مدیریت تبلیغات

سازه چادری و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی

سازه چادری در دنیای امروز راهی برای ایجاد غرفه و سایبان های مدرن در فضای باز است. این سازه ها اغلب در کشورهای گرمسیر که شدت تابش آفتاب در آن ها بالاست مورد استقبال قرار می گیرند.

محبوبیت سازه کششی در جهان

در دیگر مناطق جهان نیز از سازه های کششی جهت ایجاد فضاهای کاربردی در سطح شهر استفاده می کنند. این سازه ها ظاهری مدرن و متفاوت داشته و امکان اجرای فرم های متنوع را برای طراحان فراهم می آورند. به همین سبب محبوبیت بالایی در دنیای طراحان معماری کسب کرده اند.

گاهی از سازه چادری برای ایجاد غرفه های نمایشگاهی استفاده می شود. در این شرایط به جهت حذف بار ناشی از باد، برف و باران و حتی وزن سقف سازه می توان چهارچوب فلزی را بدون پی ریزی اجرا نمود. این مسئله منجر به کاهش هزینه های سربار و سرعت عمل بالا در اجرای پروژه ها خواهد شد. علاوه بر این می توان پس از اتمام مدت نمایشگاه، سازه را برای برپایی در مکان جدید جابجا نمود. از این رو چادر نمایشگاهی در دنیای امروز به روشی متداول برای برپایی غرفه های موقف تبدیل شده است.

استفاده از سازه چادری در فضاهای مسقف چه مزیتی دارد؟

استفاده از این سازه چادری در نمایشگاه و فضاهای مسقف دست کارفرما را در پیاده سازی فرم های خلاقانه و مدرن باز گذاشته است. این سازه ها قابلیت اجرای فرم های پیچیده معماری را در کوتاه ترین و با کمترین وزن ممکن فراهم آورده اند. به این ترتیب می توان در زمان کم، سازه ای نسبتا سبک وزن و با طراحی خاص را به سرعت اجرا نموده و غرفه نمایشگاهی چشمگیری ایجاد کرد.

سازه چادری و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی

اگر بخواهیم مزیت های استفاده از سازه چادری در فضاهای مسقف و غرفه های نمایشگاهی را نام ببریم، موارد زیر در صدر لیست خواهند بود:

  • امکان نور پردازی سازه چادری موجب ایجاد طرح های خلاقانه به کمک بازی با نور و سایه خواهد شد.
  • چادر نمایشگاهی را به راحتی می توان از محلی به محل دیگر جابجا نمود و قابلیت استفاده چندباره دارد.
  • ایجاد فرم های متنوع و خاص به کمک سازه کششی در فضاهای مسقف دست طراحان را بازتر گذاشته است. زیرا در این محیط ها، محدودیت در رابطه با فشار بارهای وارده بر سازه بسیار کمتر از فضاهای رو باز است.
  • تمیز کردن سازه چادری بسیار راحت بوده و در زمان کوتاهی سازه همانند روز اول خواهد شد.
  • به کمک چادرهای نمایشگاهی می توان از اشعه مضر نور خورشید در امان مانده و شرایط بهتری برای ارائه محصولات و کالاها فراهم آورد.
  • تنوع در رنگ بندی پارچه سازه های چادری دست مشتریان را در انتخاب رنگ و هماهنگی آن با نماد سازمانی باز می گذارد.
  • سازه کششی را می توان مطابق با لوگو و طرح سازمانی منقش نموده و از آن برای تبلیغات برند خود استفاده نمود.

بهترین فرم برای اجرای سازه چادری کدام است؟

هدف از اجرای سازه چادری برای نمایشگاه ها، ایجاد فضایی مشخص برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان می باشد. از این رو سازه باید طوری طراحی شود که در کنار فراهم آوردن فضای کاربردی در زیر سایبان، موجب کشش مشتریان به سوی غرفه نیز شود. در چنین مواقعی بهترین انتخاب، فرم خیمه است.

زیرا این سازه در بخش مرکزی دارای ارتفاع بلند بوده و اطراف آن به کمک کابل از طرفین کشیده می شود. به این ترتیب فضای بزرگی از نظر بصری در دید مشتری به وجود آورده و وی را به سمت مرکز غرفه هدایت می کند. البته علاوه بر فرم خیمه، فرم های دیگری نظیر شید، فالکون و اینورس هم در ساخت سازه های نمایشگاهی کاربرد دارند.

سازه چادری و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی

چرا اغلب رنگ پارچه سازه کششی سفید است؟

در بخش قبل تنوع در رنگ بندی پارچه سازه کششی را یکی از مزایای آن دانستیم و عنوان کردیم می توان بر روی این پارچه ها مطابق با هدف مشتری، طرحی را برای تبلیغات چاپ نمود. اما سوال این جاست که با وجود این تنوع، چرا اغلب از رنگ سفید برای سازه های چادری استفاده می شود؟

پاسخ این سوال در دو بخش خلاصه می شود: مزیت های استفاده از پارچه سفید و محدودیت های پارچه رنگی.

بدیهی است رنگ سفید کمترین میزان جذب نور خورشید را داشته و بیش از دیگر رنگ ها، گرمای ناشی از تابش آفتاب را از خود دور می کند. با در نظر گرفتن این که سازه چادری معمولا برای ایجاد سایه در فضاهای رو باز مورد استفاده قرار می گیرد، در میابیم بهترین انتخاب برای این سازه ها پارچه ای به رنگ سفید است. زیرا با این انتخاب می توان در کنار سایه ایجاد شده، محیطی خنک تر نیز برای مشتریان غرفه فراهم آورد.

دیگر مزیت پارچه های سفید رنگ نسبت به مدل های رنگی برای چادر نمایشگاهی، عایق گرما بودن آن است. این پارچه ها همان طور که در تابستان مانع از تابش نور خورشید شده و فضای مطبوعی زیر سایبان ایجاد می کنند، در فصل های سرد سال نیز مانع از عبور گرما به سمت بالا خواهند شد. در نتیجه همچون یک عایق گرمایی مانع از هدر رفتن انرژی شده و صرفه اقتصادی برای نمایشگاه داران خواهند داشت.

مزیت دیگری که استفاده از پارچه سفید در چادر نمایشگاهی به همراه دارد، امکان نورپردازی و تبدیل آن به پرده سینمایی می باشد. در نتیجه می توان با پخش تصویر بر روی چادر نمایشگاه، تبلیغات مفید و کارآمدی را برای مشتریان اجرا نمود. این در حالیست که پارچه های رنگی قابلیت بازتاب نور را ندارند.

نورپردازی در چادر نمایشگاهی راهی برای جلب توجه مشتری

نورپردازی در چادر نمایشگاهی راهکاری مفید در راستای جلب توجه بازدیدکنندگان و مشتریان به سمت غرفه است. سازه های چادری به جهت برخورداری از قابلیت پخش نور زیبا در دنیای امروز جایگاه ویژه ای میان غرفه داران نمایشگاهی به خود اختصاص داده اند. وجود قوس های فراوان در طراحی سازه چادری منجر به زیبایی هر چه بیشتر نورپردازی در شب شده و با نگاه مشتریان بازی خواهد کرد.

سازه چادری و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی

چادر۲۴؛ ارائه‌دهنده انواع چادر نمایشگاهی در ایران

دنیای چادر در طول بیست سال تجربه خود تلاش نموده با استفاده از متریال مرغوب، بهترین پارچه های چادری را برای سازه های کششی و نمایشگاهی تولید نماید.

این محبوبیت در سال‌های اخیر به سبب ارائه محصولات کاربردی و خدمات پس از فروش جامع و کامل، به عنوان تولیدکننده پیشرو در ایران شناخته شده است. اما در پایان این شما هستید که به عنوان مشتری، نیازهای خود را تعیین نموده و بر اساس آن بهترین انتخاب را برای خرید پارچه سازه های کششی انجام می دهید.

برای خرید سازه چادری و یا ارتباط با مشاوران مجموعه دنیای چادر می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت :www.chador۲۴.ir

شماره تلفن: ۰۲۱۴۴۵۴۵۰۹۶ – ۰۲۱۴۴۵۴۶۳۳۵

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا