رمز ارز

معرفی کامل صرافی بایننس – مزایا و معایب بایننس

این روزها که بازار رمزارزها حسابی داغ است، بایننس به صورت یک صرافی مخصوص رمزارزها فعالیت می‌کند.

صرافی بایننس با بیشترین حجم معامله، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز مبادلۀ رمزارزها در دنیای امروز شناخته شده است. این مرکز ابتدا در کشور چین قرار داشت اما به خاطر قانون ممنوعیت مبادلات رمزارزها در این کشور، به ژاپن منتقل شد.

امروزه بایننس در کشور تایوان هم دفاتری را دارد.

بایننس فعالیت خود را به صورت آنلاین پیش برده و همین سبب می‌شود که کاربرانی را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

بایننس با توجه به حجم بالای مبادلات، بیشترین تراکنش مالی را هم در بین رقبای خود دارد. در ادامه با اطلاعات بیشتر، شما را با سایت بایننس و نکات مهم آن آشنا می‌کنیم.

نحوۀ شکل گیری صرافی بایننس

نقطۀ شروع بایننس، زمان فعالیت موسس آن، آقای چانگ پنگ ژائو، در یک صرافی به نام okcoin بوده است. پیش از آن آقای ژائو شرکتی به نام فیوژن را در حوزۀ فناوری‌های مالی تاسیس کرده بود.

بعد از فعالیت‌های بیشتر در حوزۀ بازارهای دیجیتال، آقای چانگ پنگ ژائو و دیگر بنیان‌گذار بایننس به نام یی هه، در سال ۲۰۱۷ بایننس را تاسیس کردند.

پیشرفت بایننس همه را شوکه کرد

برخلاف پیش‌بینی‌ها بایننس به سرعت رشد کرد و به سبب معاملات زیادی که در آن صورت می‌گرفت، ثروت زیادی را برای موسسین خود به همراه داشت. به طوری که تنها شش ماه پس از تاسیس بایننس، مجلۀ فوربز به فراهم کردن لیستی از ثروتمندترین افراد حوزۀ ارزهای دیجیتال پرداخت و آقای ژائو در صدر این لیست با بیش از ۱,۵ میلیارد دلار قرار داشت!

طبق آخرین آمارهای منابع معتبر، صرافی بایننس امروز بیشترین تراکنش مالی روزانه در جهان را دارد.

پیشرفت بایننس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ادامه پیدا کرد. مدیران بایننس با تاسیس دفتری در کشور مالت برای دوری از مقررات ضد ارزهای دیجیتال، کار خود را توسعه دادند.

بعد از مدتی هم با توافق‌هایی که با این کشور صورت گرفت، زمینۀ توسعۀ بیشتر برای خرید و فروش ارزهای دیگر توسط بایننس صورت گرفت.

میزان امنیت بایننس

مهم‌ترین اصل برای فعالیت یک صرافی آنلاین در حوزۀ ارزهای دیجیتال، داشتن بیشترین میزان امنیت و تعهد کاری برای مشتریان خود است.

از ویژگی‌های برجستۀ بایننس هم امنیت بالای آن برای مشتریان خود است. با این حال بایننس هم از گزند هکرها و باگ‌های امنیتی در امان نماند!

در ماه می سال ۲۰۱۷، بایننس اعلام کرد که مورد حملۀ هکرها با ابزارهای مختلف قرار گرفته است و خسارتی به میزان ۷۰۰۰ بیت کوین را متحمل شد.

در این حال بایننس با پیش گرفتن سیاست‌های مناسب و مشتری‌مدارانه توانست خسارت وارده را به مشتری‌های خود برگرداند و فعالیت‌های خود را پس از این ضربۀ بزرگ ادامه دهد.

مراحل امنیتی احراز هویت و بررسی‌های امنیتی مختلف برای معامله در سایت بایننس، از ابزارهای کنترل این گونه حملات ویروس‌ها و فیشینگ و… است.

با توجه به معرفی کامل بایننس که در بالا اشاره کردیم، در ادامه شما را برای کار با سایت صرافی بایننس راهنمایی می‌کنیم.

آشنایی با سایت صرافی بایننس

سایت بایننس با تجربۀ کاربری آسان، شما را به دردسر نمی‌اندازد. بعد از ثبت نام و ورود به سایت، با قسمت داشبورد مواجه می‌شوید.

با ورود به قسمت داشبورد، شما تمام گزینه‌های موردنیاز خود را پیش رویتان دارید. برخی از این گزینه‌ها، شامل موارد زیر است:

  • خرید ارزهای دیجیتال
  • معامله
  • بازارها
  • سرمایه‌گذاری
  • کیف پول
  • مدیریت حساب‌ها
  • پیام‌ها و…

در این بین، گزینه‌های معامله (trade)، سرمایه‌گذاری (finance)، کیف پول (wallet) و بازارهای مشتقه (derivatives) از مواردی هستند که برای مشتریان اهمیت بیشتری داشته و نیازمند توجه بیشتری هستند.

با کسب تجربه و استفاده از این موارد، می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

نکات مهم برای استفاده از سایت صرافی بایننس

سایت صرافی بایننس با وجود تجربۀ کاربری آسان، اما پیچیدگی‌های دارد که نیاز به آموزش تخصصی‌تر و آشنایی کامل با صرافی بایننس دارد.

اما به چند مورد از نکات مهمی که می‌تواند در این راستا به شما کمک کند، اشاره خواهیم کرد.

  • برای کاهش خطر بلوکه شدن حسابتان از آی پی‌های ایران، آلمان و آمریکا استفاده نکنید!
  • برای کاربران ایرانی پیشنهاد می‌شود که برای احراز هویت از روش Google Authenticator استفاده شود تا نیاز به شماره تلفن نباشد.
  • در بایننس انواعی از معاملات وجود دارد که عبارتند از؛ Limit، stop limit، market و oco.
  • مواردی که در قسمت معامله می‌توانید با آن کار کنید، عبارتند از تبدیل، کلاسیک، مارجین، پیشرفته، همتا به همتا و توکن‌هایی با پشتوانۀ سهام.
  • با توجه به نکات گفته شده و طی کردن گام به گام مراحل، کاربران ایرانی هم با امنیت کافی می‌توانند به معاملات خود بپردازند.

مزایا و معایب صرافی بایننس

با توجه به اینکه بایننس بزرگ‌ترین صرافی برای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، اما با بررسی دقیق‌تر می‌توان انتخابی آگاهانه داشت. به همین دلیل به برخی از مزایا و معایب بایننس توجه خواهیم کرد.

امتیازات صرافی بایننس

با وجود اینکه بایننس بیشترین میزان تراکنش روزانه را برای معاملات دارد اما همچنان توانسته شفافیت اطلاعات مالی و امنیت اطلاعات مشتریان را حفظ کند. با توجه به اینکه امنیت در بازارهای دیجیتال، اهمیت بالایی دارد؛ صرافی بایننس از این حوزه امتیاز قبولی را می‌گیرد.

تنوع بالا در روش‌های پرداخت، تعداد بالای کاربران فعال و تراکنش‌های مالی آن‌ها از دیگر امتیازاتی است که برای باعث نامحدود بودن تعداد معاملات روزانه در این صرافی می‌شود.

نرخ کارمز پایین هم از دیگر دلایل محبوبیت صرافی بایننس است که با وجود آزاد بودن عضویت برای عموم، توجه بیشتری به آن می‌شود.

چالش‌های استفاده از صرافی بایننس

به سبب تحریم‌های موجود، استفاده از بایننس برای کاربران ایرانی چالش‌هایی به همراه دارد، از جمله عدم پشتیبانی از شماره آن‌ها و ضرورت استفاده از VPS برای کاربران از ایران.

از دیگر مواردی که برخی از کاربران بایننس با آن دارند، ناتوانی در پرداخت به روش‌های سنتی و از طریق کارت‌های اعتباری است.

جمع‌بندی

صرافی بایننس بی‌شک بدون رقیب در حوزۀ ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و برای افراد فعال در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

با طی کردن مراحل ثبت نام و کسب تجربه در استفاده از گزینه‌های سایت صرافی بایننس، می‌توانید به راحتی در بازارهای دیجیتال معامله کنید و تجارت خوبی داشته باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا