کد خبر: ۴۸۸۵۰
تعداد بازدید: ۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
رئیس دفتر بازرسی قوه قضائیه اعلام کرد:
رئیس دفتر بازرسی قوه قضائیه درباره احصاء مشکلات مردم درمراجعات به واحدهای قضایی گفت: در یک ماه گذشته ۳۱۷ هیات بازرسی تشکیل و از ۴۷۸ مکان بازرسی شد و در مجموع بیش از ۶ هزار نفر از مردم مشکلات خود را برای این هیات ها تشریح کردند.
به گزارش تجارت امروز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی اصغر جهانگیر افزود: احصاء مشکلات مردم در مراجعات به واحدهای قضایی یکی از دستورات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه روز ۲۱ تیر شورای عالی قوه قضائیه بود.

او اظهارداشت: به فاصله ۴۰ روز از صدور این دستور، اصغر جهانگیر در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از مشکلات مطرح‌شده توسط مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی پرداخت و با اشاره به فعالیت هزار و ۱۱۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور که بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت را به مردم ارائه می‌کنند، بر ضرورت توزیع مناسب این دفاتر در سطح کشور تاکید کرد.

جهانگیر گفت: متاسفانه هنوز در برخی از مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور، دفاتر خدمات قضایی راه اندازی نشده‌است که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی آن‌ها اقدام شود.

رئیس دفتر بازرسی قوه قضائیه با بیان جزئیات احصاء شده مشکلات مردم همچنین بر توسعه کیفی دفاتر خدمات قضایی متناسب با توسعه کمی آن‌ها تاکید کرد و افزود: آموزش مردم برای استفاده حداکثری از خدمات الکترونیکی قضایی باید در دستور کار دستگاه قضایی باشد.

وی به تشریح بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به دادسراها پرداخت و گفت: تاخیر در ثبت پرونده‌ها، ارجاعات متعدد پرونده‌ها به کارشناسان، صدور قرارهای عدم صلاحیت که به صورت غیرحضوری صادر شده‌اند، عدم وجود سازوکارهای مشخص برای رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و آمارگرا بودن برخی شعب، از جمله مصادیق احصاء شده نارضایتی مردم در مراجعات آن‌ها به دادسراهاست.

انتهای خبر//ح.ع

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری