
به گزارش تجارت امروز، احسان قمری افزود: خطوط منظم دریایی به ۱۰ خط افزایش مییابد که به رشد مبادله تجاری ایران با کشورهای حوزه دریایی خزر کمک می کند.
وی اظهارداشت: ایران تمهیدات ویژهای را برای توسعه صادرات غیرنفتی در حوزه کشورهای اوراسیا در نظر دارد و یکی از راهکارهای افزایش صادرات غیرنفتی، رفع مشکل حمل و نقل برای صادرکنندگان است.
وی افزود: بالا بودن هزینههای حمل و نقل بررقابتی بودن کالاهای صادراتی و افزایش هزینههای صادرکنندگان تأثیر گذاشته و قدرت رقابتی را کم میکند.
وی اظهارداشت: برنامه ریزی هایی را برای کاهش هزینههای حمل و نقل صادرکنندگان داریم که یکی از این برنامهها، برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریایی خزر است که دراین باره ۸ خط راازاول آبان ایجاد کردیم که ازبنادر شمالی ایران به مقصد بنادر آستاراخان و ماخاچ قلعه روسیه و همچنین بندر اکتائو قزاقستان حرکت میکند.
قمری گفت: بخشی ازهزینه حمل برای صادرکنندگان به صورت یارانهای است واز یارانه حمل استفاده میکنند.این یارانه حمل به صورت تخفیفی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آن را تقبل کرده است. یارانه حمل در هر تن بار و هر مسیر در قراردادی که با آنان بسته میشود متفاوت است.
انتهای خبر//ح.ع