کد خبر: ۴۹۱۶۵
تعداد بازدید: ۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در مرداد امسال ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی درباره کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش تجارت امروز به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی افزود: این گزارش‌ها شامل 2414 مورد گزارش نوشتاری و 1774 مورد حضوری و 9872 مورد تلفنی بوده که از مجموع آنها 3976 مورد متخلف و 5685 مورد غیر متخلف شناخته شد و 4402 فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و 1530 مورد دیگر مربوط به خدمات است.

سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی تقلب و عدم درج قیمت است، اعلام کرد: در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.

این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز گفت: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند، ۳۳۸ فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات درباره راه‌های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس کنند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری ازطریق تلفن ۱۲۴، نوشتاری، پست و پورتال سازمان حمایت "WWW.cppo.ir" نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام کنند.

انتهای خبر//ح.ع

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری