مسکن

رنگ بهتره یا نصب کاغذ دیواری؟

اولین مقایسه که باید بین قیمت نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری انجام داد هزینه تمام شده است که از نظر هزینه قیمت نقاشی ساختمان حداقل پنجاه درصد کمتر از نصب کاغذ دیواری است، البته این مقایسه برای جنس معمولی کاغذ دیواری است و اگر جنس کاغذ دیواری را ایتالیایی در نظر بگیریم تا هفتاد درصد هم افزایش پیدا خواهد کرد.

همواره این سوال برای همه دوستانی که می‌خواهند منزل خود را تعمیر و بازسازی نمایند وجود دارد که بهترین راهکار برای تغییر دکوراسیون چیست؟ و آیا نقاشی ساختمان بهتر است یا نصب کاغذ دیواری ؟ در ادامه با ما همراه شوید تا بتوانید درک بهتری از این دو مقوله نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری پیدا کنید که بهترین گزینه از نظر هزینه و دوام و زیبایی کدام گزینه خواهد بود.

مقایسه نقاشی ساختمان با نصب کاغذ دیواری

اولین مقایسه که باید بین قیمت نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری انجام داد هزینه تمام شده است که از نظر هزینه قیمت نقاشی ساختمان حداقل پنجاه درصد کمتر از نصب کاغذ دیواری است، البته این مقایسه برای جنس معمولی کاغذ دیواری است و اگر جنس کاغذ دیواری را ایتالیایی در نظر بگیریم تا هفتاد درصد هم افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

از نظر زیبایی و ساده بودن طبیعتا نقاشی ساختمان با رنگ سفید تنوع زیادی به وجود نمی‌آورد، اما باعث وسعت دادن به فضای منزل و دلباز شدن آن خواهد شد.

در نصب کاغذ دیواری تنوع رنگ و مدل بالاتر می‌باشد و با توجه به گستردگی مدل ها و رنگ بندی های موجود حتما با کارشناس این حوزه مشاوره بگیرید، چرا که با انتخاب اشتباه یک مدل کاغذ دیواری بدون مشورت، و نصب کاغذ دیواری محیط دکوراسیون به کلی منفی و خانه جذابیت خود را از دست خواهد داد.

از نظر زمانی هم اگر بخواهیم باهم مقایسه کنیم نقاشی ساختمان با رنگ طبیعتا بسیار زمانبر و کثیف کاری زیادتری خواهد داشت، و باید وسایل منزل کاملا جمع آوری شوند اما با نصب کاغذ دیواری هم از نظر زمان و هم از نظر کثیفی، صرفه جویی خواهید کرد و نیازی به جمع آوری وسایل منزل نخواهد بود.

بهترین گزینه برای نقاشی ساختمان در قسمت سقف منزل رنگ خواهد بود و حتی الامکان برای سقف از نصب کاغذ دیواری اجتناب نمایید.

از نظر بو در صورت استفاده از رنگ روغنی تا مدت ها خانه بوی رنگ می‌دهد و برای کسانی که بچه خردسال و نوزاد دارند بسیار خطرناک و آزاردهنده خواهد بود، اما در نصب کاغذ دیواری با توجه به بافت و کاربرد آنها هیچگونه بویی وجود ندارد و حتی ضد حساسیت نیز هستند.

از نظر دوام با نصب کاغذ دیواری طول عمر بیشتری نسبت به نقاشی ساختمان با رنگ خواهند داشت و برای دوستانی که به رنگ سفید علاقمند هستند می‌توانند با انتخاب کاغذ دیواری سفید رنگ کیفیت کار را بالاتر ببرند.

از نظر پوشش ترک ها و معایب دیوار، عملکرد کاغذ دیواری بهتر است چرا که به راحتی ترک ها و معایب دیوار را پوشش می‌دهد و با توجه به گران شدن هزینه های جانبی مانند گچ، گچ کاری و… بهترین گزینه استفاده از کاغذ دیواری است.

امکان استفاده همزمان از رنگ و کاغذ دیواری به صورت ترکیبی وجود دارد و در مواردی که افراد رنگ کاری منزل را انجام داده اما دوست دارند بعضی از دیوارها مانند دیوار پشت ناهار خوری، تلویزیون و … را کاغذ دیواری نمایند تا زیبایی دکوراسیون منزل خود را دو چندان نمایند به صورت ترکیبی قابل اجرا می‌باشد.

با توجه به هماهنگی که باید بین رنگ دیوار و رنگ زمینه کاغذ دیواری وجود داشته باشد و کاغذ دیواری در انواع مختلفی همچون: مدرن، کلاسیک، سه بعدی یا فانتزی می‌توان اشاره نمود.

نصب کاغذ دیواری

اگر فضای شما بیشتر از ۸۰متر است بهترین گزینه نصب کاغذ دیواری است و برای فضاهای کمتر از ۸۰متر بهترین گزینه رنگ خواهد بود هر چند که برای فضای کمتر از ۸۰ متر برای نصب کاغذ دیواری باید از استادکار ماهر بهره بگیرید.

از نظر کیفیت و دوام نصب کاغذ دیواری بهتر است چرا که در شهر تهران به دلیل آلودگی زیاد در سطح شهر، هر ساله دوده بر روی رنگ می‌نشیند و باعث می‌شود که رنگ یک لایه تیره ترو کدر شود که باعث خواهد شد رنگ دیگر ظاهر و کیفیت اولیه خود را نداشته باشد.

اگر طبق نظر کارشناس، نصب کاغذ دیواری با جنس خوب و انتخاب درست انجام شود نظافت کاغذ دیواری راحت خواهد بود چرا که قابلیت شستشو دارند و دوباره ظاهر اولیه خود را بدست خواهد آورد.

در اجرای نقاشی ساختمان با رنگ و نصب کاغذ دیواری باید دیوارهای مد نظر صاف و یکدست باشند و هیچگونه موجی نداشته باشند در صورت داشتن موج باید زیرسازی انجام شود و با ماستیک کشیدن یا گچ کاری موج های زیر کار برطرف شوند تا در حین انجام کار چه رنگ کاری و چه کاغذ دیواری یکنواخت شوند و در زیبایی بهتر هردو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد همچون میزان خرابی زیرکار، و متراژ منزل و نوع جنس رنگ و میزان مهارت استادکار بستگی دارد هرچقدر زیر کار نیاز به بتونه کاری بیشتری داشته باشد طبیعتا قیمت تمام شده هم بیشتر خواهد بود.

برای تعیین قیمت نقاشی ساختمان متراژ زیر بنای خانه را در عدد سه ضرب می نمایند مثلا اگر زیربنای خانه ۱۰۰متر باشد متراژ رنگ کاری در سه ضرب شده و ۳۰۰متر محاسبه می شود.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم که مقایسه بین نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری انجام دهیم تنها برتری رنگ قیمت پایین تر آن نسبت به نصب کاغذ دیواری است و در مابقی ویژگی ها طبیعتا کاغذ دیواری برتری دارد و در نهایت انتخاب با شما خواهد بود همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه ها به صورت ترکیبی استفاده نمایید شاد و پیروز باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا