رمز ارز

ارزهای دیجیتال و رابطه‌ی آن با زندگی معاصر

پس از گذشت زمان، آن‌ ها به فکر ایجاد پول به عنوان یک ارز رایج و قابل شمارش افتادند و با ایجاد سکه‌ ها، به خرید و فروش کالا های مورد نیاز خود پرداختند.

همواره در عرصه های مختلف در سراسر جهان، پول رایج به صورت های مختلفی وجود داشته است. در ابتدا مردم به داد و ستد کالا های خود می پرداختند و رفته رفته با تغییرات جامعه و فرهنگ ارتباطات، مردم به استفاده از کالا هایی واسطه و مشترک همانند طلا و اشیا گران بها روی آوردند.
پس از گذشت زمان، آن‌ ها به فکر ایجاد پول به عنوان یک ارز رایج و قابل شمارش افتادند و با ایجاد سکه‌ ها، به خرید و فروش کالا های مورد نیاز خود پرداختند.
اکنون با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، سبک زندگی افراد به سمت دیجیتالی شدن پیش رفت. در دنیای معاصر که بسیاری از کار ها به واسطه‌ی اینترنت و تکنولوژی در بستر دیجیتالی انجام می شود، پول های الکترونیکی به نام رمزارزها ( مانند بیت کوین )  ایجاد شدند که در فضای اینترنت می توان آن ها را خریداری کرد و یا به فروش رساند. برای شروع کار می‌توانید دوره‌های آموزشی که در سایت آکادمی علی ربیعی قرار داده شده استفاده کنید. فعالیت در بازارهای  ارز دیجیتال و بورس نیازمند آموزش‌های پایه‌ای و حرفه‌ای است.
دارایی های دیجیتالی با خلق بلاک چین و بیت کوین در سال اواخر سال ۲۰۰۸ به دنیا معرفی شدند و اکنون پس از گذشت ۱۳ سال، معامله گری و سرمایه گذاری بر روی انواع ارزهای دیجتالی مورد توجه کاربران در سرتاسر نقاط جهان قرار گرفته است و این بازار نو پا روزانه در حال گسترش است.
موضوعی که بسیاری از افراد را از شروع فعالیت در این بازار پر سود باز میدارد، پیچیدگی این فناوری ها و همچنین عدم شفافیت در رابطه با دارایی های دیجیتالی است.
ارزهای دیجیتال یک دارایی و ارزش است که پشتوانه ای به صورت کالا ندارد و توسط هیچ شخص، یا دولت و یا بانکی کنترل و اداره نمی شود و به صورت غیر متمرکز کار می کند. ( فناوری بلاک چین )
تکنولوژی و فناوری بلاک چین این بستر را برای ما فراهم کرده است که از لحاظ امنیتی خرید و فروش این نوع دارایی ها برایمان مشکلی به وجود نیاورد. اما تامین امنیت اولیه برای خرید و فروش کردن و نگهداری دارایی دیجیتالی، بر عهده ی خود کاربر می باشد.
بیت کوین با هدف به وجود آمدن یک پول واحد و مشترک و جهان شمول ایجاد شد. از بیت کوین به عنوان یک دارایی و پول مردمی نام می برند و دلیل آن غیر متمرکز بودن بیت کوین است. یعنی تحت نظر و کنترل هیچ نهاد قدرتمندی مانند دولت ها و بانک ها نیست.

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید و میخواهید به ترید کردن و معامله‌گری در این بازارها مشغول شوید، می‌توانید با  شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و یا خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.
از نظر بانک ‌ها، ارزهای دیجیتالی یک نوع تهدید برایشان محسوب می شود. با ظهور ارزهای دیجیتال، شاید بانک‌ ها به ‌طور کامل از میدان خارج نشوند، اما مجبور خواهند شد که مدل ‌های تجاری خود را تغییر بدهند در غیر این صورت شکست سهمگینی را تجربه خواهند کرد. به نظر می رسد اغلب آن ها از پس این اوضاع برنخواهند آمد.
هیچ کس به اندازه ی دولت های ابر قدرت از پول جدید نمی ترسد. آن ها به حق انحصاری تولید و توزیع پول یکه تازی می کنند و این مسئله آن ها را به سران اقتصاد و معاملات بین المللی تبدیل کرده است و قدرتمندی و نفوذ آن ها را افزایش داده است. پس دولت های ابر قدرت و بانک ها جزو کسانی خواهند بود که با ارزهای دیجیتالی به شدت مخالف هستند و خواهند بود.
ارز دیجیتال، پول قابل ‌برنامه ‌ریزی است. می ‌توانیم آن را به هر شکلی که بخواهیم استفاده کنیم و به هر شکلی که بخواهیم تغییر دهیم. این جذاب‌ترین ویژگی ارزهای دیجیتال است. این نکته را همیشه باید در نظر داشته باشید که‌: «ارز دیجیتال پولی هوشمند، قابل برنامه ریزی و تغییر پذیر و باهوش است.»
نسل آینده و بچه های فردا دیگر سر و کاری با پول رایج و فیزیکی نخواهند داشت. پول رایج امروزی شبیه به گوشی تلفن قدیمی خواهد شد که اکنون که به آن ها نگاه میکنیم، در مقایسه با گوشی‌های هوشمندمان کارایی خاصی نداشتند. با سرعتی که تکنولوژی و دنیای دیجیتال به خود گرفته است، جهان پیرامون به سرعت در حال تغییر کردن است و در هیچ زمانی از تاریخ، بشر تا این اندازه با تغییر و تحول دنیای پیرامون خود مواجه نشده بود. تنها بخش تغییر نا پذیر دنیای معاصر، خود تغییر خواهد بود.
اگر قصد یادگیری و کسب دانش معامله گری و ترید کردن در بازار ارز های دیجیتال را دارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال ( به صورت رایگان ) و یا شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به کسب در آمد و کسب دانش معامله‌گری و تریدینگ در این بازار مشغول شوید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه
تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا