کد خبر: ۴۲۳۲۶
تعداد بازدید: ۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
نتایج یک تحقیق در آمریکا: مزیت تجربه بالا در راه‌اندازی کسب‌وکار موفق
به گزارش تجارت امروز؛  مارک زاکربرگ و بیل گیتس، شرکت‌های منحصر به فرد خود را وقتی هنوز نوجوان بودند، پی‌ریزی کردند. استیو جابز اپل را در سن ۲۱ سالگی راه‌اندازی کرد. داستان‌های این افراد که تا حد زیادی توجه رسانه‌ها را جلب کرده و بارها و بارها به آنها پرداخته شده، این باور را القا می‌کنند که کارآفرینان جوان‌تر موفق‌ترند. اما تحقیقاتی که دنیل کیم، استاد مدیریت دانشگاه وارتون انجام داده، نشان می‌دهد این افراد استثنا هستند و میانگین سنی کارآفرینان موفق، بالاتر از اینها است. این تحقیق که «سن و کارآفرینی با رشد سریع» نام دارد، به این نتیجه رسیده که موفق‌ترین بنیان‌گذاران کسب‌وکار در آمریکا، در دهه ۴۰ زندگی خود بوده‌اند. تعدادی از اقتصاددانان و استادان برجسته از مدرسه کسب‌وکار کلاگ و مدرسه مدیریت MIT هم در این تحقیق مشارکت داشته‌اند. موسسه وارتون با آقای کیم در مورد اینکه کارآفرینان میانسال چگونه از مزیت تجربه در بنیان‌گذاری کسب‌وکار استفاده می‌کنند،یکسری نظریه‌ها وجود دارد که می‌گویند چرا جوان‌ترها ممکن است کارآفرینان بهتری باشند. در این زمینه، دو ایده به ذهن می‌رسد. یکی اینکه افراد جوان ایده‌های ویرانگر بیشتری دارند، چون کمتر زیر بار الگوهای موجود یا روش‌های استاندارد انجام کارها می‌روند. در نتیجه، برای به سرانجام رساندن ایده‌های جدید و متحول‌کننده، در موقعیت بهتری قرار دارند. ایده دوم این است که جوان‌ها زمان و انرژی بیشتری دارند. راه‌اندازی یک کسب‌وکار سفری طاقت‌فرسا است که جوان بودن می‌تواند از این لحاظ یک مزیت باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری