مجلس یازدهم از شعار تا عمل
اغلب نمایندگان مجلس یازدهم، مجلس قبلی را به بیتوجهی به معیشت مردم و مسایل اقتصادی متهم میکردند و عموما با وعدههای اقتصادی به مجلس راه پیدا کردهاند.

به گزارش
تجارت امروز؛ اما جالب است که همین نمایندگانی که خود را دلسوز معیشت مردم و نگران وضعیت اقتصادی آنها نشان میدادند، در روزهای اخیر، بیشترین وقت خود را صرف شعار دادن علیه فضای مجازی و شبکههای اجتماعی کردهاند. آنها طوری سخن میگویند که گویا تمام مشکلات کشور برآمده از فضای مجازی است و اگر فضای مجازی نبود و شبکههای اجتماعی به کلی تعطیل میشد دیگر مشکلی برای کشور باقی نمیماند!
اگر واقعا اینطور است، بهتر است نمایندگان مجلس طرح تعطیلی کلیه شبکههای اجتماعی را ارائه دهند تا با این کار، لاقل مشکلات اقتصادی مردم حل شود! اما اگر مشکلات اقتصادی مردم با تعطیلی شبکههای اجتماعی حل نمیشود، به فکر رفع مشکلات اساسی مردم مثل تورم و گرانی و بیکاری باشند و به جای شعار دادن، اندکی عمل کنند.
جالب اینجاست که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که خود را صاحبنظر در همه امور میداند، در روزی که دلار مرز نوزده هزار تومان را رد کرده و در روزهایی که افزایش بیسابقه اجاره مسکن، کام مستاجران را تلختر از همیشه کرده و در زمانهای که مشکل تورم و بیکاری پابرجاست، درباره مدیریت فضای مجازی سخن گفته است؛ گویا مهمترین مشکل فعلی کشور، نه مسائل اقتصادی، بلکه شبکههای اجتماعی است!
جالبتر اینکه آقای قالیباف، برای مدیریت مناسب فضای مجازی، صنعت خودرو را مثال زده و گفته که میتوان فضای مجازی را هم مثل صنعت خودرو مدیریت کرد. صرفنظر از اینکه هیچ تشابهی بین فضای مجازی و صنعت خودرو نمیتوان پیدا کرد، یک نکته را باید به آقای قالیباف یادآوری کنیم که چگونه صنعت خودرو را الگو میداند، وقتی همچنان با کمترین بازدهی، بیکیفیتترین خودروها را تولید میکند؟!
به نظر میرسد مجلس اصولگرا نه تنها از همین ابتدا اولویتهای خود را گم کرده است، بلکه در الگوبرداری و قیاس هم دچار ضعفهای مفرطی است که باید برای رفع آنها چارهای بیندیشد تا مصداق ضربالمثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» نباشد.