کد خبر: ۴۹۱۷۴
تعداد بازدید: ۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
درآیین قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت؛
رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه قدردانی و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس مصون‌سازی نسل جوان است، گفت: راه صیانت بخشی به نسل امروز و نیازهای و عصر های آینده این است که عاشورا معرفی شود.

به گزارش تجارت امروز، آیت‌الله رئیسی در آئین قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس با تسلیت اربعین حسینی و با قدردانی از برگزار کنندگان این نشست نورانی افزود: این نشست‌ها برای نسل امروز و نسل آینده درس‌آموز است.

وی با اشاره به وجود حضرت اباعبدالله در زیارت اربعین اعلام کرد: فلسفه قیام اباعبدالله این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و آنان را از گمراهی نجات دهد.

او اظهارداشت: می‌خواهم مراسم قدردانی از شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس را جلوه‌ای از روشنگری نسبت به راه، پیام و هدف شهیدان بدانم چون هیچ کس در عالم دچار جهل نشود و در نادانی نماند و اگر افرادی به هر دلیل، فتنه فتنه گران و شیطنت شیاطین، انحراف و گمراهی در فکر اخلاق و اندیشه آنان شود، با آن نورانی بودن راه شهیدان از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کند.

رئیس جمهوری گفت: در این مقطع افراد دست اندرکار تا هرچه می‌توانند یاد،نام، وصیتنامه،هدف ومسیر نورانی شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی نشان دادن راه نورانی آنها برای رهایی یافتن از ضلالت و گمراهی و فتنه‌های فتنه گران را انجام دهند.

وی ادامه داد: قدردانی و تکریم از پیشکسوتان و دفاع مقدس مصون‌سازی نسل جوان است راه صیانت بخشی به نسل امروز و نیازهای و عصر های آینده این است که عاشورا معرفی و معلوم شود عاشورا امتداد دارد. امتداد عاشورا امروز جلوه شهدایی است که برای خدا و یک امر مقدس در میدان ظاهر شده اند بسیاری در دنیا

رئیس دولت سیزدهم اظهار کرد: نظامات در دنیا و نظامات حکومتی بسیاری در کره زمین برقرار هستند اما کدام از آنها نظام مقدس است و سوال این است که چه چیزی باعث تقدس نظام،  دفاع و بسیج ماست؟

وی با طرح این سوال که رمز قدسیت دفاع ما در چیست و چرا دفاع ما مقدس و نظام ما قدسی است، تصریح کرد: آنچه مسلم است هیچ امر مشخص و زمانی و زمین و زمانی قدسی نمی‌شود مگر در پرتو قدوس. فقط خدا قدوس است؛ اگر زمینی قدسیت دارد در پرتو ارتباط با قدوس است و اگر مکانی و شخصی قدوس می‌شود باید با خدا ارتباط برقرار کند.

رئیسی با اشاره به قدسیت نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نظام ما به دلیل مبتنی بودن بردین و آموزه‌های دینی، کتاب وسنت، قدسی است واین رمز قدسیت نظام ما است.نظام اسلامی که می‌خواهدتمام ارتباطاتش براساس دین و آموزه‌های دینی تنظیم شود نظام مقدس می‌شود. دوم اینکه در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از حجت خدا ولی عصر دارد. امر، دستور و نظر او امروز برای ما حجت است.

رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: قدسیت حاکمیت برای آن است که این جانشینی از طرف حجت خدا به نظام قدسیت می‌بخشد طوری که امروز نیروهای مسلح ما مفتخر هستند تحت فرمان فرماندهی کل قوا خدمت و امر او را اطاعت می‌کنند و با این کار وظیفه و تکلیف خود را انجام داده‌اند. امروز افتخار همه ما این است که تحت نظر ولی فقیه جامع‌الشرایطی هستیم که جانشینی وجود مولا ولی عصر(عج) را دارد.  

رئیسی اضافه کرد: در نظام ما هیچ قانون، مقررات و باید و نبایدی مصوب و اجرا نمی‌شود مگر اینکه مطابق شرع و موازین شرعی باشد. برای شورای نگهبان، برای دستگاه قضا، دیوان عالی را تضمین گذاشتند تا هیچ حکم و قانونی خلاف شرع در مجموعه نظام تصویب و اجرا نشود. هر حکم، قانون و مقرره‌ای خلاف موازین شرعی از درجه اعتبار ساقط است.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) از روز اول اعلام کردند قوانین باید منطبق شرع و موازین شرع باشد، اضافه کرد: علاوه بر این قدسیت در عمل هم می‌خواهیم یعنی هم حسن فعلی و هم حسن فاعلی می‌خواهیم. یعنی اگر نماینده‌ای، کارگزاری، فرماندهی، استانداری و فرمانداری در جایی که خدمت می‌کند علاوه بر حسن فعلی، حسن فاعلی هم می‌خواهد. یک اخلاص هم می‌خواهد تا به کار قیمت دهد. همه سلسله مراتب کار قدسی باشد اما در عمل با قدسیت حرکت نکند عمل او قیمتی که باید را ندارد. علاوه بر همه ساز و کاری که وجود دارد، عامل عمل هم باید از در اخلاص برای قدوس کار کند تا قدسیت داشته باشد.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: رمز ماندگاری نام شهیدان ما در دفاع از مقدس، حرم و حریم و ارزش‌های انقلاب اسلامی این است که خود نیز قدسی شده‌اند. چون برای خدا حرکت کرده‌اند و ماندگاری آنها به دلیل اخلاص آنها است و برای خدا از جان خود و آینده این دنیایی گذشتند و ‌آینده جاودانه را به دست آورده‌اند.

رئیسی با اشاره به این جمله امام راحل خطاب به سربازان نظامیان که فرمودند "وقتی با شما سربازان و افسران مواجه می‌شوم، احساس خاصی دارم"، گفت: امام با آن جایگاه خود در عرفان و شناخت خدا به عظمت سربازان اشاره می‌کند و واژه حقارت را به زبان می‌آورند و می‌گویند من با همه عظمت الهی و جایگاهم به جایگاه شما غبطه می‌خورم. در واقع امام می‌خواهد مخاطب خود را معرفی کند که جایگاه شما بالا است. به همه ما می‌خواهد معرفی کند کسی که در لباس سربازی، سرداری و افسری این نظام ظاهر شود و در جایگاه حافظ ناموس قرار می‌گیرد به قدری بالا است که من امام به حال او غبطه می‌خورم.

انتهای خبر//ح.ع

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش تصویری