اینترنت

بررسی محصولات موجود مودم یوتل

نیاز به اینترنت به قدری گسترده شده است که در صورت عدم دسترسی به آن، عملاً بسیاری از فعالیت‌های ما مختل می‌شود. به همین خاطر است که دسترسی به اینترنت پرسرعت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه به یکی از اصلی‌ترین نیازهای ما تبدیل شده است. شرکت یوتل (UTEL)، شرکتی ایرانی است که گام موثری در رفع نیاز ما به اینترنت پرسرعت برداشته است. این شرکت با ارائه انواع مودم یوتل با توجه به نیاز کاربر به خوبی توانسته رضایت افراد را جلب کند. البته قبل از خرید مودم یوتل باید با انواع آن و قابلیت‌های هر یک آشنا شوید. بنابراین ادامه مطلب را از دست ندهید.

کمی بیشتر با انواع مودم یوتل آشنا شویم

مودم‌ها را می‌توان بر اساس پارامترهای مختلفی دسته‌بندی کرد. پیش از پرداختن به انواع مودم UTEL بد نیست کمی بیشتر با این دسته‌بندی‌ها آشنا شویم. به‌طور کلی مودم‌ها را باید به ۳ دسته زیر تقسیم‌بندی کرد.

مودم خارجی: انواع مودم خارجی، خارج از وسایل ارتباطی ما قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به مودم‌های ADSL و LTE اشاره کرد.

مودم داخلی: به انواع مودم‌هایی اشاره دارد که داخل وسایل ارتباطی ما مانند موبایل یا لپ‌تاپ قرار دارند و قابل جداسازی نیستند.

مودم کارتی: این مودم‌ها کارت‌هایی هستند که برای انواع لپ‌تاپ تهیه شده‌اند و به کمک اسلات به کیس یا لپ تاپ متصل می‌شوند.

البته دسته‌بندی دیگری هم برای انواع مودم‌ها وجود دارد که آن‌ها را به مودم‌های فضای باز و مودم‌های فضای بسته تقسیم می‌کند. مودم‌های فضای باز، همانطور که از نامشان پیداست در خارج ساختمان و در شرایط جوی قرار می‌گیرند. اما مودم‌های فضای بسته در داخل ساختمان کاربرد دارند که انواع مودم یوتل را نیز شامل می‌شوند.

معرفی انواع محصولات شرکت UTEL

شرکت یوتل با ارائه ۴ نوع محصول متفاوت سعی در رفع نیاز کاربران داشته است. در ادامه به معرفی جزئی‌تر این محصولات خواهیم پرداخت.

مودم‌های ADSL

انواع مودم‌های ADSL در زیرمجموعه مودم‌های DSL قرار می‌گیرند. این مودم‌ها به کمک سیم مسی، اتصال به اینترنت را فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که انواع مدل‌های ADSL به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین مودم‌ها به حساب می‌آیند. شرکت یوتل ۳ مدل مودم ADSL را به بازار عرضه کرده است که تحت نام‌های زیر به فروش می‌رسند:

  • A۱۵۴
  • A۱۵۱
  • A۳۰۴U

این مدل‌ها با ایجاد شبکه WiFi و آنتن قوی، پوشش خوبی را ارائه می‌دهند. این مودم‌های بی‌سیم گزینه‌ای ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای مصارف خانگی هستند. البته این مودم‌ها دارای حداقل یک پورت شبکه LAN هستند که برای کانفیگ امن یا اتصال به PC کاربرد دارند.

مودم‌های VDSL

انواع مودم‌های VDSL نیز در زیرمجموعه مودم‌های DSL قرار می‌گیرند و تفاوت آن‌ها با مودم ADSL در پشتیانی سرعت بالاتر است. شرکت یوتل انواع مودم‌های یوتل VDSL را در ۲ مدل مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • V۳۰۱
  • V۳۰۴U

شرکت یوتل رابط کاربری تحت وب را برای کاربرانی که از این نوع مودم استفاده می‌کنند، در نظر گرفته است. به‌طوری که تنظیمات پیشرفته و ارتباط امن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این مودم با برخورداری از آنتن داخلی، سرعتی بالغ بر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را به‌صورت بی‌سیم فراهم می‌کند.

ناگفته نماند که سرویس VDSL توسط در مناطق محدودی قابل استفاده است. بهتر است بدانید که مودم‌های VDSL و ADSL از نظر پهنای باند، قیمت و فاصله از ISP با یکدیگر متفاوت هستند و مودم‌های VDSL برخلاف ADSL نسبت به فاصله از ISP حساس‌تر هستند.

مودم‌های GPON

این نوع مودم‌ها که به مودم‌های فیبر نوری نیز شهرت دارند اغلب در شرکت‌ها و مؤسسات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مودم‌ها به کمک فیبر نوری به اینترنت متصل می‌شوند. شرکت یوتل با تولید ۳ نوع مختلف از مودم GPON انقلابی در صنعت اینترنت ایران به وجود آورده است. انواع مدل‌های GPON شامل موارد زیر می‌شود:

  • G۲۴۱
  • G۲۴۲
  • G۲۴۲ NEW FACE

مدل G۲۴۱ دارای درگاه اترنت هزار مگابیتی بوده و شبکه وای فای ندارد. نکته مهم در مورد این مودم‌ها عدم نیاز به ارتقا با پیشرفت و تغییرات در تکنولوژی است. انواع مودم‌های GPON برای مصارف خانگی و تجاری کاربرد دارند و در عین حال سرعت فوق‌العاده بالایی را فراهم می‌کنند.

مودم LTE

LTE نوع دیگری از مودم یوتل است که تنها یک مدل از آن توسط شرکت یوتل ارائه شده است. مدل L۴۴۳ دارای سرعت حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است و ۴ پورت شبکه LAN دارد. این مودم اینترنت ۴G را تأمین می‌کند که در بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه در دسترس است. امکان اتصال پایدار و پرسرعت از مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌آید.

بررسی محصولات موجود مودم یوتل

مودم یوتل را از کجا تهیه کنیم؟

حال که با انواع مودم یوتل آشنا شدیم، نوبت به تصمیم‌گیری و انتخاب از میان گزینه‌های روی میز می‌رسد. برای خرید مودم یوتل مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم خرید از نمایندگی مودم یوتل است.

با خرید از نمایندگی مودم یوتل نه تنها از کیفیت و قیمتی مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند خواهیم شد، بلکه امکان استفاده از خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش را نیز خواهیم داشت.

شرکت یوتل به‌عنوان یک شرکت ایرانی پیشگام در این مسیر همواره اولویت را به مشتری می‌دهد و کیفیت بالای محصولات این شرکت نیز مصداق این گفته است. این شرکت با دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات نو ارتباطات رادیویی دریچه‌ای جدید برای ارائه خدمات اینترنتی در ایران باز کرده است.

در پایان

انتخاب مودم مناسب از میان گزینه‌های متعددی که پیش روی ما قرار دارند کار ساده‌ای نیست؛ با این حال شرکت یوتل با ارائه مودم‌هایی با قابلیت‌های متنوع انتخاب را برای ما آسان‌تر کرده است.

این شرکت انواع مودم‌های ADSL، VDSL، GPON و LTE را که هر یک قابلیت‌هایی متفاوت دارند را ارائه می‌دهد. شما نیز این امکان را دارید با در نظر گرفتن نیازها و بودجه خود اقدام به خرید این مودم ها از نمایندگی یوتل کنید که این مودم ها را قیمتی به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌دهند. با انتخاب مودم یوتل ( https://www.ddcpersia.com/about-utel/ ) دسترسی به اینترنت پرسرعت دیگر یک رویا نیست!

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا