کد خبر: ۴۰۱۷۵
تعداد بازدید: ۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار جوابگوی حل مشکل صنعت خودروسازی نبود. اگر دست خودروسازان را برای قیمت باز گذاریم حقوق مصرف‌کننده تضییع می‌شود.

به گزارش تجارت امروز؛ مشکل خودروسازان از سالیان پیش وجود داشته و شرایط خاص کشور به این مشکلات دامن زده است. خودروسازان نتوانستند به تعهدات قبلی خود -که پیشفروش حدود یک میلیون دستگاه بود- عمل کنند.

 مقرر بود؛ با فروش خودرو ۵ درصد زیرقیمت بازار، خودروسازان نفس تازهای گرفته و تولیدات و حجم عرضه را افزایش دهند تا با این روش قیمت چهارچرخها کنترل شود.

با شروع تحریمها و خروج شرکای خارجی از ایران مشکلات خودروسازی افزایش پیدا کرد از سوی دیگر جلوگیری از واردات خودروهای خارجی مشکلات بسیاری برای بازار این گالا ایجاد کرده است.

ای براساس پیشبینیها باید با فروش فوری و عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار مشکلات خودروسازان تا حدودی حل میشد و بازار چهار چرخ ها سامان میگرفت اما در عمل این امر محقق نشد.

در صورتی که خودروسازان ملزم به کاهش قیمت خودرو شوند فعالان این صنعت به دلیل زیان وارده حجم تولیدات را کاهش داده و عرضه خودرو را کاهش میدهند در نتیجه قیمت چهارچرخها نیز روند صعودی به خود میگیرد از سوی دیگر اگر از افزایش قیمتها جلوگیری نشود مردم نمیتوانند خودرو خریداری کنند.

افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر نشان داد که سیاست فروش فوری و استفاده از فرمول ۵ درصد زیر قیمت بازار نمیتواند مشکل صنعت خودروسازی را حل کند. واردات خودرو باید آزاد شود چراکه در شرایط کنونی فشار روانی بر مردم بسیار است.

 فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار جوابگوی حل مشکل صنعت خودروسازی نبود. اگر دست خودروسازان را برای قیمت باز گذاریم حقوق مصرفکننده تضییع میشود.

افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر نشان داد که سیاست فروش فوری و استفاده از فرمول ۵ درصد زیر قیمت بازار نمیتواند مشکل از این صنعت را حل کند و جوابگوی ساماندهی قیمت بازار چهارچرخ باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: