صنعت

چه موقع می‎توان فهمید که روغن موتور آسانسور باید تعویض شود؟

موتور آسانسور یکی از قطعاتی است که در آن از روغن‎های موتور آسانسور استفاده می‎شود. با توجه به این نکته نیاز است تا در زمان دریافت خدمات سرویس و نگهداری آسانسور از سرویس‎کار شرکت آسانسور بخواهید تا روغن موجود در موتور آسانسور را مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز روغن آن را تعویض کند.

به گزارش تجارت امروز؛ امروزه در بسیاری از ساختمان‎های چند طبقه می‎توان سرویس‎های حمل . نقلی با نام آسانسور را مشاهده کرد که دارای اجزا و قطعات مختلفی هستند و جابجایی بین طبقات را برای ساکنان آن ساختمان آسان و راحت می‎کنند. با توجه به عملکرد مناسب این نوع سرویس‎ها استقبال بسیار خوبی از آنها صورت گرفته و افراد زیادی در ساختمان‎ها از آنها استفاده می‎کنند. با توجه به این موضوع شرکت‎های زیادی در این زمینه شروع به فعالیت کردند و خدمات مختلفی را که شامل سرویس و نگهداری آسانسور نیز می‎باشد را به مشتریان خود ارائه می‎کنند.

همانطور که گفته شد این نوع وسایل نقلیه دارای قطعات زیادی می‎باشند که این موضوع سبب شده تا آسانسورها به یکی از سیستم‎های پیچیده موجود در ساختمان‎ها تبدیل شوند. با توجه به میزان حساسیت و همچنین میزان پیچیدپی این نوع دستگاه‎ها نیاز است تا در دوره‎هایی منظم خدمات سرویس کابین آسانسور را که توسط شرکت‎های معتبر فعال در این زمینه دریافت نمایند.

توجه داشته باشید که خدمات تعمیر و قیمت کابین آسانسور باید توسط سرویس‎کار شرکت آسانسور انجام شود زیرا این سیستم‎ها دارای پیچیدگی زیادی هستند و در صورتی که افراد غیر مجاز اقدام به تعمیر و یا نصب آن نمایند امکان بروز سانحه در آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه در رابطه با برخی از قطعاتی که در این نوع سیستم‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرند و در آنها از روغن استفاده می‎شود اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد. در صورتی که قصد دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری را بدست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شد آسانسورها دارای قطعات زیادی هستند که برخی از آنها نیاز دارند تا در زمان فعالیت از انواع مختلفی از روغن برای روان کاری و یا خنک کاری استفاده نمایند. موتور آسانسور یکی از قطعاتی است که در آن از روغن‎های موتور آسانسور استفاده می‎شود. با توجه به این نکته نیاز است تا در زمان دریافت خدمات سرویس و نگهداری آسانسور از سرویس‎کار شرکت آسانسور بخواهید تا روغن موجود در موتور آسانسور را مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز روغن آن را تعویض کند.

راه‎هخای مختلفی وجود دارد که می‎توانید از طریق آنها می‎توانید متوجه شوید که نیاز است روغن موتور موجود در آسانسورتان را تعویض کنید یا خیر. البته توجه داسته باشید که شرکت‎های زیادی در این زمینه در حال فعالیت می‎باشند و انواع خدمات سرویس کابین آسانسور را ارائه می‎کنند. با توجه  به این موضوع و این که این نوع سیستم‎ها دارای پیچیدگی زیادی هستند بهتر است از خدمات تعمیر آسانسور این نوع شرکت‎ها استفاده نمایید و با خیالی آسوده بررسی‎های دوره‎ای آسانسور خود را انجام دهید و خدمات مطلوبی را دریافت نمایید.

روغن موتور آسانسور و هر آنچه در رابطه با آن نیاز است بدانید

همانطور که می‎دانید آسانسورها از سرویس‎های پیچیده‎ای در ساختمان‎ها می‎باشند که در بیشتر زمان روز افراد از آنها استفاده می‎نمایند. به همین دلیل نیاز است تا به شکلی ماهیانه و یا در دوره‎هایی منظم مورد بررسی قرار گیرند تا در قالب خدمات سرویس و نگهداری آسانسور که توسط شرکت‎های فعال در این زمینه ارائعه می‎شود مشکلات بوجود آمده در آن شناسایی و در کمترین زمان ممکن برطرف گردد. توجه داشته باشید که این نوع خدمات باید توسط سرویس‎کار شرکت آسانسور ارائه شود که افراد متخصص و باتجربه‎ای در این زمینه می‎باشند.

همانطور که در ابتدای بحث گفته شد آسانسورها سیستم‎هایی پیچیده می‎باشند که دارای قطعات زیادی نیز می‎باشند. موتور آسانسور یکی از قطعات مهم و در واقع اصلی این نوع سیستم می‎باشد که برای روان کاری و همچنین خنک نگه داشتن آن از روغن موتورهای مخصوص استفاده می‎شود.

در صورتی که از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور استفاده می‎کنید می‎توانید از سرویس‎کار شرکت آسانسور خود بخواهید تا در هر دوره روغن موتور آسانسور شما را بررسی کند و در صورتی که نیاز داشته باشد اقدام به تعویض کند. در ادامه به ارائه اطلاعات بیشتری در رابطه با موتور آسانسور خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع بدست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی که تمایل دارید تا خودتان زمان تعویض روغن موتور آسانسورتان را تشخیص دهید یکی از راه‎هایی که می‎توانید از ان استفاده نمایید مشاهده رنگ روغن موتور می‎باشد. در صورتی که رنگ روغن طلایی شد نشان می‎دهد که زمان تعویض کردن آن فرا رسیده است. گاها در زوغن‎های موتور آسانسور و کابین آسانسور در زمان تعویض ذرات ریز فلز برنز نیز دیده می‎شود که البته مواجه شدن با چنین ذراتی اصلا نشانه خوبی نیست. شرکت آسانسور با فرستان سرویس کار مشکلات به وجود آمده را حل می کند.

چه موقع می‎توان فهمید که روغن موتور آسانسور باید تعویض شود؟

در صورتی که این ذرات را مشاهده کردید باید بدانید که گیربکس موتور آسانسور شما در حال خورده شدن می‎باشد. این رویداد زمانی روخ می‎دهد که چرخ دنده‎های موتور آسانسور مشکل پیدا کرده باشند و برای این که از خسارات بیشتر جلوگیری شود باید در اولین زمان ممکن تعویض شوند. در صورتی که موتور در چنین شرایطی به فعالیت خود ادامه دهد بدون شک دچار صدمات شدیدی خواهد شد که جبران ناپذیر می‎باشند و عمر مفید سیستم را کاهش می‎دهند.

روغن موتور آسانسور چگونه توسط افراد متخصص تعویض می‎شود؟

چه موقع می‎توان فهمید که روغن موتور آسانسور باید تعویض شود؟

یکی از مهمترین اقداماتی که باید قبل از تعویض روغن موتور یک آسانسور صورت پذیرد توجه به پلاکارتی که برروی موتور قرار گرفته است می‎باشد. در هنگام دریافت خدمات تعمیر آسانسور فرد متخصص ابتدا با توجه به اطلاعاتی که برروی موتور قرار گرفته است نوع روغن مورد نیاز آن را تشخیص می‎دهد. در این پلاک علاوه بر نوع روغن موتور مورد نیاز در رابطه با میزان روغن مورد نیاز و همچنین ظرفیت آن اطلاعاتی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده شده است. در صنعت آسانسور انواع مختلفی از موتورهای گیربکسی وجود دارد که تفاوت‎هایی را با یکدیگر دارند.

اما در بیشتر آنها می‎توان یک گیج شیشه‎ای را مشاهده کرد که نشان دهنده میزان روغن موتور موجود در در این قطعات می‎باشد. در زمان دریافت خدمات سرویس و نگهداری آسانسور سرویس کار می‎تواند با بررسی این گیج میزان روغن موجود در موتور را مورد بررسی قرار دهد.

برای تخلیه کردن روغن موتور از یک شیر تخله استفاده می‎شود که می‎توان بعد از خارج کردن سیستم از مدار الکتریکی اقدام به باز کردن آن کرد و روغن موتور موجود در این قطعه را تخلیه کرد. بعد از آن که روغن استفاده شده به شکلی کامل از موتور خارج شد برای پاکسازی از گازوئیل استفاده می‎شود. اما اگر درباره روغن موتور آسانسور و هر آنچه در رابطه با آن نیاز است میخواهید بیشتر بدانید کلیک نمایید.

به این صورت که مقداری گازوئیل را در موتور ریخته و صبر می‎کنیم تا به شکلی کامل تخلیه شود. با توجه به تخصصی بودن مراحل انجام این فرآیند پیشنهاد می‎شود که از انجام هرگونه اقدام خودسرانه جدا خودداری کنید و از خدمات سرویس آسانسور و تعمیر آسانسور که توسط شرکت‎های فعال در این زمینه ارائه می‎شود بهره‎مند شوید.

بعد از آن که گازوئیل به شکل کامل از موتور خارج شد می‎توانید روغن موتور جدید را وارد قطعه مورد نظر کنید. بدون شک در انجام این کار اقداماتی وجود دارد که در طول سالها و کسب تجربه بدست خواهد آمد. این فرآیند باید با دقتی بالا و با ظرافت زیادی انجام شود تا مشکلی برای موتور آسانسور بوجود نیاید و بعد از تعویض روغن، موتور به بهترین شکل ممکن به چرخه فعالیت خود باز گردد. توجه داشته باشید در انتهای کار بهتر است تا محیط را تمیز کنید تا جایی از موتور خانه روغنی نباشد. آسانسورها سیستم‎هایی حساس هستند که نیاز دارند به شکلی دوره‎ای مورد بررسی قرار گیرند.

منبع: آقای آسانسور

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا