نفت و پتروشیمی

با محصولات پتروشیمی دهلران آشنا شوید

خوراک مجتمع پتروشیمی دهلران از پالایشگاه گاز و گاز مایع NGL ۳۱۰۰ واقع در چشمه خوش تأمین و اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، سوخت کوره و بنزین تولید خواهد کرد و پس از بهره برداری نهایی سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون یورو برای کشور ومنطقه سود آوری دارند.

به گزارش تجارت امروز؛ مدیر عامل پتروشیمی دهلران گفت: در حال حاضر پیشرفت کلی پروژه در همه زمینه ها بیش از ۲درصد است وانتظار داریم مسئولان استانی برای تسریع در روند کار وجذب اعتبار اختصاص یافته از طریق صندوق توسعه ملی ما را یاری کنند.
پتروشیمی دهلران در سال ۸۶ برای اولین بار کلنگ آن بر زمین زده شد اما پس از آن هیچ اقدام اجرایی صورت نگرفت و پس از آن نیز بارها کلنگ آغاز عملیات آن بر زمین زده شد و اتفاقی نیفتاد.
یکی از دلایل این اتفاق نبود سرمایه گذاری که برای آغاز عملیات اجرایی مصمم باشد تا اینکه در شهریور سال ۹۶ و با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عملیات اجرایی آن آغاز شد.
تجهیز شدن کارگاه و رفت و آمد ماشین آلات سنگین مردم شهرستان دهلران را امیدوار کرد که اینبار جرکت رو به جلو است و آینده ای درخشان در مسیر دیده می شود.
حال که نزدیک به یک سال و ۲ماه از آغاز عملیات می گذرد این شرکت در دل بیابان برای خود ارز اندام می کند و هر روز که از آنجا می گذری ساختمانی جدیدی سبز شده است.
بر همین اساس، “تیرداد اعلایی” مدیر عامل پتروشیمی دهلران اظهار کرد: بعد از کلنگ زنی این پروژه اقدمات لازم برای تکمیل وتجهیز کارگاه در دستور کار ما قرار گرفت
وی افزود: با مکاتبه وزیر نفت برای سرعت بخشی این پروژه اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه تخصیص یافته که برای دریافت این مبلغ در حال تکمیل مراحل قانونی هستیم.
مدیر عامل پتروشیمی دهلران ادامه داد: خوراک مجتمع پتروشیمی دهلران از پالایشگاه گاز و گاز مایع NGL  ۳۱۰۰ واقع در چشمه خوش تأمین واتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، سوخت کوره و بنزین تولید خواهد کرد و پس از بهره برداری نهایی سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون یورو برای کشور ومنطقه سود آوری دارند.
وی گفت: طبق برنامه زمان بندی تکمیل این پروژه ۴۸ ماهه است و این روند در صورتی است که ما بتوانیم قطعات مورد نیاز پروژه را باتوجه به تحریم های ظالمانه از خارج کشور تامین کنیم.
اعلایی عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی صندوق بازنشستگی نفت برای پروژه پتروشیمی دهلران هزینه شده است.
وی به اشتغال بومی ها اشاره نمود و ابراز داشت: استفاده از پیمانکاران ونیروهای بومی از الویت کاری ما است واگر نیروهای تخصیی در منطقه واستان نباشند قطعا ما از خارج از استان آنها را تامین خواهیم کرد.
مدیرهامل پتروشیمی دهلران با بیان اینکه  در حال حاضر ۳۲۰ نفر در پتروشیمی دهلران مشغول به فعالیت هستند گفت: از این میزان ۷۵درصد بومی منطقه هستند.
وی اظهار نمود: طبق برنامه زمان بندی طی دوسال آینده برای دوره ساخت ونصب بیش از ۴هزار نفر در این پروژه جذب خواهند شد که قطعا بیش از ۶۰درصد آنها بومی است.
اعلایی بیان نمود: در حال حاضر پیشرفت کلی پروژه در همه زمینه ها بیش از ۲درصد است وانتظار داریم مسئولان استانی برای تسریع در روند کار وجذب اعتبار اختصاص یافته از طریق صندوق توسعه ملی ما را یاری کنند.
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا