را انتخاب می کنند که قبلا در چنین شرایطی حضور نداشتند. این کار هیچ گونه عواید مادی دربر ندارد و صرفا به خطر عواید معنوی و فرهنگی در مراسم های قبل از بازی حضور دارند.

نتوانستم با کمال حرف بزنم ولی عکس نداختم

امیررضا یکی از کودکانی است که پیش از شروع بازی به همراه بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس وارد زمین شد و بعد از بازی هم از روی سکوها این مسابقه را تماشا کرد. خبرنگار ورزشی جی پلاس دقایقی را با این کودک صحبت کرد که جالب و خواندنی است:
با کدام بازیکن وارد زمین شدی؟
با کمال کامیابی نیا وارد زمین شدم.
پرسپولیسی هستی؟
بله پرسپولیس را دوست دارم.
توانستی با کمال صحبت کنی؟
با او عکس انداختم. بعد از کامیابی نیا، با علیپور و ربیع خواه هم عکس انداختم. نمی دانستم چه بگویم!
پس حسابی خوشحالی؟
خیلی خوشحالم. همیشه دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم و کنار بازیکنان باشم.
دوست داری باز هم بازیکنان را از نزدیک ببینی؟
خیلی دوست دارم. امیدوارم باز هم بتوانم به بازی های فوتبال بیایم.
هر چند این اقدام به تقلید از کورهای خارجی انجام می شود اما کار پسندیده ای است که می تواند برای دقایقی کودکانی را در سنین بسیار کم خوشحال کند و تا پایان عمرشان به عنوان یک اتفاق شیرین در ذهنشان ثبت شود.
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا