دهقانی نیا با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گلوگاهی به نام «خدمات پس از فروش» وجود دارد، گفت: سامانه شناسه کالا به همراه سامانه گارانتی ذیل سامانه جامع تجارت برای درج شناسه رهگیری، گلوگاه را مدیریت میکنند.

به گزارش تجارت امروز؛ شب گذشته (چهارشنبه 4 تیر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گلوگاهی به نام «خدمات پس از فروش» وجود دارد، گفت: سامانه شناسه کالا به همراه سامانه گارانتی ذیل سامانه جامع تجارت برای درج شناسه رهگیری، گلوگاه را مدیریت میکنند. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: ۹۶۰ هزار کد هگیری تاکنون برای لوازم خانگی صادر شده و به مرحله ایی رسیده ایم که برای ادامه مراحل بعدی میتوانیم اقدام کنیم. او افزود: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حدود ۸۰ درصد شناسه کالا و شناسه رهگیری را ثبت کرده اند و این روند فزاینده است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توصیه کرد: خریداران لوازم خانگی هنگام خرید، حتما کد رهگیری ۱۳ رقمی روی بسته بندی کالا را بررسی کنند. او گفت: با اجرای این طرح ابزار تشخیص برای مردم و بازرسان ایجاد شده و کالایی که شناسه رهگیری ندارد، خدمات پس از فروش به آن تعلق نمیگیرد و کالای قاچاق محسوب میشود.
نکته قابل تامل در خصوص صحبتهای ایشان این است که آیا تاکنون نمایندگیهای رسمی و شرکتهای پشتیبانی کننده لوازم خانگی به لوازم خانگی قاچاق خدمات پس از فروش ارائه میکردند؟