ارز

آموزش رایگان و معرفی بروکرهای معتبر بازار فارکس در سال ۲۰۲۱

هنگام ورود به بازار فارکس و انجام معاملات ارزی، مطمئنا اولویت اصلی شما، انتخاب بروکر فارکس از میان صدها شرکت کارگزاری موجود است، زیرا این نقش واسطه است که کل تجربه موفقیت‌آمیز معامله را، برایتان تعیین می‌کند.

این روزها همه جا صحبت از بازار فارکس است. احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان خطور کرده این است که این بازار باید خیلی سخت و پیجیده باشد!

اما عجله نکنید!

با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را قدم به قدم با بازار فارکس آشنا کنیم و به طور کامل و ساده چیزهایی که لازم است درباره فارکس بدانید را برایتان توضیح دهیم.

فارکس به زبان کاملا ساده چیست؟

بسیار ساده‌ است. فارکس یک بازار جهانی‌ست که می‌توانید دو ارز از دو کشور مختلف را در برابر هم معامله کنید!

اگر تحلیل شما این است که یک ارز در مقابل ارز دیگر قدرتمند خواهد شد می‌توانید آن را بخرید و اگر بازار مطابق پیش‌بینی‌ شما عمل کند سود خواهید کرد.

اگر تا به حال به کشور دیگری سفر داشته اید، حتما متوجه شده‌اید که یک غرفه صرافی در فرودگاه وجود دارد که می‌توانید پولی که در کیف خود دارید را به ارز کشوری که وارد آن شده اید تبدیل کنید.

بازار مبادله ارز، که معمولاً به عنوان “فارکس” یا “FX” شناخته می‌شود و بزرگترین بازار مالی در جهان است.

بازار FX یک بازار جهانی و بدون مرکزیت است یعنی هیچ مرکز فیزیکی در دنیا ندارد و در آن واحدهای پولی جهان دست به دست مبادله می‌شوند. نرخ تبدیل ارز هر ثانیه تغییر می‌کند بنابراین یک بازار دائماً گداخته و جاری است.

فقط درصد ناچیزی از تبادلات ارزی در “اقتصاد واقعی” از جمله تجارت بین المللی و صنعت گردشگری (مثال فوق در فرودگاه) اتفاق می افتد.

در عوض، بیشتر تبادلات ارزی که در بازار جهانی ارز اتفاق می افتد به مقاصد نوسانگیری خرید (و فروش) می‌شود.

معامله گران ارز (که به عنوان نوسانگیر ارز نیز شناخته می‌شوند) اقدام به خرید ارز می‌کنند به این امید که در آینده بتوانند آنها را با قیمت بالاتری بفروشند.

در مقایسه با حجم کم ۲۲,۴ میلیارد دلاری روزانه بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE)، حجم ۶.۶ تریلیون دلاری بازار ارز در روز حجم معامله غول پیکری به نظر می‌رسد.

دقت کنید، تریلیون!

به نظر میاد که اصلاً سراغ مقایسه بازار فارکس با بورس تهران نرویم خیلی بهتر است (حجم معاملات روزانه در بورس تهران حدوداً نیم میلیارد دلار است!).

هرکسی می‌تواند در این بازار ارزی معامله کند، اما فقط از طریق واسطه‌هایی که به آنها بروکر معتبر فارکس می‌گویند این کار امکان‌پذیر است.

به عبارت ساده‌تر بروکر که همان شرکت کارگزاری است، دسترسی شما به بازار فارکس را برایتان فراهم می‌کند.

در بازار فارکس چه چیزی معامله می شود؟

پاسخ ساده پول است.

از آنجا که چیز فیزیکی را خریداری نمی کنید، این نوع داد و ستد می تواند گیج‌کننده باشد.

خرید ارز را به صورت خرید سهام در یک کشور خاص در نظر بگیرید. مانند خرید سهام یک شرکت، قیمت ارز بازتاب مستقیم از آن چیزی است که بازار در مورد سلامت فعلی و آینده اقتصاد آن کشور فکر می کند.

وقتی، مثلا ین ژاپن را خریداری می کنید، در واقع یک سهم در اقتصاد ژاپن خریداری کرده اید. پیش بینی می کنید که وضع اقتصاد ژاپن خوب است، و با گذشت زمان حتی بهتر هم خواهد شد.

وقتی این سهام را در بازار به فروش می رسانید، امیدوارید در نهایت سود کنید.

به طور کلی، تبادل یک ارز در مقابل ارزهای دیگر، بازتابی از وضعیت اقتصاد آن کشور در مقایسه با اقتصاد کشورهای دیگر است.

آیا می‌توانم برای کسب درآمد دلاری روی بازار فارکس حساب باز کنم؟

پاسخ ساده به این پرسش بله است!

با وضعیتی تأسف‌برانگیزی که برای پول ملی کشورمان ایران شاهد هستیم، بسیاری از افراد به درآمد دلاری فکر می‌کنند. اگر بتوانید به درآمد مستمر دلاری برسید، چون هزینه‌های شما در ایران ریالی است از بسیاری از افراد دیگر جلوتر خواهید بود. فراموش نکنید ۱۰۰۰ دلار معادل ۲۵ میلیون تومان پول ریالی است.

اما چگونه؟ در دسترس‌ترین راه برای درآمد دلاری در ایران بازار فارکس است.

بسیاری از افراد معامله ارزهای خارجی در بازار ارز (فارکس) را دوست دارند؛ زیرا برای شروع معاملات روزانه در فارکس به سرمایه چندانی نیاز نیست. حتی با ۱۰ دلار هم می‌توان فارکس را شروع کرد.

همچنین در طول هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز معاملات ارزی در فارکس انجام می‌گیرد و به دلیل اهرمی که توسط بروکر معتبر فارکس ارائه می‌شود، ظرفیت بالایی برای کسب سود وجود دارد.

البته معاملات فارکس دارای ریسک است و یک تریدر بی‌تجربه و طمع‌کار می‌تواند مبالغ قابل توجهی را از دست بدهد.

قبل از هرکاری باید یاد بگیرید!

آموزش رایگان و معرفی بروکرهای معتبر بازار فارکس در سال ۲۰۲۱

فراموش نکنید که معاملات فارکس با ریسک همراه است، به این معنی که شما باید قبل از شروع معامله، آموزش‌های لازم را ببینید و خود را آماده کنید.

شما باید مبانی معاملات فارکس، نحوه کارکرد و عوامل تاثیرگذار بر آنها را بدانید و با شاخص‌های تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی آشنا باشید.

این موارد به شما کمک می‌کند مدیریت مالی خوبی را تنظیم کنید و با همه سرمایه‌ خود، به یک‌باره ریسک نکنید.

یادتان باشد که سود بیشتر شامل ریسک بالاتر است، بنابراین مدیریت ریسک بخش مهمی از معاملات است!

بنابراین برای اینکه بتوانید ریسک‌های بازار را شناسایی کنید و یک استراتژی معاملاتی برای خود اتخاذ کنید، نیاز به آموزش صفر تا صد فارکس دارید.

ایران بروکر مرجع بررسی بروکرها، پیشتاز حوزه آموزش فارکس است و با آموزش‌ رایگان فارکس، خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید علاوه‌بر انتخاب بروکر معتبر فارکس، از طریق آموزش‌هایی که به طور رایگان در مدرسه فارکس ایران بروکر ارائه می‌شود، دانش و آگاهی کافی در زمینه معاملات فارکس کسب کنید.

یک بروکر معتبر و مناسب انتخاب کنید!

هنگام ورود به بازار فارکس و انجام معاملات ارزی، مطمئنا اولویت اصلی شما، انتخاب بروکر فارکس از میان صدها شرکت کارگزاری موجود است، زیرا این نقش واسطه است که کل تجربه موفقیت‌آمیز معامله را، برایتان تعیین می‌کند.

در واقع، انجام تحقیق و مقایسه تعداد زیادی از کارگزاران فارکس با بسیاری از جنبه‌ها، که شاید کار چندان ساده‌ای نباشد، می‌تواند آینده معاملات ارزی و سودآوری شما را رقم بزند.

با وجود تنوع زیاد شرکت‌ها و نمایندگی‌های کارگزاری، ممکن است برای انتخاب بروکر فارکس دچار سردرگمی شوید و ندانید که کدام یک از شرکت‌های کارگزاری را برای انجام معاملاتتان انتخاب کنید.

آموزش رایگان و معرفی بروکرهای معتبر بازار فارکس در سال ۲۰۲۱

نگران نباشید! ایران بروکر مرجع بررسی بروکرها، با ارائه اطلاعات صحیح و به‌روز، این کار را برای راحتی شما انجام داده و شما می‌توانید تنها با یک کلیک به کل اطلاعات بررسی و مقایسه بروکرهای فارکس دست پیدا کنید و با دقت نظر و آگاهی کامل بروکر مدنظرتان را انتخاب کنید.

شرکت‌های کارگزاری نامعتبر

متأسفانه، کلاهبرداری برخی از شرکت‌های کارگزاری بیشتر از چیزی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند. به طور کلی، سرمایه‌گذاران وجود ریسک‌های مرتبط با خرید و فروش اوراق بهادار و نوسانات بازار را درک می‌کنند. حتی اگر آنها به عنوان یک سرمایه‌گذار مهارت زیادی در معاملات داشته باشند، باز هم خطر در کمین آنهاست. زیرا گاهی اوقات نمی‌توان ضررهای سرمایه‌گذاری را ناشی از شانس بد و شرایط بازار دانست، چراکه ممکن است شرکت کارگزاری انتخاب شده، دستی در میان داشته باشد و شیطنت کند.

بنابراین ضروری است که برای ورود به بازار فارکس و تجارت در این بازار ارزی، در پی انتخاب یک بروکر معتبر فارکس باشید.

معامله در فارکس را آغاز کنید!

وقت آغاز معامله رسیده است. بعد از اینکه به میزان کافی با سازوکار بازار فارکس آشنا شدید و آموزش دیدید و بروکرتان را انتخاب کردید، می‌توانید به فکر آغاز معاملات خود باشید!

اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای آشنا به بازار ارزی باشید، رصد بازار فارکس و معاملات منظم با مدیریت سرمایه می‌تواند شما را ثروتمند کند؛ اما توجه کنید که برای یک تریدر مبتدی که اطلاعاتی درباره بازار ندارد، به جای اینکه راهی آسان برای کسب ثروت باشد، معاملات فارکس می‌تواند مسیری برای زیان‌های احتمالی باشد. لذا بعضی از معامله‌گران مبتدی و جاه‌طلب که در جستجوی کسب درآمد دلاری در فارکس به این بازار مالی روی می‌آورند و می‌خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند، مقدار زیادی پول از دست می‌دهند.

اگر می‌خواهید برای کسب معاملات دلاری در فارکس اقدام کنید، استفاده از چند راهکار محافظه کارانه زیر، به نفع شما خواهد بود:

  • در وب‌سایت ایران بروکر، آموزش صفر تا صد فارکس را ببینید.
  • ریسک معاملاتتان را تعیین کنید.
  • از یک بروکر معتبر فارکس استفاده کنید.

کلام آخر

اگر یک معامله‌گر مبتدی هستید و قصد دارید وارد بازار فارکس شوید، چندین مرحله پیش‌روی شماست که باید قبل از شروع معامله در بازار فارکس، آنها را انجام دهید. ابتدا باید در مورد بازارهای مالی و اطلاعاتی که برای تدوین استراتژی معاملاتی لازم دارید، دانش و آگاهی کسب کنید. سعی کنید هم در مورد تحلیل بنیادی و هم در مورد تجزیه و تحلیل تکنیکال، اطلاعات کسب کنید. یک بروکر معتبر فارکس پیدا کنید که قابل اعتماد باشد و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

نگران نباشید، تیم حرفه‌ای و معتبر ایران بروکر که ارائه‌دهنده خدمات آموزش رایگان فارکس و مرجع بررسی و انتخاب بروکرهاست، تمامی این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید به تمامی این چشم‌اندازها دست بیابید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا