گردشگریمسکن

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

در دهه‌های اخیر آسمان‌خراش‌های زیادی ساخته شده‌اند، اما همه به یک اندازه مشهور نیستند. صرفاً برخی از چندصد آسمان‌خراشی که در طی دهه‌های اخیر ساخته شده‌اند، به‌سبب ارتفاع بسیارشان و البته با توجه به معماری ویژه‌ای که دارند، شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند. این نوشتار به معرفی ۸ تا از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان که البته هر یک شهرتی جهانی دارند می‌پردازد.

بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان

نکته: فهرست زیر به‌ترتیب ارتفاع نیست، بلکه ترتیب برج‌هایی که در ادامه می‌آیند تصادفی است:

۱- برج‌العرب

برج‌العرب سال‌های سال نماد دبی بود، تا این‌که چند سال پیش برج خلیفه ساخته شد و برج‌العرب این جایگاه خود را از دست داد، اما همچنان یکی از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان است و البته از مشهورترین‌ها به شمار می‌رود.
این برج بر روی یک جزیره‌ی مصنوعی در ساحل جمیرا ساخته شده. در طبقات زیرین‌اش، در زیر دریا، یک رستوران بسیار جذاب دارد. دیواره‌های رستوران از شیشه‌های اکلریلیک با ضخامت بسیار زیاد ساخته شده‌اند تا در برابر فشار ناشی از موج مقاومت کنند.

۲- برج خلیفه

برج خلیفه هم در دبی قرار دارد و در حال حاضر مرتفع‌ترین برج جهان است. این برج زیبا بیش از ۱۶۷ طبقه است و از جدیدترین موارد در فهرست ما در مورد بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان محسوب می‌شود. برج خلیفه پروژه‌ای بود همراه با دبی‌مال. ابتدا دبی‌مال ساخته شد و چند سال بعد کار ساخت برج خلیفه به پایان رسید.
دبی‌مال از وسیع‌ترین مراکز خرید مدرن جهان است و در داخل به برج خلیفه راه دارد.

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

۳- برج F & F

برج اف اند اف، برجی پیچشی در کشور پاناما است. این برج ۵۲ طبقه همواره در حال چرخش است و جالب آن‌که هر طبقه‌ی آن به‌شکل جداگانه قابلیت چرخش دارد. همین قضیه موجب شده که هر طبقه به‌تنهایی ۴ تراس داشته باشد! این برج را با نام «برج انقلاب» هم می‌شناسند.

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

۴- مارینا بی سندز

مارینا بی‌سندز از لوکس‌ترین هتل‌های جهان است. این سازه در واقع ۴ برج است، سه برج آن به شکل عمودی اند و یک برج به شکل افقی روی این سه برج سوار شده است. این آسمان‌خراش از ۵۷ طبقه برخوردار است. ضمناً برج افقی که روی سه برج عمودی استوار شده از بزرگ‌ترین استخر بی‌انتهای جهان برخوردار است.

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

۵- برج عروس خلیج

برج عروس خلیج در شهر بصره در کشور عراق واقع است. این برج را می‌خواهند به مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان تبدیل کنند و قرار است از حدود ۲۳۰ طبقه برخوردار شود. البته هنوز ساخت این برج به پایان نرسیده و ۲۳۰ طبقه ساخته نشده‌اند.
یک کمپانی عراقی-انگلیسی که مسئول ساخت این برج شده، یعنی کمپانی AMBS، اعلام کرده ساخت این برج ۱۱۵۲ متری فقط برای این نیست که رکورد ارتفاع آسمان‌خراش‌های جهان شکسته شود، بلکه برای این است که شهری عمودی برخوردار از مدرسه، هتل، اداره، بانک و … ساخته شود!

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

۶- برج Turning Torso

برج Turning Torso یا برج پیچنده یکی دیگر از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان است. این برج در شهر مالمو در کشور سوئد قرار دارد و سال ۲۰۰۵ ساخته شده‌است.
طراح این برج، معمار مشهور اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا است. هنوز هم که حدود ۱۵ سال از ساخت این برج پیچشی گذشته، بلندترین آسمان‌خراش در کل کشور سوئد است. چنان‌که در تصویر می‌بینید این برج از ۹ قطعه‌ی مکعبیِ جداگانه برخوردار است که هر یک از این قطعات ۹۰ درجه به نسبت قطعه‌ی زیرین‌اش پرخش داشته و همین باعث بروز یک پدیده به نام توهم نوری شده است. برج ۱۹۰ متر ارتفاع و ۵۴ طبقه دارد و بسیاری از واحدهای آن مسکونی اند.

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

۷- برج Evolution

برج Evolution یا برج تکامل یا همان برج فرگشت یکی دیگر از خاص‌ترین و بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان است. این برج جالب در کشور روسیه قرار دارد و ارتفاع‌اش حدود ۲۴۶ متر است. برج تکامل، چنان‌که می‌بینید، جلوه‌ای همچون DNA انسان دارد. این برج در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و از برج‌های پیچشی جهان است. هر طبقه‌ی آن ۳ درجه چرخش دارد و کل ساختمان تقریباً ۱۳۵ درجه چرخش‌اش است. در ضمن تعداد کل طبقه‌های ساختمان ۵۵ طبقه است.

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

۸- برج مرکز پادشاهی یا برج المملکه

برج المملکه از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان است و در شهر ریاض در کشور عربستان واقع است. نکته‌ی جالبی که در مورد برج المملکه وجود دارد این است که در طبقه‌ی ۷۲ آن یک مسجد قرار دارد که با عنوان مرتفع‌ترین مسجد جهان شناخته می‌شود.
ساخت این برج ۲۹۰,۴ متری حدود ۴۵۰ میلیون دلار خرج برداشته است.

۸ تا از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان

هم‌چنین اگر علاقه‌مند به مطالعه دیگر اخبار مرتبط با حوزه گردشگری هستید، می‌توانید از مجله گردشگری نیلی‌گشت بازدید کنید و اگر هم تمایل دارید در کنار اخبار گردشگری از سایر اخبار حوزه‌های دیگر خبری نیز مطلع شوید می‌توانید از مجله اینترنتی خبر ببر بازدید کنید.
اگر هم کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید آن را در فضای مجازی بیشتر تبلیغ کنید، می‌توانید از وب‌سایت ثبت آگهی رایگان که با نام راگهی شناخته می‌شود استفاده کنید. استفاده از خدمات راگهی رایگان می‌باشد و فقط برای خدمات آگهی ویژه و نردبان هزینه اخذ می‌گردد. راگهی دارای نشان اینماد می‌باشد و در کافه بازار و گوگل پلی استور نیز به ثبت رسیده است.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا